آتش‌سوزی در هتل زائران ایرانی در نجف /مصدومیت ۷۰ زائر ایرانی / حال ۴ زائر وخیم است

۲۵ تا ۳۰ نفر از زائران ایرانی با مشکل تنفسی به بیمارستان حکیم و امام علی نجف انتقال داده شدند، چهار زائر به علت سوختگی و مشکل تنفسی وضعیتشان وخیم‌تر اعلام شده است.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: حدود 70 زائر ایرانی مستقر در هتل قصرالشفاعه نجف به علت آتش سوزی دچار مشکلات تنفسی شده و با کمک نیرو‌های امدادی راهی بیمارستان شدند.

حمیدرضا محمدی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: براساس گزارشات دریافتی از 70 زائر ایرانی مستقر در هتل قصرالشفاعه نجف که به علت آتش سوزی دچار مشکلات تنفسی شدند تعداد چهار زائر به علت سوختگی و مشکل تنفسی وضعیتشان وخیم‌تر اعلام شده، اما مشکل جدی وجود ندارد.

آتش‌سوزی در هتل زائران ایرانی در نجف

به گفته وی، خوشبختانه این حادثه هیچ گونه تلفات جانی نداشته و مابقی زائران که از وضعیت جمسانی مناسب تری برخوردار هستند در هتل دیگری اسکان داده شده اند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هم اکنون نماینده این سازمان و نماینده بیمه و دیگر نیرو‌های مربوطه جهت ارائه هرگونه کمک و ارزیابی‌های لازم در این محل و بیمارستان حضور دارند، تصریح کرد: کاروان‌های حادثه دیده شامل دو کاروان از استان اردبیل و یک کاروان از استان چهارمحال بختیاری هستند.

محمدی با بیان اینکه کاروان چهارم اعزامی از استان مرکزی که قرار بود در این هتل اسکان یابد، اما به دلیل این حادثه در هتل دیگری اسکان پیدا کرده اند، افزود: این آتش سوزی به علت تخلیه گازوئیل در حسینه جنب این هتل رخ داده است که علت این حادثه در دست بررسی است.

وی ادامه داد: براساس آمار و اطلاعات موجود از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال 3900 کاروان در قالب 154 هزار و 500 به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات در عراق اعزام شده است.

به گفته معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت حدود 2500 دفتر زیارتی مجاز در سراسر کشور در زمینه ثبت نام و هماهنگی اعزام از طریق کاروان‌های زیارتی در کشور فعال هستند.

مصدومان آتش‌سوزی در هتل زائران ایرانی در نجف

 اعزام تیم‌های پزشکی هلال احمربلافاصله بعد از اعلام آتش سوزی

حسین فضلی معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: عصر امروز در هتل 6 طبقه قصر الشفاعه در منطقه قدیمی نجف که محل اقامت زائران ایرانی بود، آتش‌سوزی رخ داده است.

وی در ادامه بیان کرد: بلافاصله بعد از اعلام آتش سوزی، تیم‌های پزشکی هلال احمر به همراه آمبولانس به محل حادثه اعزام و مشغول امدادرسانی شدند.

فضلی افزود: حدود 25 تا 30 زائر با مشکل تنفسی به بیمارستان حکیم و امام علی نجف انتقال داده شدند، یکی از بانوان زائر ایرانی دچار سوختگی مسیر تنفسی شده و یک زائر مرد ایرانی نیز دچار شکستگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات و در انتقال مصدومان به بیمارستان، آمبولانس‌های هلال احمر مشغول خدمات رسانی بودند. کادر درمان مرکز پزشکی هلال احمر شامل پزشک، پرستار و فوریت‌های پزشکی در این حادثه نیز در حال امدادرسانی بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام حادثه دیدگان این آتش سوزی ترخیص شدند و فقط دو زائر دچار سوختگی و شکستگی در بیمارستان بستری هستند.

آتش‌سوزی در هتل زائران ایرانی در نجف

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان