بنتلی خودرو ۱۹۳۰ خود را دوباره تولید و روانه خیابان می کند! / این ۹۰ ساله بهتر است یا خودروهای جدید؟! (+عکس)

اکنون دپارتمان مولینر دوباره بنتلی اسپید سیکس را به زندگی بازگردانده و به انتهای نام آن کانتینیویشن را اضافه کرده است. مولینز فقط ۱۲ دستگاه اسپید سیکس کانتینیویشن را تولید خواهد کرد که تمامی آن ها در حال حاضر پیش فروش شده اند.

عصر ایران- بنتلی اسپید سیکس یکی از مهمترین خودروهای تاریخ بنتلی است زیرا علاوه بر حس کلاسیک که همراه دارد در مسابقات 24 ساعته لمانز سال 1929 و 1930 نیز مقام قهرمانی را به نام خود ثبت کرده است.

اکنون دپارتمان مولینر دوباره بنتلی اسپید سیکس را به زندگی بازگردانده و به انتهای نام آن کانتینیویشن را اضافه کرده است. مولینز فقط 12 دستگاه اسپید سیکس کانتینیویشن را تولید خواهد کرد که تمامی آن ها در حال حاضر پیش فروش شده اند. قیمت این محصول بالغ بر 1.8 میلیون دلار با توجه به شرایط قرارداد مشتری ارزیابی می شود.

بنتلی خودرو 1930 خود را دوباره تولید و روانه خیابان می کند! (+عکس)

در بخش پیشرانه این کلاسیک خاص از تپنده 6.5 لیتری 6 سیلندر استفاده شده که در تست داینو برابر با 205 اسب بخار خروجی داده که با نمونه اصلی سال 1930 تقریبا مطابقت دارد.

تولید اسپید سیکس از ماه اکتبر آغاز می شود و هر دستگاه حدود 10 ماه زمان نیاز دارد تا کامل و تحویل خریدار شود. امکان تعامل مشتری و مولینر طی پروسه تولید برای اعمال برخی شخصی سازی ها در نظر گرفته شده است. براساس اعلام برنامه های بنتلی، هر 12 دستگاه تا انتهای سال 2025 تحویل مشتریان خواهند شد.

گفتنی است بنتلی اسپید سیکس سال 1928 میلادی رونمایی شد که نسخه اسپرت مدل 6.5 لیتری بود. نسخه عادی از 2 کاربراتور اس یو با 180 اسب بخار خروجی استفاده می کرد و 182 دستگاه از ان تولید شد. نسخه ویژه مسابقات 200 اسب بخار خروجی داشت که موفق شد افتخار پیروزی در مسابقات مهمی مانند لمانز را به خود اختصاص دهد.

باید توجه داشت که این دومین تجربه بنتلی در بازسازی مدل های افسانه ای خود است زیرا پیش از این در سال 2019 نیز مدل 4.5 لیتری بلاور 1929 در 12 دستگاه تولید و تحویل مشتریان شد. این خودرو را اینجا در عصر ایران معرفی کرده ایم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان