نکاتی برای رانندگی طولانی و سفرهای جاده‌ای

گاهی اوقات سفر به رانندگی طولانی یا سفرهای جاده‌ای منجر می‌شوند و مطمئناً افراد بسیار زیادی تجربه سفرهای طولانی مدت را داشته‌اند و با مشکلات و چالش‌های آن نیز آشنا هستند. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی نکاتی بپردازیم که در زمینه رانندگی طولانی و سفرهای جاده‌ای به شما کمک می‌کنند و سفری راحت‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورند.

نکاتی برای رانندگی طولانی و سفرهای جاده‌ای

گاهی اوقات سفر به رانندگی طولانی یا سفرهای جاده‌ای منجر می‌شوند و مطمئناً افراد بسیار زیادی تجربه سفرهای طولانی مدت را داشته‌اند و با مشکلات و چالش‌های آن نیز آشنا هستند. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی نکاتی بپردازیم که در زمینه رانندگی طولانی و سفرهای جاده‌ای به شما کمک می‌کنند و سفری راحت‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورند.

کارهایی که قبل از سفر باید انجام داد

در ادامه به برخی از کارهایی می‌پردازیم که باید قبل از شروع رانندگی و رفتن به جاده انجام بدهید.

انجام بررسی‌های اولیه و تعمیر و نگهداری خودرو

یکی از کارهای بسیار مهمی که قبل از یک رانندگی طولانی باید انجام بدهید، این است که ماشین خود بررسی کرده و در صورت نیاز نیز تعمیر و نگهداری کنید. از جمله بررسی‌های ماشین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آج لاستیک‌های خود را بررسی کرده و از فشار باد آن مطمئن شوید.
  • سطح روغن را بررسی کنید.
  • از کارکرد چراغ‌ها مطمئن شوید.
  • آب خودرو را چک کنید.

موسیقی آماده کنید

برای طول مسیر سفر جاده‌ای خود موسیقی مورد علاقه‌تان را آماده کنید. می‌توانید این موسیقی را روی سی‌دی یا فلش بریزید یا اینکه تلفن خود را با بلوتوث به ضبط متصل کنید. همچنین می‌توانید از سرویس‌های موسیقی مختلف نیز آهنگ‌های خود را دانلود و به‌صورت آفلاین گوش کنید.

از جی‌پی‌اس یا نقشه آفلاین استفاده کنید

حتماً قبل از حرکت از عملکرد جی‌پی‌سی خود مطمئن شوید یا در غیر این صورت، نقشه آفلاین را روی تلفن هوشمند خود دانلود کنید. البته ناگفته نماند که بسیاری از خودروهای مدرن اکنون دارای جی‌پی‌اس داخلی هستند.

شب قبل از حرکت به‌خوبی بخوابید

هرگز نباید زمانی که خیلی خسته هستید، رانندگی کنید، بنابراین شب قبل از حرکت سعی کنید یک شب خوب را پشت سر بگذرانید و حدود 8 ساعت بخوابید. گاهی اوقات این کار دشوار است، بنابراین سعی کنید یک ساعت زودتر از حالت عادی به رختخواب بروید تا زمان کافی برای استراحت داشته باشید.

از داشتن لاستیک زاپاس مطمئن شوید

هر زمان در طول سفر ممکن است لاستیک شما سوراخ شود. پس حتماً به همراه خود لاستیک زاپاس، جک و آچار در اختیار داشته باشید تا بتوانید خودتان لاستیک را عوض کنید و هر چه سریع‌تر به مسیر سفر بازگردید.

بیمه ماشین را بررسی کنید

یکی از نکات مهمی که باید به یاد داشته باشید، معتبر بودن بیمه ماشین است چراکه این کار سبب می‌شود تا در صورت بروز مشکل، دچار مسائل پیچیده و گرفتاری‌های بیشتر نشوید.

ماشین را بنزین بزنید

قبل از اینکه به دل جاده بزنید، بهتر است که در نزدیک‌ترین پمپ بنزین اقدام به پر کردن باک خودروی خود بکنید چراکه ممکن است در میانه مسیر بی بنزین شوید و این در حالی است که با منطقه آشنایی ندارید.

چیزهایی که باید برای سفر به همراه داشت

شارژ تلفن همراه از جمله مواردی است که به هنگام سفرهای طولانی بسیار مفید است. دستمال مرطوب یا ضدعفونی کننده دست نیز از جمله مواردی هستند که دست شما را همیشه تمیز نگه می‌دارند و از انتقال بیماری‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند. داشتن بالش و پتو باعث می‌شود که شما یا هم‌سفران شما بتوانند در طول سفر استراحت کنند، به‌خصوص بچه‌ها. در داخل ماشین نیز می‌توانید لباس راحتی به تن داشته باشید تا اذیت نشوید. به همراه داشتن گواهینامه، مدارک ماشین، بیمه و همچنین بطری آب از جمله ضروریات سفر جاده‌ای است.

کارهایی که در حین سفر باید انجام داد

در ادامه این مطلب نیز به برخی از کارهایی می‌پردازیم که در حین سفر جاده‌ای باید انجام داد.

زیاد توقف و استراحت کنید

همیشه هنگام سفر یادتان باشد که استراحت‌های زیادی داشته باشید و زیاد به خودتان فشار نیاورید. سه ساعت حداکثر زمانی است که باید رانندگی کنید و پس از این مدت بهتر است که استراحت کنید. رانندگی بیش از سه ساعت باعث می‌شود تا حواستان کامل نباشد.

حواستان به باک خودرو باشد

به هنگام یک رانندگی طولانی، همیشه سعی کنید به طور منظم سوخت‌گیری کنید تا در جاده نمانید چراکه به هنگام سفر در مسیری ناشناخته، ممکن است از جایگاه‌های سوخت اطلاعی نداشته باشید و قبل از رسیدن به پمپ بنزین، ماشین شما بدون بنزین شود.

از جمله دیگر کارهایی که باید به هنگام سفر جاده‌ای طولانی انجام داد، استراحت در متل‌های بین راهی است تا خستگی خود را از تن بیرون کنید و انرژی بگیرید. در این سفرها همچنین می‌توانید با دیگران همراه شوید و به‌صورت نوبتی رانندگی کنید تا خسته نشوید. در صورت لزوم نیز بهتر است که صبح زود به جاده بزنید تا به ترافیک برنخورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان