استانداری تهران: مردم از یکشنبه تا چهارشنبه از رودخانه‌ها فاصله بگیرند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران : رصد، پایش و صدور هشدار و پیش آگاهی‌های به موقع به مردم باعث شد تا میزان خسارات جانی، بسیار کاهش پیدا کند بنابراین از همه شهروندان می‌خواهیم توصیه‌ها و هشدارهای مدیریت بحران را جدی بگیرند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به رصد، پایش و صدور هشدار و پیش آگاهی‌های به موقع در اقدامات قبل از وقوع سیل 1401 گفت: مردم هشدارها را جدی گرفته و از یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری از رودخانه‌ها فاصله بگیرند. 
 
به گزارش ایرنا، حامد یزدی‌مهر عصر شنبه با اشاره به صدور هشدار زرد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های شمالی و ارتفاعات شمال شرقی و احتمال وقوع وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، خیزش موقت گردوخاک و کاهش نسبی کیفیت هوا از یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در مناطق جنوب و غرب استان تهران اظهار داشت: به ساکنان این مناطق توصیه می‌شود از حضور و اتراق در کنار رودخانه‌ها خودداری و از حضور در ارتفاعات و درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی بپرهیزند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به حادثه سیلاب مرداد سال 1401 که در پدیده نادر مونسون رخ داد، افزود: این حادثه در بخش‌هایی از شهرستان‌های فیروز کوه، شمیرانات، تهران، پردیس و پاکدشت به وقوع پیوست که عوامل مهمی همچون نوع پدیده، جنس خاک، میزان بارش، پوشش گیاهی و خشکسالی در آن دخیل بودند.
 
وی به از دست رفتن رطوبت خاک به عنوان مهمترین عامل وقوع سیل مرداد سال 1401 اشاره کرد و گفت: رصد، پایش و صدور هشدار و پیش آگاهی‌های به موقع به مردم باعث شد تا میزان خسارات جانی، بسیار کاهش پیدا کند بنابراین از همه شهروندان می‌خواهیم توصیه‌ها و هشدارهای مدیریت بحران را جدی بگیرند.
 
یزدی‌مهر به دیگر اقدامات موثر مدیریت بحران در سیلاب مرداد 1401 اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج منابع همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی و گسیل به مناطق سیل‌زده از اقدامات مهم و شاخص اداره کل در وقوع سیلاب بود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با تاکید بر ایجاد سیل‌گیر در پهنه آبخوان‌ها افزود: رخداد سیل به عوامل زیادی مرتبط می‌شود که یکی از عوامل همین سیل گیرها محسوب می‌شوند.
 
وی گفت: در مناطق تحت تاثیر سیل مرداد 1401 تعداد زیادی دیواره حائل و سیل بند وجود داشت اما به واسطه سیل‌های واریزه ای قبل و حرکت توده‌های رسی و سنگی اغلب آنها پر و فاقد کارایی شده بود که باید توسط دستگاه‌های مرتبط قبلا رسوب‌زدایی و تخلیه انجام می‌شد اما دلیل اصلی وقوع سیل مرداد سال گذشته به طور قطع نوع پدیده، جنس خاک و به توپوگرافی منطقه وابسته بود.
 
یزدی‌مهر درباره اقدامات مدیریت بحران پس از وقوع سیل مرداد 1401 در مناطق تحت تاثیر اظهار داشت: اداره کل مدیریت بحران علاوه بر گسیل منابع و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی توانست با همکاری دستگاه‌های مرتبط تکلیف خسارت‌دیدگان را روشن کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان