بهترین روغن ها برای سلامت ناخن

ناخن های شکننده و آسیب پذیر ممکن است آزاردهنده باشد. اگر به دنبال راه‌هایی برای داشتن ناخن‌های سالم هستید، در اینجا بهترین روغن‌ها برای رشد ناخن‌هایتان به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین روغن ها برای سلامت ناخن

به نقل از هلث نوشت: ناخن های شکننده و آسیب پذیر ممکن است آزاردهنده باشد. اگر به دنبال راه‌هایی برای داشتن ناخن‌های سالم هستید، در اینجا بهترین روغن‌ها برای رشد ناخن‌هایتان به شما معرفی می‌کنیم.

مانیکور، جویدن ناخن، گرد و غبار روزمره، لاک ناخن، – ناخن های ما را آسیب پذیر و شکننده می کنند! اگر با ناخن های ضعیف، شکننده و آسیب دیده سر و کار دارید، باید از برخی روغن های طبیعی برای غذارسانی و تقویت آنها استفاده کنید. این اکسیرهای معجزه آسا می توانند برای ناخن های شما معجزه کنند. از آبرسانی به کوتیکول ها گرفته تا تقویت رشد و افزودن درخشندگی طبیعی به ناخن های شما، این روغن ها می توانند بهترین مزایا را برای شما انجام دهند!

بهترین روغن ها برای ناخن ها

از آنجایی که روغن های زیادی برای استفاده هفتگی یا روزانه وجود دارد، ما آن را به 5 روغن برتر برای ناخن ها و کوتیکول ها محدود کرده ایم:

1. روغن نارگیل

یکی از روغن هایی که همه آن را می شناسند و از آن استفاده می کنند، روغن نارگیل است. از درمان آکنه گرفته تا ناخن ها و پاشنه های ترک خورده، روغن نارگیل را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. روغن نارگیل طبیعی حاوی اسیدهای چرب و خواص ضد میکروبی است که می تواند به مبارزه با عفونت ناخن، رشد ناخن، جلوگیری از شکستگی و تقویت آن کمک کند. با مالیدن منظم روغن نارگیل به ناخن‌هایتان، می‌توانید ناخن‌های قوی‌تر، صاف‌تر و زیباتری داشته باشید.

2. روغن کرچک

روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و به تقویت گردش خون، آبرسانی به کوتیکول ها و تحریک رشد ناخن کمک می کند. به علاوه اسید ریسینولئیک موجود در آن ناخن هارا به شکل معجزه آسایی تقویت می کند.

3. روغن میخک

یک مطالعه در مجله Mycobiology نشان داد که روغن میخک حاوی خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که می تواند آن را در مبارزه با عفونت ناخن موثر کند. همچنین به بهبود سلامت کلی ناخن کمک می کند. این روغن حاوی خواصی است که می تواند به تسکین هرگونه ناراحتی ناخن یا التهاب آن کمک کند. اگر می خواهید ناخن های سالم تر و قوی تری داشته باشید، می توانید روغن میخک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. همه روغن ها به طور طبیعی حاوی مواد مغذی باورنکردنی هستند، با این حال، ممکن است روغن خاصی برای شما مناسب نباشد. از این رو، مهم است که یک پچ تست انجام دهید و قبل از اینکه آنها را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید با پزشک مشورت کنید.

4. روغن ویتامین E

چه ناخن های شکننده داشته باشید، چه ناخن های برآمده یا ناخن های زرد، ویتامین E می تواند برای تمام این مشکلات مفید باشد. این روغن، دارای خواص مرطوب کنندگی است که ناخن ها را تغذیه و آبرسانی می کند. همچنین به ترمیم کوتیکول های آسیب دیده، تسکین التهاب و تقویت بستر ناخن کمک می کند.

5. روغن زیتون

در حالی که روغن زیتون به خودی خود باعث رشد ناخن نمی شود، به شما کمک می کند تا با شکنندگی و کاهش شکستگی ناخن مقابله کنید. به علاوه، حاوی تمام اسیدهای چرب است که به حفظ رطوبت در مو، پوست و ناخن کمک می کند. بنابراین، می تواند مکمل خوبی برای روتین مراقبت از پوست و ناخن شما باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان