برادران لیلا کار دست کارگردان و تهیه کننده داد/ سعید روستایی و جواد نوروزبیگی به ۶ ماه حبس تعزیری و تعلیقی محکوم شدند

در این حکم و به عنوان تعلیق مراقبتی، سعید روستایی و جواد نوروزبیگی در ایام تعلیق موظف به ۱. خودداری از فعالیت‌های مرتبط با جرم ارتکابی یا استفاده از وسائل موثر در آن در ایام تعلیق ۲

سعید روستایی و جواد نوروزبیگی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به 6 ماه حبس تعزیری و تعلیقی محکوم شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس حکم صادره در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران سعید روستایی کارگردان فیلم «برادران لیلا» و جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده این فیلم به 6 ماه حبس تعزیری و تعلیقی محکوم شدند.

برادران لیلا
بستنی خوران «برادران لیلا» بعد از اعلام حکم

مستند این حکم، ساخت و پخش فیلم برادران لیلا در جشنواره کن بوده که در بخشی از توضیحات در خصوص آن آمده: «متهمین همراه با رسانه‌های معاند، تحت تاثیر فضای حاکم در برخی از مواضع تبلیغاتی، همسو با جریان ضدانقلاب و عوامل محیطی با هدف مال‌اندوزی و شهرت‌طلبی به منظور تهیه خوراک و تشدید معرکه رسانه‌ای علیه حاکمیت دینی مطالبی در فضای مجازی منتشر و فیلمی را با محتوای خلاف منافع ملی تهیه و منتشر ساختند و این فیلم علی‌رغم فقدان مجوز اکران در جشنواره کن و شبکه اجتماعی منتشر می‌شود تا در فضاسازی و مشارکت در پروپاگاندای اپوزیسیون علیه نظام اسلامی سهیم باشد…»

دادگاه در این حکم هر یک از متهمین را به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم اما تاکید کرده که «اجرای تمام مجازات حبس را متناسب با شرایطش ندانسته و یک‌بیستم آن را قابل اجرا و باقی مانده حبس تعزیری را به مدت پنج سال معلق می‌نماید.»

همچنین در این حکم و به عنوان تعلیق مراقبتی، متهمین در ایام تعلیق موظف به 1. خودداری از فعالیت‌های مرتبط با جرم ارتکابی یا استفاده از وسائل موثر در آن در ایام تعلیق 2. خودداری از ارتباط و معاشرت با اشخاص فعال در عرصه فیلمسازی در ایام تعلیق 3. گذراندن دوره فیلمسازی با حفظ منافع ملی و اخلاقی در دانشکده صدا و سیما قم به میزان 24 ساعت در ایام تعلیق شدند.

در پایان تاکید شده که حکم ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان تهران است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان