رییس سازمان انرژی اتمی در همایش منتخبان برندهای صنعت: کماکان در یک نبرد نابرابر هستیم/ تجارت راس هرم قدرت است

یازدهمین همایش منتخبان برندهای صنعت ایران عصر روز شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد.

محمد اسلامی در یازدهمین همایش «منتخبان برندهای صنعت»، راس سوم قدرت را تجارت خواند و  با اشاره به اینکه امروز بیش از 300 نوع مشتقات سنگین داریم که هر گرم از آن گاهی ده‌ها هزار دلار می‌ارزد، اذعان کرد: کماکان در یک نبرد نابرابر هستیم.

به گزارش عصرایران، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در ابتدای سخنان خود درباره برگزاری همایش «منتخبان برندهای صنعت» گفت: موضوع این رویداد و معرفی برندهای برتر صنعت و معدن و تجارت، گرچه در قالب نظام خوداظهاری است، اما صورت زیباتر آن می‌تواند این باشد که یک نظام ارزیابی حرفه‌ای هم در کنار این همایش قرار بگیرد تا رقابت همراه با ارزیابی دیده شود.

 اسلامی با ایراد نکاتی درباره اهمیت پیشرفت و شکوفایی تاکید کرد: دو مقوله مهم پیشرفت و شکوفایی کشور نیازمند قدرت گرفتن سه راس یک مثلث است و اگر ما علم و دانش و فناوری را به سیستم و سامانه تبدیل کنیم، با استفاده از آن‌ها می‌توانیم که در سه راس آن قدرت پیشرفت و شکوفایی به‌وجود بیاوریم.

 معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه، قدرت خلق یک محصول، یعنی فرمان آن با مشتری باشد، افزود: یک محصول باید بر اساس ذائقه مشتری کارکرد داشته باشد و بتواند عمر و کارکرد خود را پیش‌بینی کند، همچنین باید تضمین دهد که هیچ نقصی در طول عمر خود نخواهد داشت. راس دوم، قدرت برند است، قدرت نه صرفا به معنای داشتن یک نشان، بلکه باید اعتبار داشته باشیم تا برندمان بتواند در ذیل همان اعتبار، بین مشتریان نیز ضمانت ایجاد کند، تا به‌واسطه آن محصول، رضایت‌مندی مشتریان با رشد و افزایش مواجه شود.

اسلامی، راس سوم قدرت را تجارت خواند و با بیان اینکه قدرت تجارت است که می‌تواند سیاست‌های تجاری داخلی و خارجی را تنظیم کند، ادامه داد: اگر قدرت تجارت نداشته باشید، بازار پایداری هم نخواهید داشت، تا جایی که کیفیت محصول شما هم نمی‌تواند پایدار بماند.

 او با اشاره به اینکه در بازار، نبرد برندها وجود دارد، اظهار کرد: اصل اول را باید با نهادسازی و ایجاد یک نظام ارزشی به‌وجود بیاوریم و اینچنین می‌توانیم باعث تبادل در بازار شویم، بنابراین امروز در کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند پرداخت به این ظرفیت‌ها هستیم، به همین خاطر نباید توجه به برندها یک کار نمایشی باشد، بلکه باید به عنوان یک فعل بنیادین به آن‌ها توجه شود. امیدواریم متولیان امر در هر بخش برای این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

 معاون رئیس جمهور تأکید کرد: صنعت هسته‌ای به دلیل تاثیرگذاری در علوم و فنون گوناگون، یک صنعت بنیادین و قدرت‌آفرین است که می‌تواند در همه عرصه‌ها تاثیرگذار باشد. ما در این سال‌ها با یک تهاجم سنگین مواجه بوده‌ایم، به‌طوری که دیگران هرکاری از دست‌شان برآمد کردند تا صنعت هسته‌ای را متوقف کنند، اما به لطف الهی امروز صنعت هسته‌ای گسترش پیدا کرده است. امروز بیش از 300 نوع مشتقات سنگین داریم که هر گرم از آن گاهی ده‌ها هزار دلار می‌ارزد. داشتن این ظرفیت‌های استراتژیک، زمانی برای ما حکم ورود به یک منطقه ممنوعه را داشت، اما ما به آن ورود کردیم. در هر صورت، امروز در یک نبرد نابرابر هستیم و همه چیز را در همین شرایط به‌دست آورده‌ایم، اما باید بیشتر کار و از آن محافظت کنیم.

 در ادامه این همایش که عصر دیروز ( شنبه) با حضور چهره هایی چون محمد عراقچی، در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، از صنعت‌گران برتر نظیر فرهان‌دیزل، آرین سازه، کویر موتور، دیجی لند، ماهان، چرم مشهد و.. تقدیر به عمل آمد.

رییس سازمان انرژی اتمی در همایش

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان