نکاتی که برای سفر با حیوان خانگی باید در نظر داشت

سفر با حیوان خانگی به مقاصد مختلف و به‌خصوص به خارج از کشور می‌تواند بسیار مهیج و دلنشین باشد اما قبل از اینکه برای انجام این کار اقدام کنید، نکاتی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. با اینکه در سراسر جهان مقاصد بسیار خوبی برای سفر با حیوان خانگی وجود دارد اما بخش چالش‌برانگیز این کار در واقع چگونگی رسیدن به مقصد است.

نکاتی که برای سفر با حیوان خانگی باید در نظر داشت

سفر با حیوان خانگی به مقاصد مختلف و به‌خصوص به خارج از کشور می‌تواند بسیار مهیج و دلنشین باشد اما قبل از اینکه برای انجام این کار اقدام کنید، نکاتی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. با اینکه در سراسر جهان مقاصد بسیار خوبی برای سفر با حیوان خانگی وجود دارد اما بخش چالش‌برانگیز این کار در واقع چگونگی رسیدن به مقصد است.

حیوان خانگی شما چه سگ باشد و چه گربه، خرگوش، مارمولک یا هر چیز دیگری، هنگام مهاجرت یا سفر با حیوان خانگی موارد بسیار زیادی هستند که باید به آن‌ها فکر کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم موارد مهمی که برای انجام این کار لازم هستند را به شما معرفی کنیم. همراه با ما باشید.

1. سلامت حیوان خانگی خود را بررسی کنید

قبل از هر چیزی باید به این مسئله فکر کنید که آیا حیوان خانگی شما به اندازه کافی سالم و تندرست تا از پس این سفر بر بیاید. اگر حیوان خانگی شما مسن است یا اینکه در حال حاضر وضعیت سلامت خوبی ندارد، جابه‌جایی وی به کشوری دیگر ایده چندان خوبی به نظر نمی‌رسد.

جدای از همه مسائلی که حیوان خانگی شما پیر است یا بیمار، بهتر است قبل از اینکه به فکر مهاجرت یا سفر خارجه باشید، حیوان خانگی خود را برای معاینه نزد دام‌پزشک ببرید. آن‌ها می‌توانند شما را از خطرات یا بیماری‌های بالقوه‌ای آگاه کند که حیوان خانگی شما در طول مسیر ممکن است با آن‌ها درگیر شود.

علاوه بر این، دامپزشک‌ها می‌توانند به شما توصیه کنند که چگونه سفر را برای حیوان خانگی خود دلپذیرتر کنید. اگر نگران این هستید که ممکن است بیش از حد استرس داشته باشند، می‌توانید از دام‌پزشک دارویی برای آرام کردن حیوان خود به هنگام سفر بگیرید.

2. قوانین و مقررات سفر با حیوان خانگی را مطالعه کنید

کشورهای مختلف قوانین و مقررات متفاوتی برای ورود حیوانات خانگی به کشور و اجازه دادن به آن‌ها برای زندگی در آنجا دارند. به‌عنوان مثال، در برخی از کشورها طبق قانون شما موظف هستید که در حیوان خانگی خود ریزتراشه بگذارید، بنابراین اگر از قبل این کار را انجام ندادید، بهتر است که قبل از سفر این کار را انجام بدهید.

علاوه بر این، برخی از کشورها نیاز دارند که حیوانات خانگی شما قبل از اینکه بتوانند به خانه جدید شما برود، مدتی را در قرنطینه سپری کند. این موضوع می‌تواند برای برخی از افراد و حیوانات خانگی آن‌ها ناراحت‌کننده باشد و بنابراین همیشه به این موضوع دقت داشته باشید.

همیشه ایده خوبی است که قبل از تصمیم‌گیری نهایی، درباره قوانین و مقررات مربوط به حیوانات خانگی در کشور مقصد خود تحقیقات کاملی انجام بدهید. این کار سبب می‌شود تا شما بتوانید به شکلی مؤثر برای همه موارد آماده شوید و پس از رسیدن به آنجا با مشکل یا ناراحتی مواجه نشوید.

3. چگونگی حمل حیوان خانگی خود را بررسی کنید

شما باید درباره چگونگی انتقال حیوان خانگی خود به خانه جدیدش فکر کنید و وسیله حمل و نقل مناسبی را انتخاب کنید. اگر سفر شما به‌صورت بین‌المللی است باید به فکر رزرو حیوان خانگی در پرواز باشید. این به معنای آن است که شما باید آژانس هواپیمایی‌ای را انتخاب کنید که به شما امکان سفر با حیوان خانگی را بدهد. شما همچنین باید بررسی کنید که آیا حیوان در داخل کابین قرار می‌گیرد یا اینکه در انبار جای داده می‌شود.

اگر نسبت به پرواز حیوان خانگی خود با هواپیما نگران هستید، بهتر است که به دنبال پیدا کردن راه دیگری برای سفر باشید. بسته به اینکه کجا می‌روید، ممکن است بخواهید با قطار سفر کنید یا اینکه از خودروی شخصی خود برای سفر بهره ببرید. این کار باعث می‌شود تا حیوان خانگی شما سفر راحت‌تری داشته باشد. علاوه بر این، می‌توانید از سرویس اختصاصی انتقال حیوانات نیز استفاده کنید.

4. اسناد سفر را بررسی کنید

توجه داشته باشید که گاهی اوقات برای سفر حیوان خانگی خود به مدارک خاصی نیاز دارید. این مدارک خاص نیز ممکن است اسنادی درباره وضعیت واکسیناسیون، ریزتراشه و غیره باشند که باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل آن‌ها اقدام کنید. همچنین باید اسناد مورد نیاز برای حمل و نقل حیوان خانگی خود را جمع‌آوری کنید تا دچار مشکل نشوید. این مدارک نیز شامل بلیط، اطلاعات مربوطه و… می‌شود.

5. هزینهها را بررسی کنید

سفر با حیوان خانگی رایگان نخواهد بود و ممکن است در طول سفر نیز هزینه‌های مختلفی همچون واکسن، خرید قفس، هزینه‌های حمل و نقل و غیره را نیز به همراه داشته باشد. بنابراین، باید همیشه توجه داشته باشید که بودجه مناسب برای سفر و مراقبت از حیوان خانگی خود را داشته باشید. همچنین اندکی پول پس‌انداز داشته باشید تا در صورت نیاز، بتوانید از آن استفاده کنید.

6. قفس مناسب انتخاب کنید

قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید، باید به این مسئله فکر کنید که حیوان شما در هنگام سفر چه وضعیتی خواهد داشت. اگر قرار است با هواپیما سفر کنید، حیوان خانگی شما باید در داخل جعبه یا حامل باشد و بنابراین قبل از هر چیزی مطمئن شوید که اندازه مناسب را انتخاب کنید، به طوریکه برای حیوان شما هم ایمن و هم راحت باشد، به‌خصوص اگر سفر طولانی است.

7. خود و حیوان خانگیتان را برای سفر آماده کنید

یکی از نکات بسیار مهم برای سفر به همراه حیوان خانگی، داشتن آمادگی لازم برای سفر است. پس حتماً سعی کنید تا خود را برای سفر آماده کنید و تلاش داشته باشید تا حیوان خود را تا حد امکان خوشحال و راحت نگه دارید تا در طول سفر مشکلی برایش رخ ندهد.

قفس حیوان خانگی خود را با گذاشتن پتو و وسایل راحتی نرم و دنج کنید و حتی می‌توانید یکی از لباس‌های خودتان را نیز در داخل قفس قرار بدهید تا گربه یا سگ شما احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان