روزی که حرم امام حسین زنانه می‌شود (+فیلم)

هر سال روز سیزدهم محرم به یاد دفن پیکر شهدای کربلا توسط قوم بنی‌اسد، حرم امام حسین و حضرت عباس برای عزاداریِ بانوان اختصاص می‌یابد.

هر ساله روز سیزدهم ماه محرم الحرام به یاد دفن پیکر پاک شهدای واقعه کربلا توسط قوم بنی اسد، حرم امام حسین علیه السلام و برادر باوفایش، حضرت عباس علیه‌السلام برای عزاداری بانوان اختصاص می‌یابد.

به گزارش  فارس، روز سه شنبه در کربلای معلی، روز سیزدهم ماه محرم بوده و در سال 61 هجری قمری، در چنین روزی قوم بنی‌اسد به اصرار زنان این قوم به کربلاء می‌آیند و با پیکر شهدای واقعه کربلا مواجه می‌شوند. بر اساس روایات و گزارش‌های تاریخی، امام سجاد علیه السلام نیز به این قوم می‌پیوندد و یک به یک پیکر پاک شهدای کربلا را شناسایی کرده و خاکسپاری می‌کنند.

روزی که حرم امام حسین زنانه می‌شود

پس از سقوط رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام، دیکتاتور سابق این کشور، که با تمامی روش‌های ممکن با برگزاری مراسم عزاداری شیعیان در کربلا مخالف بود بسیاری از سنت‌های دیرینه شیعیان برای عزارداری سرور و سالار شهیدان دوباره احیا شده است.

یکی از مراسم دیرینه در کربلای معلی، عزاداری با شکوه بانوان برای شهدای کربلا در روز سیزدهم ماه محرم الحرام و به یاد قوم بنی اسد می‌باشد. در این روز ده‌ها هزار نفر از بانوان عزادار به حرم‌های امام حسین علیه‌السلام و حضرت عباس علیه السلام می‌آیند و برای شهدای کربلا عزاداری می‌کنند.

از صبح روز سیزدهم حرمین امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام و محوطه بین الحرمین کاملا برای زیارت و عزاداری بانوان اختصاص می‌یابد.

 
 
 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان