برای سومین بار در تاریخ جایزه بهترین فیلم جشنواره لوکارنو به یک فیلم ایرانی رسید

هفتاد و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو با اعطای جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم به فیلمساز ایرانی به کار خود پایان داد.

هفتاد و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو با اعطای جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم به فیلمساز ایرانی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، فیلم «منطقه بحرانی» ساخته علی احمدزاده محصول مشترک ایران و آلمان جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم جشنواره لوکارنو 2023 را از آن خود کرد و در جریان مراسم اهدای جوایز در سینما گرن رکس، هیات داوران بین‌المللی به ریاست «لمبرت ویلسون» بازیگر فرانسوی، جایزه ویژه داوران را به «رادو ژوده» برای فیلم «از پایان دنیا خیلی انتظار نداشته باش» و جایزه  بهترین کارگردانی را نیز به فیلمساز اوکراینی الاصل «مارینا ورودا» برای اولین فیلمش  «استپنه» اختصاص دادند.

این سومین باری است که جایزه اصلی جشنواره لوکارنو به یک فیلمساز ایرانی می‌رسد و پیش از این ابراهیم فروزش در سال 1994 با فیلم «خمره» و جعفر پناهی در سال 1996 با فیلم «آینه» این جایزه را دریافت کرده بودند.

همچنین سال ها قبل ناصر تقوایی با «ناخدا خورشید» و عباس کیارستمی با «خانه دوست کجاست» جایزه یوز پلنگ برنز لوکارنو را دریافت کردند.

  جوایز بهترین بازیگران جشنواره نیز به  «دیمیترا ولاگوپولو» برای بازی در فیلم «حیوان» ساخته «سوفیا اگزارشو» و «رنه ساوتندیک» برای بازی در دومین فیلم بلند «انا سندیارویچ» با عنوان «رویاهای شیرین» رسید.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم لوکارنو از تاریخ 2 تا 12 آگوست (11 تا 21 مرداد) در کشور سوئیس برگزار شد و امسال میزبان نمایش 214 فیلم از 113 کشور است که از میان 5520 فیلم متقاضی شرکت در جشنواره انتخاب شده‌ بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان