پرفروش‌ترین انیمه‌های سینمایی تاریخ

ثابت شده که انیمه یکی از محبوب‌ترین فرمت‌ها در دنیای سینما به شمار می‌رود و گاهی اوقات نیز انیمه‌های سینمایی موفق می‌شوند از برخی از آثار بلاک‌باستری هالیوودی نیز فروش بیشتری داشته باشند

پرفروش‌ترین انیمه‌های سینمایی تاریخ

ثابت شده که انیمه یکی از محبوب‌ترین فرمت‌ها در دنیای سینما به شمار می‌رود و گاهی اوقات نیز انیمه‌های سینمایی موفق می‌شوند از برخی از آثار بلاک‌باستری هالیوودی نیز فروش بیشتری داشته باشند. با وجود اینکه انیمه‌ها توسط استودیوهای بزرگی همچون یونیورسال یا برادران وارنر پخش نمی‌شوند اما با این وجود می‌توانند توجه مخاطبان بسیار زیادی را به خودشان جلب کنند. در ادامه این مطلب به معرفی 10 مورد از پرفروش‌ترین انیمه‌های سینمایی تاریخ می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. انیمه فرزند آب و هوا (Weathering With You) 193 میلیون دلار

Weathering With You

Weathering With You

این انیمه موفق محصول سال 2019 و ساخته ماکوتو شینکای است، کسی که قبلاً انیمه نام تو (Your Name) را در سال 2016 ساخته است. این اثر توانست ستایش منتقدان و طرفداران در سراسر جهان را به خودش جلب کند. داستان عاشقانه و شیرین این اثر درباره دختری است که می‌تواند آب‌وهوا را کنترل کند. این اثر توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و جدا از اینکه توانست جایزه انیمیشن سال ژاپن را دریافت کند به فروش خیره‌کننده 193 میلیون دلاری نیز در گیشه جهانی دست پیدا کرد.

9. انیمه جوجوتسو کایسن صفر (Jujutsu Kaisen 0) 196 میلیون دلار

Jujutsu Kaisen 0

Jujutsu Kaisen 0

انیمه جوجوتسو کایسن صفر (Jujutsu Kaisen 0) پیش‌درآمدی برای انیمه سریالی موفق و محبوب «جوجوتسو کایسن» است که توانست در فروش جهانی خودش در گیشه به مبلغ بیش از 196 میلیون دلار دست پیدا کند. سازندگان در ابتدا قصد داشتند تا این پروژه را به‌عنوان یک انیمه سریالی بسازند اما برنامه‌های آن‌ها تغییر کرد تا در نهایت مخاطبان و طرفداران شاهد انیمه‌ای سینمایی باشند. در نهایت نیز این اثر روی پرده سینماها اکران شد و توانست مورد توجه مخاطبان زیادی قرار بگیرد.

8. انیمه پونیو (Ponyo) 204 میلیون دلار

Ponyo

Ponyo

انیمه سینمایی «پونیو» داستانی الهام گرفته شده از پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) نوشته هانس کریستین اندرسن را روایت می‌‎کند که سال‌ها پس از پخشش همچنان مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد و برخی از افراد نیز آن را یکی از فیلم‌های آندرریتد کارگردان هایائو میازاکی توصیف کرده‌اند. این یک داستان کوچک و شیرین است که به وضوح قلب میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است و به یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های استودیو جیبلی تبدیل شده است.

7. انیمه قلعه متحرک هاول (Howl’s Moving Castle) 237 میلیون دلار

Howl's Moving Castle

Howl’s Moving Castle

انیمه «قلعه متحرک هاول» محصول سال 2004 میلادی و ساخته هایائو میازاکی است که توسط استودیو جیبلی تولید شده است. این اثر داستان زنی را روایت می‌کند که توسط جادوگری طلسم شده است و بسیاری از افراد آن را یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های فانتزی تاریخ معرفی کرده‌اند. این انیمه همچنین نامزد اسکار بهترین انیمیشن بلند نیز شد اما در نهایت نتوانست این جایزه را از آن خودش کند. داستان و کاراکترهای غنی موجود در این اثر سبب شده تا مورد توجه مخاطبان بسیار زیادی قرار بگیرد.

6. انیمه وان پیس: قرمز (One Piece Film: Red) 246 میلیون دلار

One Piece Film: Red

One Piece Film: Red

شاید یکی از پر بحث‌ترین فیلم‌های سال 2022 میلادی در بین علاقه‌مندان به انیمه، وان پیس: قرمز (One Piece Film: Red) بود که با کسب فروش 246 میلیون دلاری توانست گیشه جهانی را فتح کند. این اثر ماجراجویی و اکشن توانست فروش بسیار خوبی را کسب کند و در عین حال، به ماهیت اصلی انیمه سریالی وفادار باقی بماند. این اثر بدون شک بهتر از دیگر آثار سینمایی در این فرنچایز بوده و توانسته رکورد فروش آن‌ها را نیز بشکند.

5. انیمه اولین اسلم دانک (The First Slam Dunk) 258 میلیون دلار

The First Slam Dunk

The First Slam Dunk

انیمه «اولین اسلم دانک» یک اثر ورزشی به شمار می‌رود که بر اساس مانگایی از دهه 90 میلادی ساخته تاکهیکو اینو ساخته شده است. این داستان ورزشی توانست در سراسر جهان مورد استقبال قرار بگیرد و حتی نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن سال ژاپن شود. این اثر توانست به فروش 258 میلیون دلاری دست پیدا کند و این در حالی است که هنوز در آمریکا یا کانادا اکران نشده است.

4. انیمه سوزومه (Suzume) 322 میلیون دلار

Suzume

Suzume

انیمه «سوزومه» جدیدترین اثر از کارگردان ماکوتو شینکای به شمار می‌رود که به هنگام اکرانش در سال 2022 میلادی توانست به فروش بیش از 322 میلیون دلاری در گیشه جهانی دست پیدا کند. این اثر داستان دختر جوانی را دنبال می‎کند که به طور اتفاقی با پسری مرموز آشنا می‌شود، کسی که وظیفه‌اش بستن درب‌های فراطبیعی است. این انیمه بسیار زیبا، تماشایی و طبیعی است که توانست ستایش منتقدان و بینندگان را به دست بیاورد و به فروش 322 میلیون دلاری در گیشه جهانی برسد.

3. انیمه نام تو (Your Name) 382 میلیون دلار

Your Name

Your Name

انیمه «نام تو» یکی دیگر از آثار ماکوتو شینکای به شمار می‌رود، کسی که در کنار هایائو میازاکی از جمله کارگردان‌های برجسته ژاپنی به شمار می‌رود. آثار وی توانستند در بین مخاطبان در سراسر جهان به محبوبیت برسند و همین نیز سبب شده تا انیمه «نام تو» که بهترین اثر وی محسوب می‌شود، در گیشه جهانی به فروش 382 میلیون دلاری برسد. این اثر علمی تخیلی و جذاب بسیار ستایش شده و از جمله انیمه‌های بسیار محبوب و برتر محسوب می‌شود.

2. انیمه شهر ارواح (Spirited Away) 395 میلیون دلار

Spirited Away

Spirited Away

انیمه «شهر ارواح» به‌عنوان شاهکار هایائو میازاکی شناخته می‌شود که از زمان اکرانش در سال 2003 میلادی به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین انیمه‌های تاریخ شناخته می‌شود. این داستان فانتزی به‌خاطر جلوه‌های خارق‌العاده و فیلم‌نامه صمیمی خودش بسیار تحسین شده است. این اثر در گیشه توانست به فروش 395 میلیون دلاری دست پیدا کند و در عین حال، جایزه بهترین انیمیشن اسکار را نیز از آن خودش کند. این اثر هر ساله در جشنواره سالانه استودیو جیبلی اکران می‌شود و به فروش بیشتری دست پیدا می‌کند.

1. انیمه شیطان کش: قطار موگن (Demon Slayer the Movie: Mugen Train) 507 میلیون دلار

Demon Slayer the Movie: Mugen Train

Demon Slayer the Movie: Mugen Train

برای بیش از 17 سال انیمه «شهر ارواح» در صدر پرفروش‌ترین انیمه‌های تاریخ قرار داشت تا اینکه انیمه سینمایی شیطان کش: قطار موگن (Demon Slayer the Movie: Mugen Train)، اولین انیمه سینمایی ساخته شده از انیمه سریال «شیطان کش» توانست در سال 2020 میلادی با کسب فروش 507 میلیون دلاری در صدر این فهرست قرار بگیرد. با وجود بسته شدن سینماها به‌خاطر همه‎گیری کرونا، این انیمه به رکورد فروش بسیار بالایی دست پیدا کرد که احتمالاً تا مدت‌ها شکسته نخواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان