۲۰ درصد تسلحیات غربی در ضدحمله اوکراین نابود شدند

تا ۲۰ درصد از تسلیحات اهدایی غرب به کیف در ۲ هفته اول ضد حمله منهدم شده یا آسیب دیدند.

به گزارش مشرق، طی دو هفته اول انجام عملیات ضد حمله اوکراین تا 20 درصد از تسلیحات غربی ارسال شده توسط کیف به میدان نبرد منهدم یا آسیب دیده‌اند، از جمله تانک‌ها و خودروهای زرهی که اوکراینی‌ها قصد داشتند در پیشروی مواضع روسیه از آن‌ها استفاده کنند. این خبر را یک روزنامه آمریکایی در شماره روز شنبه خود به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی اعلام کرده است.

در این گزارش به نقل از منابع آگاه غربی آمده است که در هفته‌های اخیر، میزان تلفات نیروهای اوکراینی به حدود 10 درصد کاهش یافته است که این کاهش تلفات به دلیل کاهش سرعت ضدحمله اوکراینی‌ها بوده است. در این گزارش آمده است که این تغییرات همچنین به این دلیل رخ داده که اوکراین تاکتیک‌های خود را تغییر داده و ظاهراً تمرکز خود را بر فرسودگی نیروهای روسی گذاشته است.

در این گزارش به نقل قولی از یک سرباز اوکراینی اشاره شده که در آن او گفته است که پهپاد آن‌ها از صدها خودروی زرهی غربی که توسط توپخانه روسیه گلوله باران شده بودند، فیلمبرداری کرده است. این روزنامه به نقل از او گفت: «همه آن وسایل و تجهیزات سوخته‌اند.»

عملیات ضد حمله اوکراین در اوایل ژوئن یعنی از حدود یک ماه و نیم پیش پس از ماه‌ها تأخیر به دلیل کمبود تدارکات نظامی از سوی کمک‌کنندگان غربی آغاز شد. وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای اوکراینی به تلاش خود ادامه دادند اما نتوانستند پیشروی کنند. تعدادی از رسانه‌های غربی نیز به نتایج ضعیف ضدحمله کیف اشاره کردند، در حالی که خود «ولدیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین نیز اعتراف کرد که پیشرفت نیروهای این کشور در عملیات ضدحمله کندتر از حد مطلوب بوده است.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه اعلام کرده که کشورش از زمان آغاز ضد حمله اوکراین، 21 هواپیمای اوکراینی، پنج هلیکوپتر به همراه حدود 124 تانک و خودروی زرهی دیگر اوکراینی را منهدم کرده است. همچنین تجهیزات منهدم شده اوکراینی شامل 17 تانک لئوپارد، پنج تانک چرخدار AMX فرانسوی، 914 دستگاه خودروی ویژه، دو سامانه پدافند هوایی و 25 خودروی سنگین نظامی بوده است.

روز گذشته نیز، «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کیف گفته بود که کشورش قصد دارد در سال جاری میلادی «مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی» را به اوکراین ارائه کند.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین گفته بود: «در مورد تأثیر این تانک‌ها نباید بزرگ نمایی انجام شود. این تانک‌ها هم مانند ما قبلی‌های خود خواهند سوخت. این نقشه به دلایل فنی بی اثر می‌ماند، از سوی دیگر در مورد آن‌چه که قرار است بر قابلیت ارتش اوکراین بیفزاید اغراق می‌شود.»

درحالیکه اوکراین بارها و بارها از مذاکره با روسیه سرباز زده است، مسکو تاکنون به دفعات آمادگی خود برای گفتگو با اوکراین را اعلام کرده است.

در همین ارتباط، بسیاری معتقدند که ارسال انبوه تسلیحات مرگبار از سوی سایر کشورهای غربی برای مقابله با روسیه، مانع از آن می‌شود که کی یف با مسکو مذاکره کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان