چرا باید به وین سفر کرد؟

وین پایتخت اتریش است و این در حالی است که این شهر در نزدیکی مرز با چک، مجارستان و اسلواکی قرار دارد و از آن دسته شهرهایی است که بلافاصله تحت تأثیر معماری باشکوه، پارک‌ها و باغ‌های بسیار زیبا و خارق‌العاده آن قرار می‌گیرید و فضایی دارد که بلافاصله به شما احساس آرامش می‌دهد

چرا باید به وین سفر کرد؟

وین پایتخت اتریش است و این در حالی است که این شهر در نزدیکی مرز با چک، مجارستان و اسلواکی قرار دارد و از آن دسته شهرهایی است که بلافاصله تحت تأثیر معماری باشکوه، پارک‌ها و باغ‌های بسیار زیبا و خارق‌العاده آن قرار می‌گیرید و فضایی دارد که بلافاصله به شما احساس آرامش می‌دهد. وین به‌خاطر چیزهای بسیار زیادی شهرت دارد و دلایل بسیار زیادی برای سفر به آنجا وجود دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا به این موضوع بپردازیم که چرا باید به وین سفر کرد؟

کاخ‌های بزرگ

وین به‌خاطر کاخ‌های بسیار زیبای خودش شهرت دارد و همین نیز به‌تنهایی باعث می‌شود تا این شهر ارزش بازدید داشته باشد. در میان کاخ‌های متعدد اینجا نیز دو کاخ هستند که از بقیه برجسته و خیره‌کننده‎تر به نظر می‌رسند که کاخ شونبرون (Schonbrunn Palace) و کاخ بلودر (Belvedere) نام دارند. کاخ شونبرون با نمای زرد خارق‌العاده خودش شناخته می‌شود و کاخ بلودر نیز برخی از مشهورترین آثار هنری را درون خودش جای داده است. نکته جالب اینجا است که از هر دو باغ آن‌ها می‌توانید به‌صورت رایگان بازدید کنید.

تنوع جاهای دیدنی

هنگامی که به شهر وین سفر می‌کنید، فرصت آن را دارید که از جاهای دیدنی مختلفی بازدید کنید. وین شهری است که در هر موقع از سال می‌توان از آن دیدن کرد و از جمله تفریحات و کارهایی که می‌توان در اینجا انجام داد می‌توان به گشت‌وگذار در خیابان‌های سنگ‌فرش شهر، بازدید از بناهای تاریخی، تماشای کنسرت موسیقی، خرید و استراحت در کافی‌شاپ‌های زیبا اشاره کرد.

پارک‌ها و باغ‌های زیبا

وین برخی از زیباترین باغ‌های جهان را درون خودش دارد که شامل پارک ولکس‌گارتن (Volksgarten) و پارک شونبرون می‌شود. این پارک‌ها در ماه‌های گرم‌تر سال گل‌های بسیار زیبایی درون خود دارند که در طرح‌های فوق‌العاده‌ای چیده شده‌اند. گشت‌وگذار در میان این پارک‌ها یکی از بهترین دلایل برای سفر به شهر وین به شمار می‌رود.

پارک شونبرون همچنین یکی از برترین جاذبه‌های وین به شمار می‌رود که کاخ امپراتوری شونبرون را نیز درون خودش جای داده است و علاوه بر آن در آنجا می‌توان باغ‌وحش، استخر شنا و دیگر جاذبه‌ها را مشاهده کرد. پارک ولکس گارتن نیز یکی از مکان‌های محبوب در بین ساکنین وین است که مکانی ایدئال برای استراحت به شمار می‌رود.

طیف وسیعی از فعالیت‌های فضای باز

علاوه بر باغ‌ها و پارک‌ها که از برجسته‌ترین نقاط وین هستند، فعالیت‌های دیگر در فضای باز نیز در اینجا وجود دارند که می‌توان از آن‌ها لذت برد که شامل پیاده‌روی، شنا و حتی بانجی جامپینگ می‌شود. در حومه شهر و حتی در برخی از نقاط مرکزی آن مسیرهای پیاده‌روی مختلفی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند در مکان‌های سرسبز و جنگل‌های اطراف شهر گردش کنید.

یکی دیگر از دلایل اصلی سفر به وین، استخرهای روباز آن است. اگر آب‌وهوا عالی باشد، لذت بردن از استخرهای روباز وین می‌تواند بسیار دلنشین باشد. دوچرخه‌سواری در دره واچو (Wachau Valley)، قایق‌سواری در دریاچه‌های اطراف وین و موارد دیگر نیز از جمله فعالیت‌ها و تفریحاتی هستند که می‌توانید در فضای باز در وین تجربه کنید.

قهوه و کیک

یکی دیگر از مواردی که در شهر وین بسیار خوب است، قهوه و کیک است. قهوه‌خانه‌های مستقل سنتی در سرتاسر شهر دیده می‌شوند که می‌توانید در آنجا بنشیند و از خوردن یک قهوه وینی همراه با اندکی کیک لذت ببرید. یکی از کیک‌های مشهوری که باید امتحان کنید، کیک شکلاتی بسیار خوشمزه تورته زاخر (Sachertorte) نام دارد که درون و بیرونش با مربا است.

از جمله مکان‌های محبوب برای خوردن قهوه و کیک می‌توان به کافه سنترال (Cafe Central)، کافه لندتمن (Landtmann) و کافه زاخر (Café Sacher) اشاره کرد اما سعی کنید از قبل اقدام به رزرو کنید تا با مشکل نبود میز یا شلوغی مواجه نشوید.

غذا و نوشیدنی خوب

در کنار کافی‌شاپ‌های متعدد، وین مکانی ایدئال برای علاقه‌مندان به غذا به شمار می‌رود. در نقاط مختلف شهر وین می‌توان میخانه‌های سنتی را مشاهده کرد که در کنار شراب محلی برای شما غذاهای خوبی نیز سرو می‌کنند. بیشتر این میخانه‌ها در شمال شهر قرار دارند و معمولاً نیز در حیاط پشتی آن‌ها تاکستانی نیز دیده می‌شود. علاوه بر این، در فصل تابستان فضاهای ناهارخوری متعددی در فضای باز دایر می‌شوند که می‌توانند تجربه بسیار خوبی برای شما رقم بزنند.

بازارهای کریسمسی

باید گفت که ماه نوامبر تا دسامبر یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به وین به شمار می‌رود. در این فصل تعطیلات، نقاط مختلف شهر با چراغ‌های روشن و درخشان تزیین می‌شوند و حس و حال بسیار خوبی ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، بازارهای کریسمسی متعددی در سطح شهر دایر می‌شوند که در آن‌ها انواع چیزها به فروش می‌رسند.

حمل‌ونقل بسیار خوب

شهر وین شهر بسیار بزرگی نیست و به‌راحتی می‌توان پیاده به نقاط مختلف آن رفت. اگر در مرکز شهر اقامت داشته باشید، پس به‌راحتی می‌توانید به جاذبه‌های مختلف اطراف و نقاط مختلف شهر سفر کنید اما باید گفت که حمل‌ونقل شهر وین شامل تراموا، اتوبوس و مترو است که بسیار خوب است و شبکه گسترده‌ای را شامل می‌شود و با استفاده از آن می‌توان به نقاط مختلف دسترسی راحتی داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر