در گفتگو با مهر اعلام شد؛

توسعه کشت گلخانه‌ای با رویکرد اقتصاد مقاومتی/افزایش ۵برابری تولید

رئیس گروه توسعه کشت های گلخانه ای وزارت جهاد گفت: براساس برنامه اقتصاد مقاومتی، در صورت تأمین اعتبار و انجام اقدامات لازم تا افق ۱۴۰۴، سطح گلخانه‌های کشور ۵برابر میزان فعلی خواهد شد.

توسعه کشت گلخانه‌ای با رویکرد اقتصاد مقاومتی/افزایش 5برابری تولید

داریوش سالم‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار رسمی تا پایان سال 94 سطح گلخانه‌های کشور حدود 10 هزار هکتار است که از این میزان 7253 هکتار آن به محصولات سبزی و صیفی مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه 2264 هکتار از سطح گلخانه‌ها به گل و گیاهان زینتی اختصاص دارد، افزود: حدود 295 هکتار نیز مربوط به کشت توت‌فرنگی و مابقی آن نیز مربوط به سایر محصولات از جمله نهال، نشاء و ... است.

سالم‌پور با اشاره به اینکه عمده محصول گلخانه‌ای کشور خیار است، تصریح کرد: 5800 هکتار از سطح گلخانه‌های کشور به کشت خیار مربوط می‌شود.

به گفته وی، 578 هکتار از گلخانه‌های کشور به کشت گوجه‌فرنگی، 405 هکتار مربوط به انواع فلفل و 135 هکتار مربوط به کشت بادمجان اختصاص دارد.

سالم‌پور ادامه داد: 335 هکتار از سطح گلخانه‌های کشور نیز مربوط به سایر محصولات است.

وی افزود: تولیدات سبزی و صیفی گلخانه‌ای کشور بیش از یک میلیون و 700 هزار تن و تولید خیار گلخانه‌ای ما حدود یک میلیون و 450 هزار تن است، ضمن اینکه 150 هزار تن گوجه‌فرنگی، 55 هزار تن فلفل، 20 هزار تن بادمجان و 32 هزار تن سایر سبزیجات گلخانه‌ای در کشور ما تولید می‌شود

به گفته این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، براساس برنامه اقتصاد مقاومتی، در صورت تأمین اعتبارات و انجام اقدامات لازم تا افق 1404، 48 هزار هکتار به سطح گلخانه‌های کشور افزوده می‌شود و بنابراین سطح گلخانه‌های کشور به 58 هزار هکتار (5 برابر میزان فعلی) خواهد رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر