بهترین انیمه‌های استودیو بونز

در دنیای انیمه، استودیو بونز یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین استودیوهای انیمیشن‌سازی به شمار می‌رود که به‌خاطر توانایی‌اش برای ساخت انیمه‌های باکیفیت شهرت دارد

بهترین انیمه‌های استودیو بونز

در دنیای انیمه، استودیو بونز یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین استودیوهای انیمیشن‌سازی به شمار می‌رود که به‌خاطر توانایی‌اش برای ساخت انیمه‌های باکیفیت شهرت دارد. این استودیو چه در ساخت اقتباس‌ها بر اساس مانگا و چه ساخت انیمه‌های اورجینال توانمند است و می‌تواند آثار مختلفی در ژانرهای متفاوت را به ارمغان بیاورد. برخی از انیمه‌های سریال استودیو بونز جزو محبوب‌ترین آثار قرن بیستم و یکم هستند و مخاطبان بسیار زیادی دارند. در ادامه این مطلب سعی شده تا بهترین انیمه‌های استودیو بونز قرار بگیرند. در ادامه همراه با ما باشید.

10. انیمه سریالی اورکا سون

Eureka Seven

Eureka Seven

انیمه سریال اورکا سون (Eureka Seven) انیمه‌ای در ژانر مکا و علمی تخیلی است که داستان یک پسر جوان به نام رنتون ترستون را دنبال می‌کند، کسی که درگیر ماجراجویی‌هایی با یک گروه مقاومت به نام گکوستیت می‌شود. این اثر به درگیری بین انسان‌ها و موجوداتی می‌پردازد که به‌عنوان اسکوب کورال شناخته می‌شوند، بیگانگانی که یک روز از فضا آمدند و به دنبال آن هستند تا زمین را غیر قابل زندگی کنند. رنتون نیز به‌خاطر همکاری‌اش با یک خلبان به نام اورکا وارد این نبرد می‌شود.

9. انیمه سریالی کارول و تیوزدی

Carole & Tuesday

Carole & Tuesday

انیمه سریالی کارول و تیوزدی (Carole & Tuesday) یک انیمه سینمایی موسیقی محور محصول سال 2019 میلادی است که توسط خالق انیمه سریالی کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) یعنی شینیچیرو واتانابه ساخته شده است و اتفاقاً در همان جهان انیمه سریالی‌ «کابوی بیباپ» جریان دارد.

کارول یک پناهنده فقیر از زمین است که برای شروعی تازه به مریخ آمده است و این در حالی است که تیوزدی از خانواده‌ای ثروتمند با روابط سیاسی بالا است که تصمیم می‌گیرد راه خودش را به‌عنوان یک موزیسین در پیش بگیرد. آن‌ها با یکدیگر آشنا می‌شوند و سعی دارند تا یک گروه موسیقی را شکل بدهند.

8. انیمه سریالی تیره‌تر از سیاهی

Darker than Black

Darker than Black

انیمه سریالی تیره‌تر از سیاهی (Darker than Black) محصول سال 2007 است و داستان جهانی را بازگو می‌کند که در آن یک ساختار مرموز به نام دروازه بهشت به طور خود به خود ظاهر شده و باعث می‌شوند افراد خاصی در آن نزدیکی قدرت‎‌های ماورایی پیدا کنند، قدرت‌های فوق‌العاده‌ای که در هر فردی متفاوت است.

این انیمه سریالی داستان شخصی به نام هی را بازگو می‌کند که از همین قدرت‌ها دارد و به‌عنوان جاسوسی برای چین کار می‌کند و این در حالی است که سعی دارد بفهمد چه اتفاقی برای خواهر گمشده‌اش افتاده است.

7. انیمه سریالی سول ایتر

Soul Eater

Soul Eater

انیمه سریالی سول ایتر (Soul Eater) اثری فانتزی محصول سال 2008 و 2009 میلادی است که بر اساس مانگایی به همین نام نوشته آتسوشی اوهکوبو ساخته شده است. این سریال داستان یک شینیگامی در حال تمرین به نام ماکا آلبارن و شریکش به نام روح‌خوار را دنبال می‌کند که توانایی تبدیل شدن به یک سلاح را دارد.

هر دوی آن‎‌ها در مدرسه‌ای به نام آکادمی Weapon Meister Academy حضور پیدا می‌کنند، جایی که افراد با توانایی تبدیل شدن به سلاح تمرین می‌کنند. این انیمه سریالی فوق‌العاده سرگرم‌کننده و پر از شخصیت‌های پر جنب‌وجوش است اما پایان آن در بین طرفداران بحث‌برانگیز بوده است.

6. انیمه سریالی کیمیاگر تمام‌فلزی

Fullmetal Alchemist

Fullmetal Alchemist

انیمه سریالی کیمیاگر تمام‌فلزی (Fullmetal Alchemist) محصول سال 2003 میلادی اقتباسی از مانگایی به همین نام است اما از آنجا که در آن زمان مانگای آن کامل نبوده، مجبور بوده تا پایان خاص خودش را رقم بزند و از همین رو، با مانگا متفاوت شده است. این اثر داستان ادوارد الریک و برادرش به نام آلفونسه را دنبال می‌کند که در تلاش برای احیای مادرشان، بخش‌های زیادی از بدن‌هایشان را از دست داده‌اند. این انیمه با اینکه داستانی متفاوت از مانگا را روایت می‎‌کند اما همچنان اثری محبوب و خوب به شمار می‌رود.

5. انیمه سریالی سگ‌های ولگرد بونگو

Bungo Stray Dogs

Bungo Stray Dogs

انیمه سریالی سگ‌های ولگرد بونگو (Bungo Stray Dogs) اثری اکشن و ماوراءالطبیعی از سل 2016 است که داستان نویسندگان و شاعران مشهور با قدرت‌های فراطبیعی را به تصویر می‌کشد. این اثر داستان یتیمی به نام آتسوشی ناکاجیما را روایت می‌کند که در زیر نور ماه به یک ببر سفید تبدیل می‌شود. آتسوشی پس از اینکه یک کارآگاه که قصد خودکشی داشت را نجات می‌دهد، مورد هدف رهبران دنیای اموات قرار می‌گیرد که می‌خواهند قدرت تبدیل شدن او به ببر را به دست بیاوردند.

4. انیمه سریالی موب سایکو 100

Mob Psycho 100

Mob Psycho 100

انیمه سریالی موب سایکو 100 (Mob Psycho 100) در سال 2016 میلادی شروع شده و اقتباسی از وب کمیکی به همین نام است و خالق آن نیز همان کسی است که مرد تک مشتی (One-Punch Man) را خلق کرده است. این انیمه سریال داستان شیگئو کاگیاما ملقب به موب را دنبال می‌کند که توانایی‌های ذهنی خارق‌العاده‌ای دارند اما تنها می‌خواهد زندگی عادی‌ای داشته باشد. این انیمه سریالی بیشتر به‌خاطر کمدی و اکشن پرتنش خودش شناخته می‌شود و در بین مخاطبان از شهرت قابل‌توجهی برخوردار است.

3. انیمه سریالی اسپیس دندی

Space Dandy

Space Dandy

انیمه سریالی اسپیس دندی (Space Dandy) اثری دیگر از شینیچیرو واتانابه به شمار می‌رود که در سال 2014 میلادی پخش شد و فرض داستانی مشابه با انیمه سریالی «کابوی بیباپ» دارد. با اینکه این انیمه سریالی اغلب اوقات خنده‌دار است اما عمق شگفت‌آوری نیز دارد و برخی از قسمت‌های آن نیز بسیار تأمل‌برانگیز و تکان‌دهنده هستند. این در حالی است که این انیمه سریالی از سبک‌های هنری مختلفی بهره برده و توانسته تصاویر بسیار چشمگیری را رقم بزند.

2. انیمه سریالی مدرسه قهرمانانه من

My Hero Academia

My Hero Academia

انیمه سریالی مدرسه قهرمانانه من (My Hero Academia) در سال 2016 میلادی شروع شده و برای چندین سال است که با قدرت ادامه دارد و به یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های سریالی جهان تبدیل شده است. این انیمه سریال داستان جهانی را بازگو می‌کند که اکثریب قریب به‌اتفاق مردم توانایی خاصی دارند که به نام کوییرک شناخته می‌شود. در این میان، ایزوکو میدوریا ملقب به دکو از جمله معدود افرادی است که این توانایی را ندارد اما امیدوار است که روزی به قهرمانی بزرگ تبدیل شود. این انیمه سریالی بیشتر به‌خاطر کاراکترهای دوست‌داشتنی و شخصیت‌های شرور قانع‌کننده خودش شهرت دارد و این در حالی است که توانسته برداشتی جالب در ژانر ابرقهرمانی را روایت کند.

1. انیمه سریالی کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری

Fullmetal Alchemist: Brotherhood

Fullmetal Alchemist: Brotherhood

در سال 2009 و 2010 میلادی استودیو بونز اقتباسی دیگر از مانگای «کیمیاگر تمام‌فلزی» ارائه دارد که انیمه سریالی کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری (Fullmetal Alchemist: Brotherhood) نام دارد. این انیمه وفاداری بیشتری نسبت به خط داستانی مانگا داشت و این در حالی بود که برخی از صداپیشه‌های انیمه اصلی نیز در آن حضور داشتند. داستان این انیمه به‌خوبی به اجرا گذاشته شده و کاراکترهای تازه نیز بسیار خوب بودند و همین سبب شده تا این انیمه به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر