۱۰ اقتباس لایو اکشن از انیمه که طرفداران را ناامید کردند

اقتباس لایو اکشن از انیمه می‌تواند ریسک بسیار بزرگی باشد چراکه بسیاری از آن‌ها طرفداران منبع اصلی را ناامید می‌کنند

10 اقتباس لایو اکشن از انیمه که طرفداران را ناامید کردند

اقتباس لایو اکشن از انیمه می‌تواند ریسک بسیار بزرگی باشد چراکه بسیاری از آن‌ها طرفداران منبع اصلی را ناامید می‌کنند. در ژاپن، بخش قابل‌توجهی از انیمه‌ها بر اساس مانگا ساخته می‌شوند و بسیاری از آن‌ها بسیار مورد احترام هستند و گاهی اوقات از منبع اصلی پیشی می‌گیرند. وقتی صحبت از اقتباس داستان مانگا یا انیمه در دنیای لایو اکشن می‌شود، به تصویر کشیدن اکشن‌های فوق‌العاده، مضامین سوررئالیستی و نشاط بصری کار بسیار دشوار است.

با وجود اینکه اقتباس‌های لایو اکشن خوبی نیز بر اساس انیمه ساخته شده اما باید گفت برخی از آن‌ها نتوانستند موفق باشند و گاهی اوقات نیز طرفداران منبع اصلی را ناامید کرده‌اند. در ادامه همراه با ما باشید.

10. فیلم حمله به تایتان

Attack On Titan (2015)

Attack On Titan (2015)

انیمه حمله به تایتان (Attack On Titan) با از بین بردن کلیشه‌ها توانسته خودش را به اثری برجسته و نمادین تبدیل کند که از حضور کاراکترهای بسیار خوب و روایت‌های شوکه‌کننده و جذاب بهره می‌برد. این انیمه توانست مانگای فانتزی و اکشن تاریک هاجیمه ایسایاما را ارتقا بدهد که به تصویر کشیدن آن در دنیای لایو اکشن بسیار دشوار است.

فیلم ژاپنی «حمله به تایتان» به‌سرعت از خط داستانی مانگا منحرف شد و نتوانست همان آدرنالین سکانس‌های اکشن انیمه را تداعی کند. این فیلم که محصول سال 2015 میلادی است، نتوانست آن طور که باید جنبه‌های مختلف خودش را با هم ترکیب کند و در نهایت باعث ناامیدی طرفداران شد.

9. فیلم بادبادک

Kite (2014)

Kite (2014)

انیمه بادبادک (Kite) متعلق به دهه 1990 میلادی است که پر از خشونت‌های گرافیکی و آسیب‌های روانی است و داستانی غم‌انگیز و در عین حال درون گرایانه از یتیمی جوان را بازگو می‌کند که تبدیل به قاتلی سرشناس می‌شود. داستان وحشیانه و تأثیرگذار فیلم «بادبادک» الهام‌بخش کوئنتین تارانتینو در ساخت شخصیت قاتلی به نام گوگو یوباری در فیلم بیل را بکش (Kill Bill) بود. فیلم لایو اکشن «بادبادک» نتوانست به‌خوبی از منبع اصلی اقتباس کند و سرگرم‎‌کننده نبود. حتی حضور ساموئل ال جکسون نیز در این اثر مانع از شکست آن نشد، شکستی که با امتیاز 0 درصد در وب سایت راتن تومیتوز همراه بود.

8. فیلم مشت ستاره شمالی

Fist Of The North Star (1995)

Fist Of The North Star (1995)

بروس لی و همچنین فیلم‌های مد مکس (Mad Max) الهام‌بخش ساخت مانگای آخرالزمانی مشت ستاره شمالی (Fist Of The North Star) بودند، مانگایی که در دهه هشتاد میلادی در قالب انیمه نیز به نمایش درآمد. با این حال، در سال 1995 میلادی اقتباسی لایو اکشن بر اساس این انیمه و مانگا ساخته شد که به‌صورت دیجیتالی عرضه شد. گری دنیلز نیز در این فیلم نقش کنشیرو را بازی کرده بود اما نتوانست به‌خوبی این نقش را بازآفرینی کند.

7. فیلم گانتز

Gantz (2011)

Gantz (2011)

انیمه گانتز (Gantz) داستان گروهی از انسان‌های مرده را روایت می‌کند که توسط موجودی شوم به نام گانتز احیا می‌شوند و حالا باید برای زنده ماندن در برابر بیگانگان هوشیار مبارزه کنند. داستان این انیمه یک بتل‌رویال شدید و روان‌شناختی است و اقتباس لایو اکشن آن نیز می‎‌توانست به اثری موفق تبدیل شود که فراتر از کلیشه‌های علمی تخیلی باشد. این اقتباس لایو اکشن در قالب دو بخش در سال 2011 میلادی پخش شد و نتوانست به اقتباسی موفق تبدیل شود.

6. فیلم ترا فورمارس

Terra Formars (2016)

Terra Formars (2016)

تاکاشی میکه با کارگردانی اقتباس‌های بسیار خوبی از مانگا همچون انیمه تیغه جاویدان (Blade of the Immortal) و ماجراجویی‌های عجیب جوجو (Jojo’s Bizarre Adventure) در ژاپن شهرت بسیار زیادی دارد. با این حال، اقتباس لایو اکشن او از ترا فورمارس (Terra Formars) این‌گونه نیست. از شباهت این فیلم با پاور رنجرز (Power Rangers) تا سرعت نامناسب آن سبب شد تا این اقتباس لایو اکشن شکست بخورد.

5. سریال کابوی بیباپ

Cowboy Bebop (2022)

Cowboy Bebop (2022)

کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) انیمه‌ای شیک و جذاب است که به‌خاطر ماجراجویی‌های نئو نوآور و موسیقی متن نمادینش مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. سرویس آنلاین نتفلیکس تصمیم گرفت تا اقتباسی لایو اکشن بر اساس این انیمه را بسازد و این اثر نیز نتوانست جذابیت انیمه اصلی را درون خودش ایجاد کرد و بسیاری از طرفداران را نیز ناامید کرد. با وجود اینکه این سریال می‌توانست به اثری موفق تبدیل شود اما طرفداران جذب آن نشدند تا پس از پخش یک فصل کنسل شود.

4. سریال دفترچه مرگ

Death Note (2017)

Death Note (2017)

انیمه دفترچه مرگ (Death Note) به دلیل بازی موش و گربه خودش بین ضدقهرمان لایت یاگامی و دشمن عجیب و غریبش ال که همراه با جنبه‌های فراطبیعی بود، توانست به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کند. همین محبوبیت نیز سبب شد تا اقتباسی انگلیسی زبان توسط نتفلیکس از آن ساخته شود. فقدان پیچیدگی اخلاقی و تغییرات بسیار زیاد این اثر نسبت به منبع سبب شد تا طرفداران از آن ناامید شوند و این در حالی بود که این اثر می‌توانست به سریالی موفق تبدیل شود.

3. فیلم شبح درون پوسته

Ghost In The Shell (2017)

Ghost In The Shell (2017)

انیمه شبح درون پوسته (Ghost In The Shell) یک اثر کلاسیک و برجسته به شمار می‌رود که به نوبه خودش توانسته ژانر سایبرپانک را تحت تأثیر قرار بدهد. با این حال، ساخت اقتباسی لایو اکشن و هالیوودی از این انیمه با وجود بودجه زیاد نتوانست سبک نوآورانه انیمه اصلی را درون خودش بازآفرینی کند. این در حالی بود که انتخاب اسکارلت جوهانسون برای نقش اصلی نیز با انتقادهایی همراه بود. این اثر با وجود جلوه‌های بصری جذاب، به‌خاطر عدم توسعه شخصیتی مناسب نتوانست به اثری موفق تبدیل شود.

2. فیلم شیطان

Devilman (2004)

Devilman (2004)

مانگای شیطان (Devilman) منبع اقتباسی برای انیمه فانتزی دهه هفتاد و همچنین نسخه اورجینال سال 2018 و محصول نتفلیکس تحت عنوان Devilman Crybaby بوده است. با این حال، اقتباس لایو اکشن ساخته شده بر اساس آن در سال 2004 میلادی با شکست مواجه شد و نتوانست طرفداران این مجموعه را راضی کند. این فیلم لایو اکشن به‌خاطر جلوه‌های بصری نه‌چندان برجسته و سکانس‌های مبارزه نه‌چندان جذاب مورد انتقاد قرار گرفت.

1. فیلم تکامل دراگون‌بال

Dragonball Evolution (2009)

Dragonball Evolution (2009)

یکی از بدترین اقتباس‌های ساخته شده بر اساس انیمه، فیلم تکامل دراگون‌بال (Dragonball Evolution) است که شخصیت‌های نمادینی را به تصویر کشد ولی داستان آن‌ها را به‌شدت تغییر داد. با انحرافات صورت گرفته از منبع اصلی، این اثر نتوانست به موفقیت برسد و با انتقادهای بسیار زیادی از سوی طرفداران روبه‌رو شد. این در حالی بود که سکانس‌های اکشن ساخته شده با جلوه‌های ویژه نیز اصلاً چشمگیر نبودند و طرفداران را راضی نکردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر