راهنما و نکات سفر به عمان

عمان کشوری است که در آن‌سوی شبه‌جزیره عربستان و در جنوب دریای عمان واقع شده است و شاید در نگاه اول یک مقصد گردشگری بسیار مشهور و جذاب نباشد اما جاهای دیدنی متعددی درون خودش دارد که سفر به آنجا می‌تواند بسیار دلنشین و جذاب باشد

راهنما و نکات سفر به عمان

عمان کشوری است که در آن‌سوی شبه‌جزیره عربستان و در جنوب دریای عمان واقع شده است و شاید در نگاه اول یک مقصد گردشگری بسیار مشهور و جذاب نباشد اما جاهای دیدنی متعددی درون خودش دارد که سفر به آنجا می‌تواند بسیار دلنشین و جذاب باشد. با این حال، قبل از اینکه به دنبال سفر به عمان باشید، باید اطلاعاتی درباره آن کسب کنید. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی راهنما و نکات سفر به عمان بپردازیم.

1. موقعیت مکانی و وسعت عمان

عمان در سمت دور شبه‌جزیره عربستان واقع شده و فقط اندکی بزرگتر از بریتانیا است. این کشور با یمن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی همسایه است و همچنین با ایران و پاکستان مرز آبی دارد. چشم‌انداز وسیع این کشور به طرز خیره‌کننده‌ای متنوع است و شامل کوه‌های سرسبز، بیابان‌های بایر، واحه‌های نفس‌گیر و سواحل زیبا است که همگی در سفری یک‌روزه از پایتخت قرار دارند.

2. حمل و نقل در عمان

در عمان برای رفت‌وآمد به شهرهای اصلی می‌توان از اتوبوس استفاده کرد و این در حالی است پروازهای داخلی به فرودگاه‌های این کشور نیز در دسترس قرار دارند. با این حال، اگر سفر شما پیچیده و در داخل شهرها یا مکان‌های دورافتاده است، پس لازم است که یک تور خصوصی بگیرید یا اینکه ماشینی اجاره کنید تا خودتان با آن به سفر بروید. اجاره کردن ماشین گزینه بسیار خوبی است و این اجازه را به شما می‌دهد تا با آزادی عمل بیشتری به سفر بروید.

3. زبان مردم عمان

مانند بیشتر مناطق این اطراف، زبان عربی زبان رسمی عمان است. با این حال، ذکر نکته ضروری است که بیش از نیمی از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. این کشور پر از کارگران خارجی است و زبان‌‎های متعدد دیگری نیز در آنجا تکلم می‌شود که شامل هندو، اوردو، تامیل و البته انگلیسی است.

4. آب‌وهوا و فصل‌های عمان

همانند کشورهای همسایه، بهتر است که از سفر به عمان در اوج فصل‌های تابستانی اجتناب کرد که شامل زمان بین ماه ژوئن تا سپتامبر می‌شود. البته اگر به دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه هستید، در این زمان هزینه‌ها به‌مراتب کمتر است. البته ماه‌‎های سردتر سال یعنی اکتبر تا مارس زمان بسیار بهتری برای سفر به شمار می‌رود. البته از ماه دسامبر تا ژانویه در داخل کویر هوا در طول شب بسیار سرد می‌شود و اگر قصد شب‌گردی در کویر را دارید حتماً لباس گرم به همراه داشته باشید.

5. برجسته‌ترین مکان‌ها در عمان

مکان‌های زیادی در عمان وجود دارند که بسیار خیره‌کننده و تماشایی هستند. یکی از بزرگترین بناها در این کشور مسجد بزرگ سلطان قابوس در مسقط است که به نام رهبر فقید این کشور نام‌گذاری شده است. طراحی هندسی خیره‌کننده و رنگ‌های فریبنده این مسجد شما را مجذوب خودش می‌کند و این در حالی است که گشت‌وگذار در باغ‌های زیبای آن نیز بسیار دلنشین است. وادی بانی خالید (Wadi Bani Khalid) یکی دیگر از جاهای دیدنی عمان است که طبیعتی تماشایی دارد. بازدید از صلاله (Salalah) نیز باید در سفر به عمان در دستور کار شما قرار داشته باشد.

6. بازدید از عمان در ماه رمضان

رمضان ماهی است که مسلمانان از سحر تا غروب در آن روزه می‌گیرند. از آنجایی که ماه رمضان بر طبق ماه قمری است، پس هر سال تاریخ آن تغییر می‌کند و از همین رو قبل از سفر به عمان باید این موضوع را بررسی کرد. در عمان، خوردن یا آشامیدن درملأعام در ساعات روز غیرقانونی است، با این حال، گردشگران می‌توانند در هتل‌ها یا دور از انظار عمومی غذا بخورند و بنوشند.

7. پول و ارز عمان

ارز رسمی عمان ریال عمان است و اغلب اوقات نیز به‌صورت اختصار OMR مشخص می‌شود. ارزش پول عمان زیاد است و یک تعطیلات لوکس در این کشور می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد. با این حال، همچنان می‌توان با یک برنامه‌ریزی درست سفری مقرون‌به‌صرفه به این کشور را تجربه کرد.

8. امنیت در عمان

با توجه به اوضاع منطقه، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که عمان امنیت ندارد. با این حال، فعالیت تروریستی در اینجا وجود ندارد و سطح جرم و جنایت نیز به طور قابل‌توجهی پایین است. این کشور بسیار آرام است و امنیت آن بسیار بالا است.

9. ویزای عمان

گرفتن ویزای توریستی برای عمان نسبتاً ساده است و ساکنین بیش از 70 کشور می‌توانند به‌صورت آنلاین درخواست ویزا بدهند و این در حالی است که می‌توان با مراجعه به سفارت این کشور در مبدأ درخواست ویزا کرد.

10. غذا و نوشیدنی در عمان

غذاهای عمانی به طرز شگفت‌انگیزی دلچسب و سیرکننده هستند. غذاهای مختلفی وجود دارند که هر بازدیدکننده باید آن‌ها را امتحان کند تا بتواند طعم منحصربه‌فرد غذاهای این کشور را تجربه کند. به‌عنوان مثال مجبوس یک غذای برنجی سنتی است که معمولاً دارای مرغ، گوشت و سبزیجات است و عطر و بوی خوب و گاهی اوقات تندی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان