نمایش وحدت دشمنان آمریکا در پایتخت کره شمالی (+عکس)

رهبر کره شمالی در پایتخت کشورش میزبان مقامات ارشد دو کشور رقیب و دشمن آمریکا بود و ۳ کشور مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره را به عرصه نمایش وحدت دشمنان آمریکا تبدیل کردند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیشب (پنجشنبه شب) در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره میزبان مهمانان ویژه چینی و روسی در شهر پیونگ یانگ بود.

به گزارش عصرایران، در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره 3 کشور رقیب و دشمن آمریکا یک نمایش وحدت به راه انداختند و دو کشور چین و روسیه  نمایندگان ویژه ای به مراسم پایان جنگ کره و رژه نظامی به همین مناسبت فرستادند.

از طرف حزب حاکم چین، لی هونگ ژونگ یکی از اعضای ارشد و بلند مرتبه حزب کمونیست چین و از مقامات نزدیک به شی جین پنگ رییس جمهوری چین، به همراه هیاتی راهی پیونگ یانگ شد و در این مراسم شرکت کرد.

 این نخستین سفر یک مقام بلندپایه حزب حاکم چین به کره شمالی از زمان آغاز همه گیری کروناست.

از روسیه دیگر متحد کره شمالی نیز سرگئی شویگو وزیر دفاع به پیونگ یانک سفر کرده است.

در تصویری که خبرگزاری رسمی کره شمالی از مراسم پنجشنبه شب درپیونگ یانگ منتشر کرده، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در وسط و نمایندگان ارشد روسیه و چین نیز در یسار و یمین (چپ و راست) او ایستاده اند.

فرستادگان ارشد چین و روسیه در کنار رهبر کره شمالی در حال تماشای "رژه روز پیروزی" در پیونگ یانگ/ خبرگزاری رسمی کره شمالی

نمایش وحدت دشمنان آمریکا در پایتخت کره شمالی (+عکس)

این تصویر نشان دهنده روابط نزدیک و نمایش وحدت 3 کشور رقیب آمریکاست؛ امری که بیش از همه به کار هیات حاکمه پیونگ یانگ برای مقاومت در برابر فشارهای فزاینده آمریکا خواهد آمد؛ آن هم در هفتادمین سالگرد پایان جنگی که یک طرف آن ایالات متحده و دیگر متحدان غربی اش و سوی دیگر آن کشورهای کمونیستی و در اوج دوران جنگ سرد بوده است.

همزمان با مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره، یک رژه نظامی بزرگ نیز در پیونگ یانگ برگزار شد و نمایندگان ارشد روسیه و چین در کنار رهبر کره شمالی " رژه روز پیروزی" را از جایگاه ویژه تماشا کردند.

در این رژه همزمان  کره شمالی جدیدترین موشک بالستیک هسته ای دوربرد خود را که قادر به هدف قرار دادن خاک ایالات متحده آمریکاست، به نمایش گذاشت.

این موشک که موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-18 است برای نخستین بار در این مراسم به نمایش گذاشته شد وتاییدی بر برنامه موشکی و هسته ای رو به پیشرفت کره شمالی است.

همزمان ارتش کره شمالی از آخرین پهپادهای تهاجمی چند منظوره خود نیز رونمایی کرده است؛ پهپادهایی که بنا به مدعای برخی رسانه های غربی بسیار شبیه به پهپادهای آمریکایی  گلوبال هاوک و ریپرز هستند.

نمایش پهپادهای تهاجمی چند منظوره کره شمالی در "رژه روز پیروزی" به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره/ خبرگزاری رسمی کره شمالی

نمایش وحدت دشمنان آمریکا در پایتخت کره شمالی (+عکس)

مقامات آمریکایی و غربی اخیرا از قصد روسیه برای خرید اقلام نظامی از کره شمالی خبر داده اند. همزمان برخی منابع غربی هم مدعی شده اند روسیه تسلیحاتی برای استفاده در جنگ اوکراین از پیونگ یانگ دریافت کرده است.

نمایش وحدت دشمنان آمریکا در پایتخت کره شمالی (+عکس)

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، وزیر دفاع روسیه در دیدار با رهبر کره شمالی پیام مکتوب ولادیمیر پوتین رییس فدراسیون روسیه را به او تسلیم کرده است.

بنابراین گزارش، در این پیام رهبر روسیه به حمایت  پیونگ یانگ از روسیه در درگیری با اوکراین اشاره و از آن قدردانی کرده است. پوتین در نامه خود تاکید کرده که جنگ کره پایه و اساس خوبی بین پیونگ یانگ و مسکو برای مقابله مشترک با زیاده خواهی های غرب ایجاد کرده است.

وزیر دفاع روسیه در کنار رهبر کره شمالی و در حال بازدید از نمایشگاه نظامی کره شمالی در پیونگ یانگ/ خبرگزاری رسمی کره شمالی

نمایش وحدت دشمنان آمریکا در پایتخت کره شمالی (+عکس)

نمایش وحدت دشمنان آمریکا در پایتخت کره شمالی (+عکس)

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان