کانسپت خودروی الکتریکی OPEL با فرمان تاشو

این کراس‌اوور کوچک کاملاً الکتریکی دارای فناوری فرمان الکترونیکی و سیستم چهار چرخ می‌باشد.

کانسپت خودروی الکتریکی OPEL با فرمان تاشو

این کراس‌اوور کوچک کاملاً الکتریکی دارای فناوری فرمان الکترونیکی و سیستم چهار چرخ می‌باشد.

کانسپت خودروی الکتریکی تجربی اپل که به باتری‌های قدرت‌بخشی مجهز شده است، به رسمیت توسط این برند آلمانی که در حال حاضر زیر مجموعه شرکت اتومبیل‌سازی بزرگ Stellantis می‌باشد، معرفی شد. این معرفی راه را برای نسل بعدی خودروهای تولیدی از نظر طراحی و ادغام فناوری‌های ممکن باز می‌کند.

این خودروی تجربی قرار است برای اولین بار در نمایشگاه IAA Mobility امسال در مونیخ در ماه سپتامبر به عموم نمایش داده شود و بر اساس آنچه که اپل این را “پلتفرم الکتریکی Stellantis بهترین حالت” می‌نامد، ارائه شده است که در ذهن ما به صورت پلتفرم STLA می‌آید.

این خودروی تجربی با تجربه‌ای راسلزهایم مجهز به تکنولوژی فناوری فرمان الکترونیکی و سیستم چهار چرخ است که به فرمان راننده اجازه می‌دهد که زمانی که نیاز نیست، آن را جمع کند.

مدیر عامل اپل، فلوریان هوتل می‌گوید: “خودروی تجربی اپل نگاهی به مدل‌ها و فناوری‌های آینده، به طراحی آینده، به دوره‌ای جدید و آینده این برند می‌اندازد. این خودروی کانسپت هیجان‌انگیز مسیر ما را نشان می‌دهد و دوباره روحیه پیشروی اپل را نشان می‌دهد.”

این برند خودروی آلمانی می‌گوید که ویژگی برجسته‌ترین خودروی تجربی EV عدم وجود کروم کامل از این خودروی زیبا است که به عنوان جایگزین با عناصر نوری و گرافیک‌های جسورانه و با تضاد بالا که نسبت به نسبت‌های کوپه کراس‌اوور تأکید می‌کنند.

در قسمت جلویی، یک آرم نورانی اپل و قطبنمای مخصوص این برند آلمانی قرار دارد که توسط چراغ‌های جلویی بلندگوی آن همراهی شده است. در قسمت پشتی، چراغ‌های عقب باریک ظاهر آینده‌نگرانه‌ای به کراس‌اوور می‌دهند.

خودروی تجربی دارای پرده‌های هوا در قسمت جلو و عقب است و همچنین دیفیوزر پشتی که بسته به شرایط رانندگی برای بهبود کارایی هواپیمایی به طور خودکار گسترش می‌یابد. علاوه بر این، لاستیک‌ها – که به همکاری با گودییر توسعه یافته‌اند – از لاستیک بازیافتی ساخته شده‌اند و بر روی چرخ‌های سه‌ناحیه‌ای رونال با طراحی هواپیمایی خود قرار دارند.

به گفته مدیر طراحی اپل، مارک آدامز: “خودروی تجربی جدید ما نسخه‌ای تکنیکی‌تر و حتی تیزتر از فلسفه طراحی بلندپروازانه و واضح ما را نشان می‌دهد. با آن، تصویر آینده ما شکل می‌گیرد. بسیاری از عناصر طراحی و فلسفه پایه‌ای آن در مدل‌های تولیدی آینده منعکس خواهد شد. طراحی بدنه بهترین هواپیمایی را با یک شکل لاکچری بی‌نظیر ترکیب می‌کند. و داخلی تجربه کاربری شدید و احساسی را منتقل می‌کند.”

بیرون خودرو دارای تلمیحی به Lancia Pu+Ra HPE دارد که نیز بر پایه نسخه‌ای از پلتفرم STLA شرکت استلانتیس ساخته شده است. ارزش ذکر دارد که خودروی کانسپت ایتالیایی کوچک‌تر از آنچه اپل ارائه داده است.

در داخل، سازنده خودروی راسلزهایم می‌گوید که به دلیل وجود طراحی “Space Detox”، فضای کافی مانند خودروهای دسته D وجود دارد. به عبارت دیگر، صندلی‌های سبک وزن، فرمان قابل جمع‌شدن و عدم وجود هر چیزی که برای رانندگی ضروری نیست، منجر به یک کابین فضایی می‌شود که به نظر می‌رسد بزرگتر از آنچه واقعاً است.

صفحات نمایشگر معمولی که بسیاری از افراد دوست دارند، توسط یک سیستم تصویربرداری واقعیت افزوده جایگزین شده است که اطلاعات یا سرگرمی را بالای صفحه‌نمایش نمایش می‌دهد. همچنین آینه‌های جانبی سنتی هم جایی ندارند، زیرا به کمک دوربین‌های 180 درجه کاملاً یکپارچه شده‌اند که درون پایه‌های C قرار دارند.

جزئیات در مورد قدرت، ظرفیت باتری یا محدوده پتانسیلی اعلام نشده‌اند، اما با توجه به اینکه این تنها یک خودروی کانسپت است، این مسائل به مراتب مهم نیستند. با این حال، مشخصات خودروهای تولیدی بعدی بر اساس خودروی تجربی اپل قطعاً قطعه‌ای مهم از موفقیت پتانسیلی آن‌ها در بازار خواهند بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر