جگوار لندررور (JLR) به طور رسمی به این واقعیت اذعان کرده است که جگوار به عنوان یک برند متوسط عمل میکند. رئیس JLR، تیم سویندل، در مصاحبهای با Autocar گفت: “جگوار یک برند متوسط است. ما باید بهتر باشیم.”
این اظهارات پس از سالها کاهش فروش جگوار صورت میگیرد. در سال 2021، جگوار تنها 100,000 خودرو فروخت، که کاهش 30 درصدی نسبت به سال قبل است. این افت به دلیل رقابت شدید از برندهای لوکس آلمانی مانند مرسدس-بنز و BMW است، همچنین به دلیل قیمت های بالای جگوار.
سویندل گفت که JLR در حال برنامهریزی برای بازسازی جگوار است. این شرکت قصد دارد خط تولید جگوار را با خودروهای جدید و مقرون به صرفه تر گسترش دهد. JLR همچنین قصد دارد تجربه مشتری جگوار را بهبود بخشد.
سویندل گفت: “ما باید جگوار را به یک برند جذابتر و مرتبطتر تبدیل کنیم.” “ما باید خودروهایی بسازیم که مردم بخواهند آنها را بخرند و ما باید تجربه مشتری جگوار را به گونهای بهبود بخشیم که مردم بخواهند با ما کار کنند.”
بازسازی جگوار یک چالش بزرگ برای JLR خواهد بود. این شرکت باید بتواند جگوار را به یک برند جذاب تر و مرتبط تر تبدیل کند، در حالی که قیمتهای خودروهای خود را نیز کاهش دهد. این کار آسانی نخواهد بود، اما JLR باید این کار را انجام دهد اگر می خواهد جگوار را به موفقیت بازگرداند.
در اینجا برخی از کارهایی که JLR می تواند برای بازسازی جگوار انجام دهد آورده شده است:
- خط تولید جگوار را با خودروهای جدید و مقرون به صرفه تر گسترش دهید.
- تجربه مشتری جگوار را بهبود بخشید.
- قیمتهای خودروهای جگوار را کاهش دهید.
- تمرکز بیشتری بر بازارهای در حال رشد مانند چین و هند داشته باشید.
- جگوار را به یک برند اسپرتتر و هیجان انگیزتر تبدیل کنید.
بازسازی جگوار یک چالش بزرگ برای JLR خواهد بود، اما این شرکت باید این کار را انجام دهد اگر میخواهد جگوار را به موفقیت بازگرداند.