فلای تودی گزارش سالانه خود را منتشر کرد. این گزارش که با تصویر جدیدی از برند فلای تودی طراحی شده و انتشار یافته به بررسی اتفاقاتی که در سال 1401 در صنعت گردشگری روی داد، چالش ها و مخاطرات این صنعت و همچنین آمار فروش بلیط و رزرو هتل، محصولات جدید، بررسی رفتار کاربران، برنامههای تحققیافته و در نهایت مسیر این مجموعه به سمت کلاس جهانی سفر میپردازد. بررسی این گزارش نشان میدهد که سهم فلای تودی در صنعت گردشگری کشور بسیار فراتر از تصورات است و این شرکت توانسته به عنوان یکی از اصلی ترین مهرههای این صنعت، نقش بسیار پررنگی در ارائه خدمات سفر ایفا کند. گزارش کامل عملکرد فلای تودی در سال 1401 را می توانید از اینجا دانلود و مطالعه کنید.
رشد چشمگیر فروش بلیط و هتل
براساس گزارش فلای تودی، میزان فروش بلیط هواپیما داخلی و خارجی در سال 1401 نسبت سال 1400، 129 درصد افزایش داشته است. بخش قابل توجهی از این رشد به فروش بلیطهای خارجی اختصاص دارد. به طوری که آمار نشان میدهد رشد فروش بلیط هواپیما خارجی در سایت فلای تودی 179% در سال 1401 بوده است. این رقم در بخش فروش بلیط داخلی 79% رشد را نشان میدهد.
علاوه بر این، فروش هتل داخلی و خارجی این سایت در سال گذشته 340 درصد رشد یافته است! براساس آمار به دست آمده، رشد فروش هتل خارجی 208% و هتل داخلی 471% بوده است. بر همین اساس، فلای تودی رتبه یک فروش بلیط و هتل خارجی در اختیار دارد.
از خزر تا خلیج فارس، از قطب شمال تا مکزیک
در سال 1401 مسافران این امکان را پیدا کردند که نزدیک به 1.5 میلیون هتل و 900 ایرلاین از تمام نقاط دنیا را از سایت فلای تودی رزرو کنند. این یعنی در سال گذشته تقریبا هیچ نقطهای وجود نداشته که خرید بلیط یا رزرو هتل در آن برای ایرانیها امکانپذیر نباشد. فلای تودی همواره سعی کرده خدماتی در سطح کلاس جهانی سفر در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد.
اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم بیشتر از همه به کدا مقاصد سفر کردند؟ تهران، مشهد و کیش پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران در سال 1401 بودند. رتبه پرفروش ترین مقاصد کاربران فلای تودی برای خرید بلیطهای خارجی به ترتیب به پرواز استانبول، دبی و نجف اختصاص یافته است. همچنین اگر نگاهی به آمار رزرو هتل خارجی بیندازید، خواهید دید که کاربران در سال گذشته بیشتر از هر نقطهای در استانبول، دبی و وان هتل رزرو کردهاند.
از پیرترین مسافر تا نوزاد 15 روزه، همه در صف کارت پرواز!
طبق آمار فلای تودی پیرترین مسافر پرواز هوایی در سال 1401، 120 سال سن داشته است. از سمتی کوچک ترین مسافر یک نوزاد 15 روزه بوده است. یکیدیگر از آمار جالب این شرکت به قیمت بلیطها باز میگردد. گرانترین بلیط خریداری شده از سایت فلای تودی در سال 1401، 487 میلیون تومان بوده است!
آیا برایتان پیش آمده که ساعتها در انتظار پاسخگویی پشتیبانی سایت باشید؟ اگرچه پشتیبانی شرکت فلای تودی به صورت 24 ساعته فعال است و در تماس با این سایت به سرعت به کارشناسان وصل می شوید، اما اگر این اتفاق برایتان پیش آمده بد نیست به این آمار نگاه بیندازید. طبق بررسی های این شرکت طولانی ترین تماس تلفنی یک کاربر با شرکت فلای تودی در سال 1401، 118 دقیقه بوده است. در ادامه می توانید نگاهی به سایر آمار جالب فلای تودی داشته باشید.
چه کسانی بیشتر از همه به سفر می روند؟
آمار نشان میدهد بیشترین سفرها مربوط به بازه سنی 25 تا 34 سال می شود و دقیقا همین گروه سنی بالاترین میزان خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را در سایت فلای تودی داشتهاند. این مسئله نشان میدهد فلای تودی در جلب اعتماد قشر علاقمند به سفر موفق عمل کرده است. از سمتی شاید برایتان جالب باشد که در سال 1401 بانوان 40 درصد از آمار خرید بلیط را به خود اختصاص دادند. این آمار افزایش چشمگیری نسبت به سال 1400 را نشان میدهد. در میان شهرهای ایران بیشترین کابران فلای تودی را تهرانی ها، مشهدی ها و شیرازی ها تشکیل دادند، با این وجود پراکندگی قابل توجهی در میان کاربران وجود دارد.
سفرکارت، محصولی که مورد استقبال قرار گرفت
سفرکارت فلای تودی هدیهای از جنس سفر است که ویژه سازمانها و افراد صادر میشود. براساس آمار در اولین سال رونمایی از این محصول بیش از 10 هزار عدد سفرکارت توسط افراد و سازمانها خریداری شد. این رقم میزان استقبال کاربران از محصول جدید فلای تودی را نشان میدهد. با استفاده از سفرکارت، کاربران میتوانند از خدمات فلای تودی شامل خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل استفاده کنند و تجربه جدیدی از هدیه دادن و خرید خدمات سفر داشته باشند.
بررسی چالش ها و مخاطرات صنعت گردشگری
در بخشی از گزارش سالانه فلای تودی نیز به بررسی چالشهای صنعت گردشگری در سال 1401 پرداخته شده است. مهمترین چالشهای صنعت هوایی به خصوص در سفرهای برون مرزی شامل نوسانات نرخ ارز، محدودیت ارائه ویزا به مسافران ایرانی، محدودیت درگاه های پرداخت آنلاین، اضافه شدن مالیات بر ارزش افزوده، عدم تمایل شرکت های هواپیمایی خارجی برای حضور در ایران و کاهش مقاصد بین المللی شرکتهای هواپیمایی داخلی به علت تحریم شناخته شده است. همچنین چالشهایی در پروازهای داخلی و رزرو هتل نیز وجود دارد که در این گزارش به آنها اشاره شده است.