عمده لوازم آرایش چشم در بازار قاچاق یا تقلبی است!

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران با بیان اینکه عمده لوازم آرایشی مخصوص چشم در بازار که برند هستند، یا از طریق قاچاق وارد کشور شده‌اند یا تقلبی هستند

عمده لوازم آرایش چشم در بازار قاچاق یا تقلبی است!

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران با بیان اینکه عمده لوازم آرایشی مخصوص چشم در بازار که برند هستند، یا از طریق قاچاق وارد کشور شده‌اند یا تقلبی هستند، گفت: برآورد می‌شود دو تا 2.5 میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار ایران وجود دارد.

محمدرضا بحیرائی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بحث برندینگ در صنعت آرایشی و بهداشتی اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: برای مثال افرادی که از برند خاصی استفاده می‌کنند، حتی اگر با مهندسی معکوس آن مشابه نمونه خارجی، داخلی سازی شود، مصرف کننده همچنان دنبال همان برند است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنوع صنعت آرایشی و بهداشتی در ایران به اندازه کافی نیست، تصریح کرد: تولید فعلی صنعت آرایشی و بهداشتی بر اساس مهندسی معکوس روی برندهای گذشته انجام می‌شود و رقابت خاصی هم با برندهای به نام دنیا ندارند که این موضوع ممکن است در آینده منجر به افت کیفیت تولید داخل شود.

به گفته رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران در حوزه تولید لوازم آرایش، برخی محصولات، از جمله مداد چشم فقط در چند کشور خاص تولید می‌شود و به تعداد انگشت‌های دست کارخانه مداد چشم در دنیا باشد. بنابراین سایر کشورها هم نیاز خود را به کشورهای دیگر سفارش می‌دهند. به طور کلی تولید محصولات آرایشی مرتبط با چشم در ایران ناچیز و شاید پنج درصد بازار باشد. اما تولید انواع کرم راحت‌تر و تکنولوژی آن ساده‌تر است.

وی افزود: عمده لوازم آرایشی مخصوص چشم در بازار که برند هستند، یا از طریق قاچاق وارد کشور شده‌اند یا تقلبی هستند.

بحیرائی همچنین با بیان اینکه برآورد می‌شود دو تا 2.5 میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار ایران وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر اکثر کالاها در این حوزه اجازه ورود به کشور ندارند.

وی افزود: برخی فروشندگان می‌گویند جنسشان درجه دو است که این موضوع درست نیست و این کالاها معمولا تقلبی هستند.

به گزارش ایسنا، از اردیبهشت ماه سال 1398 واردات تمام لوازم آرایشی و بهداشتی به غیر از عطریات، متوقف شد و در پی آن دست‌اندرکاران واردات این محصولات نسبت به افزایش قاچاق لوازم آرایشی هشدار دادند، چرا که به گفته آن‌ها تولید لوازم آرایشی در کشور پاسخگوی نیاز نیست و ممنوعیت واردات این محصولات باعث افزایش کالای تقلبی و قاچاق در بازار شده است.  

البته در این مدت چندین بار قرار شد در این تصمیم تجدید نظر شود، اما به نظر می‌رسد هنوز تصمیم جدیدی در رابطه با کاهش محدودیت‌های واردات گرفته نشده است. آمارهای قبلی گمرک نیز نشان می‌دهد محصولات آرایشی و بهداشتی مراقبت از پوست و مو به مقدار ناچیزی وارد کشور می‌شود، اما واردات تعداد زیادی از این اقلام از قبیل کرم، صابون و لوازم آرایشی ممنوع است که به گفته مسئولان مربوطه، مبدأ ورود آنها مناطق آزاد یا قاچاق هستند یا اینکه به صورت فله وارد کشور شده و با برندهای مختلف خارجی بسته‌بندی و در بازار عرضه می‌شوند.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان