وبلاگ مشرق

اقتصاد مردم در مضیقه قرار گرفته است/ همه منتظر تحقق وعده‌ی سردار رادان

یک مقام دادگستری از احضار تعدادی از مسئولان محلی به دستگاه قضایی در رابطه با قطع یک درخت کهنسال در یک منطقه گردشگری در شهرستان جیرفت خبر داد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نماینده مجلس تأکید کرد:

اقتصاد مردم در مضیقه قرار گرفته است

اقتصاد مردم در مضیقه قرار گرفته است/ همه منتظر تحقق وعده‌ی سردار رادان

ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس طی سخنانی در نطق میان دستور گفته است: روی سخنم با وزرای دولت است. ما بر اساس برنامه‌ای که شما دادید به مردم قول بهبود اوضاع و ترمیم خرابکاری دولت قبل در امور آب، برق، تولید، صنعت، کشاورزی و معیشت و مسائل زیست بوم استان را دادیم. دو سال گذشته و مردم می‌پرسند پس چه شد؟

او همچنین خطاب به رئیس جمهور تصریح می کند: منکر موفقیت‌های دولت حضرت عالی در برخی حوزه‌ها به خصوص در بعد دیپلماسی نیستم، می‌دانیم سیاست خارجی انفعالی را به یک دیپلماسی فعال تبدیل کردید و از این بابت هم تشکر می‌کنم، اما کانون اصلی، اقتصاد است.

به گزارش ایلنا، موسوی لارگانی می افزاید: مردم مشکلات متعدد دارند، تورم مهار نشده است. مردم در تامین دارو، آب و نان در مضیقه هستند و مستاجران سال سختی را سپری می کنند و به معنای واقعی کلمه خانه به دوش هستند. [1]

*نماینده شجاع فلاورجان، مثبتات و نقاط منفی و ناکارآمدی ها را در کنار یکدیگر بیان کرده است.

ما قضاوت درباره این سخنان را بر عهده مردم و مسئولان محترم دولتی می گذاریم. خاصّه از این لحاظ که مردم با مشکلات سخت معیشتی و اقتصادی مواجه هستند.

***

همه منتظر تحقق وعده‌ی سردار رادان

اقتصاد مردم در مضیقه قرار گرفته است/ همه منتظر تحقق وعده‌ی سردار رادان

سردار احمدرضا رادان، فرمانده‌کل انتظامی کشور گفته است: اعتقاد ما بر این است که هر کسی امنیت را نشانه گرفت و به مأمور ما حمله کرد باید همراه با اسلحه‌اش به زمین بیافتد.

به گزارش مشرق، وی که در یک نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار سخن می گفت همچنین بیان کرد: فردی که دزد لباس پلیس است در مجموعه انتظامی جایی ندارد و از مجموعه به بیرون رانده می‌شود. [2]

*سخنان سردار رادان از حیث سخنان یک فرمانده ارشد انتظامی مفید است. لکن همه باید بدانیم اگر مجرمان و افراد نابهنجار؛ در پیوست این سخنان شاهد مابه ازای رفتاری پلیس و تحقق سخنان سردار رادان -در شرایط عقلانی- نباشند؛ هیمنه پلیس کشورمان ملکوک خواهد شد و ایضا کار برای کادر انتظامی هم سخت تر می شود!

شاهد مثال اینکه همین چند روز قبل بود که یک زن که مورد تذکر پلیس راهور قرار گرفته بود؛ به مأمور تذکر دهنده حمله کرده و بوسیله ضرب و شتم؛ مأمور پلیس را راهی بیمارستان کرد. [3]

این رخداد در یک وجه خود به این معنی است که خواسته و سخن سردار رادان هنوز جاری و ساری نشده و در سطح جامعه پذیری قرار نگرفته. ضمن اینکه در وجه دیگر رخداد مذکور نیز این حقیقت قرار دارد که دست پلیس همچنان برای استفاده از اسلحه علیه مجرمان خشن و افراد حمله کننده به پلیس، مردد است.

***

احضار قضایی چند مسئول بخاطر قطع یک درخت

اقتصاد مردم در مضیقه قرار گرفته است/ همه منتظر تحقق وعده‌ی سردار رادان

رییس حوزه قضایی بخش ساردوییه شهرستان جیرفت از احضار تعدادی از مسئولان محلی به دستگاه قضایی در رابطه با قطع درخت کهنسال در منطقه گردشگری دلفارد شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش ایرنا، احمدرضا عظیم نسب در این باره گفته است: پس از کسب گزارشی مبنی بر قطع یک درخت کهنسال با قدمت بیش از 200 سال در منطقه گردشگری دلفارد جیرفت، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است، افزود: دستگاه قضایی بدون اغماض با عاملین تخریب منابع طبیعی و محیط زیست خصوصا موضوع این پرونده برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی با اشاره به بحث ضابطه مند بودن قطع حتی یک درخت، تصریح کرد: حق محیط زیست سالم از جمله حقوق بشری و اهمیت آن قابل استنباط است. [4]

*سبب مسرّت است که از زمان ریاست حجت الاسلام محسنی اژه ای بر دستگاه قضایی؛ خبرهای مسرت بخشی از کارآمدی و عبور از فضای نمایشی می شنویم.

مبرهن است که چنین اخباری همچنین سبب ایجاد امید در جامعه و شعله ور شدن بیشتر عقلانیت خواهد شد و ایضا شاقولی به دست مردم خواهد داد تا بهتر بتوانند مسئولان خدمتگزار را از مسئولان ناکارآمد تشخیص دهند.

توجه به محیط زیست از آموزه های دین مبین اسلام و از تأکیدات صریح مقام معظم رهبری است.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1384272

2_mshrgh.ir/1515150

3_mshrgh.ir/1513076

4_https://irna.ir/xjN7Bk

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان