چرا ضرغامی پخش آثار شجریان را ممنوع کرد؟

ضرغامی گفت: مرحوم شجریان طی نامه‌ای محترمانه از من خواست که آثارشان از رسانه پخش نشود. من هم عین درخواست ایشان را ابلاغ کردم و تا آخر به آن وفادار ماندم.

ضرغامی در اظهارات اخیر خود در برنامه «مهلا» درباره ممنوعیت پخش آثار شجریان از تلویزیون که در زمان ریاست او بر صداوسیما رخ داد، توضیح داد که این اتفاق خواسته خود زنده یاد شجریان بوده است.
 
به گزارش ایسنا، سید عزت‌الله ضرغامی ـ رییس پیشین سازمان صداوسیما ـ با حضور در برنامه «مهلا» که این روز‌ها در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است، در پاسخ به پرسش محمدحسین پویانفر ـ مجری برنامه ـ مبنی بر ممنوعیت پخش آثار محمدرضا شجریان از تلویزیون که در زمان ریاست او بر صداوسیما رخ داد، توضیح داد: مرحوم شجریان طی نامه‌ای محترمانه از من خواست که آثارشان از رسانه پخش نشود. من هم عین درخواست ایشان را ابلاغ کردم و تا آخر به آن وفادار ماندم.
 
او درباره قرائت فاتحه بر مزار شجریان نیز گفته است: قرائت فاتحه بر سر مزار اموات نیاز به کسب اجازه از کسی ندارد.
 
برخی محور‌های گفت‌وگوی ضرغامی در حوزه فرهنگ و هنر به شرح زیر است:
 
تیتراژ لالائی در سریال مختارنامه که توسط خانم صدیقه بحرانی اجرا شد یکی از سالم‌ترین و تأثیرگذارترین نوا‌های مذهبی است.
 
سریال‌های معروف شبکه خانگی را دیده‌ام. صرف نظر از برخی اشکالات نقاط قوت و آموزنده زیادی دارند.
 
در شش ماه اول مسئولیتم در صداوسیما، در‌های آرشیو را به روی مردم باز کردم و بسیاری از فیلم‌های ممنوعه که نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم داشت را پخش کردم کگه در این بین دفاعیات خسرو گلسرخی خیلی خوب بود.
 
خانم هنگامه قاضیانی با خیلی از متهمان اغتشاشات متفاوت هستند. من در صداوسیما ازایشان تجلیل کرده‌ام و سخنان ایشان در مراسم دریافت سیمرغ در جشنواره فجر متعهدانه بود. آن رفتار خاص، کاملاً عکس‌العملی بود. باید برای این اقدامات چاره‌اندیشی کرد.
 
مرحوم منوچهر آتشی عضو کانون نویسندگان بود. به دلیل توجه ما به او و انتخاب برای چهره‌های ماندگار کاملاً متحول شد و یک سند ارزشمند در دفاع از جمهوری اسلامی نوشت که بی‌نظیر است.
 
توییت‌ها و یادداشت‌های کوتاه، هیچ وقتی از من نمی‌گیرد. من در انجام ماموریت‌های کاری و به ویژه سفر‌های استانی بسیار پرکار هستم. برخی دوست دارند بگویند چرا برای امور غیرمرتبط وقت می‌گذارم. درحالی که اصلاً این طور نیست.
 
اگر بخواهم از هنرمند خاصی یاد کنم، یاد و خاطره‌ی مرحوم یدالله صمدی را پیشنهاد می‌کنم. هنرمند بسیار شایسته‌ای بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان