چطور سفری مقرون‌به‌صرفه به ونیز داشته باشیم؟

ونیز یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می‌رود که در عین حال، هزینه‌های بسیار بالایی نیز به همراه دارد

چطور سفری مقرون‌به‌صرفه به ونیز داشته باشیم؟

ونیز یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می‌رود که در عین حال، هزینه‌های بسیار بالایی نیز به همراه دارد. از آنجایی که بسیاری از مناظر اصلی در اطراف میدان محبوب سنت مارک قرار گرفته‌اند، اینکه در بارها و رستوران‌های گران قیمت و چشم‌نواز آنجا بنشینید و تا حد امکان به میدان نزدیک باشید، بسیار وسوسه‌انگیز است اما هزینه بسیار بالایی نیز به بودجه سفر شما اضافه خواهد کرد. در این مطلب به معرفی نکاتی می‌پردازیم تا بتوانید سفری مقرون‌به‌صرفه به ونیز داشته باشید.

اقامت ارزان در ونیز

یکی از نکاتی که هنگام سفر به ونیز باید در نظر داشته باشید، این است که آیا قصد دارید در داخل خود شهر اقامت کنید یا اینکه می‌خواهید در منطقه مستره (Mestre) ساکن شوید. مستره پرجمعیت‌ترین منطقه ونیز به شمار می‌رود و بیشتر افرادی که در این منطقه کار یا زندگی می‌کنند، ‌در آنجا سکونت دارند. از آنجایی که مستره خارج از مرکز ونیز است و روی آب ساخته نشده، اقامت در آن می‌تواند به‌صرفه‌تر باشد.

در داخل مستره هتل‌ها، هاستل‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای متعددی وجود دارند که می‌توان از بین آن‌ها برای اقامت انتخاب کرد. علاوه بر این، کمپ‌هایی نیز در نزدیکی آن وجود دارند که هزینه کمتری نیز به همراه خواهند داشت. حمل‌ونقل عمومی بین مستره و ونیز به طور مکرر برقرار است و اتوبوس‌ها و قطارها هر 15 دقیقه رفت‌وآمد می‌کنند.

اگر می‌خواهید در مرکز شهر ونیز بمانید، سعی کنید تا از مناطق گردشگری مهم پیرامون پل ریالتو و پیازا سن مارکو دوری کنید تا بتوانید در هزینه اقامت خود صرفه‌جویی کنید. علاوه بر این& هاستل‌های ارزانی در نقاط مختلف شهر هستند که می‌توانید شب را در آن‌ها سپری کنید.

وسایل نقلیه در ونیز

اگر تصمیم گرفتید تا در مستره اقامت کنید، باید هزینه حمل و نقل را در بودجه سفر خود لحاظ کنید. خوشبختانه هزینه‌های حمل و نقل عمومی زیاد نیست و سفر از مستره به ونیز با اتوبوس دو یورو و با قطار 1.5 یورو هزینه دارد. با این حال، گشت‌وگذار در داخل خود ونیز هزینه بیشتری به همراه دارد. گوندولاها با اینکه بسیار رمانتیک به نظر می‌رسند اما هرگز توسط مردم محلی برای رفت و آمد استفاده نمی‌شوند چراکه هزینه آن بسیار بالا است. در صورتی که می‌خواهید گوندولا سواری را فقط برای یک بار تجربه کنید، بهتر است تراژتو را سوار شوید که نوع بزرگتر از گوندولا است و هزینه بسیار کمتری دارد.

تاکسی‌های آبی نیز گزینه بسیار خوبی برای گشت‌وگذار در داخل شهر هستند که به‌سرعت شما را به مقصد می‌رساند و حس و حال خوبی نیز دارند. در صورتی که به همراه گروه سفر می‌کنید، می‌توانید از اتوبوس آبی یا واپورتو استفاده کنید که ارزان‌تر هستند.

در صورتی که قصد دارید در خود ونیز بمانید و سفری چند روزه را در نظر دارید، بهتر است که به جای قایق، در داخل خیابان‌های این شهر پیاده‌روی کنید تا به بهترین شکل ممکن زیبایی‌های آن را تجربه کنید. با پیاده‌روی در شهر ونیز می‌توانید از روی پل‎‌های آن عبور کرده و در خیابان‌های دلنشین آن قدم بزنید.

غذا و نوشیدنی ارزان در ونیز

با اینکه ممکن است ونیز به‌خاطر غذاهایش شهرت نداشته باشد اما با این وجود، غذاهای خوشمزه‌ای در آن وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها میل کنید اما باید توجه داشت که انتخاب غذا و نوشیدنی مناسب کار دشواری است و انتخاب بد ممکن است هزینه‌های زیادی نیز به همراه داشته باشد. به‌عنوان مثال، رستوران‌ها و بارهای اطراف میدان سنت مارک بسیار گران قیمت هستند اما جاهای ارزان قیمتی نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به Bacareto da Lele اشاره کرد. منطقه دانشجویی نیز پر از رستوران‌ و بارهای ارزان قیمت است که مطمئناً برای داشتن سفری ارزان به ونیز گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

جاهای دیدنی و تفریحات ارزان و رایگان در ونیز

گالری‌ها و موزه‌های متعددی در ونیز وجود دارند که اگر اهل کشورهای اتحادیه اروپا یا زیر سن 25 سال باشید، می‌توانید از تخفیف‌های بسیار ویژه‌ای بهره ببرید. با این حال، جدای از موزه‌ها و گالری‌های این شهر، همچنان جاهای دیدنی ارزان و رایگانی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها لذت برد. عبور و مرور از دو تا از مشهورترین پل‌های جهان یعنی پل پونته ریالتو و پونته دل آکادمیا اصلاً هزینه‌ای ندارد. بازدید از باسیلکای سن مارکو نیز رایگان است و این در حالی است که در اطراف میدان تاریخی آن نیز می‌توان گردش کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان