ماهان شبکه ایرانیان

خودروی مسابقه‌ای مازراتی با نام MCXTRema

اگر اسم پروژه ۲۴ را یاد نیاورده‌اید، اشکالی ندارد. این پروژه در ژوئیه ۲۰۲۲ با مجموعه‌ای از نمونه‌ها (رندرها) معرفی شد، تصاویری از یک MC۲۰ به شدت تغییر یافته با بیشترین افزونه‌ها و تغییرات، و حداقل در چاپ، با توان بیشتر

خودروی مسابقه‌ای مازراتی با نام MCXTRema

از زمان معرفی نسخه‌ی مخصوص مسابقه (track-only) MC20 از مازراتی، مدتی می‌گذرد. نه، منظور ما ماشین مسابقه GT2 نیست که در ژوئن رونمایی شد و بدون اغراق، مخصوص مسابقه است. ما باید به عقب برگردیم تا به یک چیزی به نام “پروژه 24” برسیم، که حالا یک نام رسمی دارد: MCXtrema.

اگر اسم پروژه 24 را یاد نیاورده‌اید، اشکالی ندارد. این پروژه در ژوئیه 2022 با مجموعه‌ای از نمونه‌ها (رندرها) معرفی شد، تصاویری از یک MC20 به شدت تغییر یافته با بیشترین افزونه‌ها و تغییرات، و حداقل در چاپ، با توان بیشتر. مازراتی گفت که در پروژه 24، توربوشارژرهای جدیدی برای موتور V6 به حجم 3.0 لیتر اضافه خواهد شد و توان آن به 740 اسب‌بخار افزایش خواهد یافت. حالا که مازراتی MCXtrema را به عنوان نام رسمی برای پروژه 24 اعلام کرده است، همچنین می‌دانیم که توان تنها 730 اسب‌بخار خواهد بود. این خیلی ناراحت‌کننده است.

اگرچه از نظر فنی، ما از این ماشین در تصاویر آشنا هستیم، اما مازراتی هنوز در حال رونمایی کامل آن است. اعلام امروز، نام و توان خودرو را فاش می‌کند و گفته می‌شود که این خودرو در تاریخ 18 اوت در هفته خودروی مونتری به صورت علنی رونمایی خواهد شد. این تیزر همچنین تأیید می‌کند که تنها 62 دستگاه از آن ساخته خواهند شد، اما الآن می‌دانیم که تمامی آن‌ها قبلاً فروخته شده‌اند. این خیلی ناراحت‌کننده است.

در واقع، این باید خبری مبهم نباشد. زمانی که مازراتی پروژه 24 را معرفی کرد، شرکت سازنده اعلام کرد که خریداران قابلیت‌های متعددی برای سفارشی‌سازی خودرو خواهند داشت. به عبارت دیگر، مازراتی می‌گوید که هیچ دو خودرویی یکی نخواهند بود، بنابراین ما مشکوک هستیم که تمامی این 62 دستگاه قبل از اعلام امروز فروخته شده‌اند.

در حالی که منتظر آمار نهایی هستیم، بررسی اولیه‌ی ما از نوشته معرفی پروژه 24 نشان می‌دهد که این خودرو دارای یک گیربکس دنده‌ای به صورت توالی با شش دنده است، به جای جعبه‌ی دنده‌های دوگانه هشت سرعته MC20. این به نظر می‌آید که از همان گیربکسی استفاده می‌شود که در مدل GT2 نیز مورد استفاده قرار گرفته است و MCXtrema دارای آپشن‌های تنظیمی برای سیستم آیرودینامیک شگفت‌انگیز خود خواهد بود. سیستم ترمز کربن-سرامیک Brembo با وظیفه ترمیم سرعت خودرو برخواهد آمد و خریداران در داخل، می‌توانند به انتخابی مجلل مانند یک صندلی همراه دست یابند. این خودرو، به عنوان یک ماشین مخصوص مسیر، دارای داخلی آماده‌ی مسابقه با قفس و انواع تکنولوژی برای کمک به رانندگان در بهترین زمان‌های دوره‌ی مسابقه خواهد بود.

با این حال، همه چیز در تاریخ ژوئیه 2022 که این خودرو برای اولین بار معرفی شد، مشخص شده است. توان خودرو اندکی تغییر کرده است، اما زمان طولانی‌ای برای انتشار کامل باقی نمانده است. در تاریخ 1 اوت که این مقاله منتشر می‌شود، تنها سه هفته تا رونمایی MCXtrema باقی مانده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان