طرز تهیه دمنوش گل محمدی با طعم های به یاد ماندنی

گل محمدی گل زیبا و خوش بویی که غیر ممکن است کسی طرفدار آن نباشد و اتفاقا به خاطر همین محبوبیت است که کلی کاربرد دارد، یکی از آن ها تهیه دمنوش خوشمزه و خاطره انگیز با آن می باشد. در این مطلب طرز تهیه دمنوش گل محمدی را آموزش می دهیم.

طرز تهیه دمنوش گل محمدی با طعم های به یاد ماندنی

گل محمدی که به گل سرخ نیز شناخته می شود از انواع گل رز می باشد، این گل غیر از خوش بو بودن، بسیار زیبا و البته پرخاصیت و مفید است. گلاب فرآورده این گل از معروف ترین و پرکاربردترین محصولات و کارایی های آن به شمار می رود. رد پای گل محمدی تنها مختص به عرصه آشپزی نبوده و شاهد حضور آن در تزیینات و … نیز می باشیم. در این مطلب طرز تهیه دمنوش گل محمدی را آموزش می دهیم.

همان طور که در بالاتر گفته شد، گل محمدی بسیار محبوب و پرکاربرد است که یکی از استفاده های آن دمنوش خوشمزه تهیه شده با آن می باشد. دمنوش ها به طور کلی از انواع نوشیدنی و یک نوع نوشیدنی گرم هستند که خواص زیادی داشته و برای سلامتی بدن مفید و سودمند می باشند. دمنوش گل محمدی نیز از همین قاعده پیروی می کند، منتها عطر و طعمی خاص و دلچسب تر دارد و روش تهیه آن مقداری متفاوت می باشد.

دستور تهیه دمنوش گل محمدی با طعمی ایده آل

مواد لازم

  • دو قاشق غذاخوری گل محمدی
  • یک قطعه دارچین
  • اندازه نیاز آب
  • اندازه نیاز زعفران
  • اندازه نیاز نبات و یا عسل و یا شکر

طرز تهیه دمنوش گل محمدی با طعم و عطر به یاد ماندنی

این دمنوش که در آن از گل محمدی به همراه زعفران و دارچین استفاده می شود، برای یبوست مناسب می باشد. اول لازم است آب را بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. برای این منظور می توانید از قوری، فرنچ پرس، لیوان دمنوش بهره ببرید.

سپس گل محمدی را با چوب دارچین درون قوری و یا هر وسیله انتخابی دیگر ریخته و آبجوش بر روی آن بیفزایید تا روی سطح آن را بپوشاند. به مدت یک ربع ساعت زمان دهید تا دم کشیده و سپس از صافی عبور دهید و با شکر و یا نبات سرو نمایید.

همچنین می توانید کمی زعفران دم شده را همراه گل محمدی درون قوری ریخته و بر روی آن آبجوش بریزید و سپس بگذارید تا دم بکشد. پس از دم کشیدن از صافی عبور داده و در نهایت با هر شیرین کننده دلخواهی آن را میل نمایید.

آموزش طرز تهیه دمنوش گل محمدی در خانه

دمنوش گل محمدی دارای طعم های مختلف با مواد متفاوت

در صورتی که دارای کبد چرب هستید، خوب است یک قاشق غذاخوری گل محمدی، گل بنفشه و چای سبز را درون قوری ریخته و آبجوش بر روی آن بریزید. پس از یک ربع ساعت می توانید آن را بنوشید. در واقع یک روش کلی برای دم کردن و تهیه این دمنوش دوست داشتنی وجود دارد، اما می توانید از مواد و طعم دهنده های مختلف متناسب با ذائقه و سلیقه خود بهره ببرید.

می توانید از دو عدد هل، و یا نوک قاشق چای خوری وانیل و یا گیاهان دارویی مختلف بهره ببرید. از دیگر افزودنی های خوش طعم و مناسب می توان به چای سبز، چای سیاه، شیر اشاره داشت. و اما برای شیرین کردن آن می توانید از عسل، نبات و یا قند و شکر بهره ببرید. عسل را باید پس از سرد شدن به آن بیفزایید.

نکته دیگر اینکه می توانید از غنچه تازه و یا غنچه خشک شده گل محمدی و یا برگ های گل محمدی برای این منظور استفاده کنید، گل محمدی تازه به دلیل تازه بودن عطر و طعم بهتر و دلنشین تری دارد که گزینه مناسب تری محسوب می شوند.

شیوه تهیه دمنوش گل محمدی

در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه دمنوش گل محمدی آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده و بتواند شما را در رساندن به هدف تهیه دمنوش گل محمدی یاری نماید. دمنوش گل محمدی یک نوشیدنی گرم هست که واقعا محبوب می باشد، تنوع دمنوش ها آنقدر زیاد است که شما می توانید با خیال راحت و بدون دغدغه تکراری شدن از طعم متنوع و دلچسب انواع آن از جمله دمنوش گلبرگ زعفران و دمنوش سماق، دمنوش عناب و دمنوش توت فرنگی بهره مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر