نکاتی که قبل از سفر به امارات باید بدانید

خاورمیانه منطقه‌ای است که اغلب اوقات تصویری یکسان از آن در ذهن جهانیان وجود دارد اما باید گفت که این منطقه گسترده و متنوع است و جاهای دیدنی بسیار خوبی دارد

نکاتی که قبل از سفر به امارات باید بدانید

خاورمیانه منطقه‌ای است که اغلب اوقات تصویری یکسان از آن در ذهن جهانیان وجود دارد اما باید گفت که این منطقه گسترده و متنوع است و جاهای دیدنی بسیار خوبی دارد. یکی از کشورهای برجسته در خاورمیانه نیز امارات متحده عربی است که بین عمان، قطر و عربستان سعودی واقع شده است. امارات متحده عربی با وجود اینکه کشوری کوچک است اما کشوری پویا و مدرن به شمار می‌رود که به هویت و فرهنگ خودش افتخار می‌کند. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به نکاتی بپردازیم که قبل از سفر به امارات باید بدانید.

1. جمعیتی از مردمان مختلف

تصویری که در ابتدا ممکن است از امارات در ذهن داشته باشید، مردانی سفیدپوش و زنانی در لباس‌های مشکی است. اما باید گفت که با اینکه در گوشه‌وکنار می‌توان اماراتی‌ها با چنین لباس‌هایی را مشاهده کرد اما لازم به ذکر است که آن‌ها تنها 10 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و بقیه مهاجران و کارگران خارجی از 180 کشور جهان هستند. در اینجا می‌توان مردمانی از همه فرهنگ‌ها و زبان‌ها را مشاهده کرد.

2. در اماکن عمومی لباس مناسب بپوشید

امارات کشوری مسلمان است و در حالی که تعداد قابل‌توجهی هندو و مسیحی در آن زندگی می‌کنند اما دین رسمی آن اسلام است. پوشش مناسب در اکثر کشورهای مسلمان توصیه می‌شود و امارات نیز از این قاعده مستثنی نیست. از همین رو توصیه می‌شود در مکان‌های عمومی لباس‌های نازک یا کوتاه نپوشید. البته در اطراف هتل‌ها و استخرهای شنا می‌توان از لباس شنا و لباس‌های تعطیلات استفاده کرد.

3. انتظار هوایی گرم را داشته باشید

امارات متحده عربی مقصد محبوبی برای سفر در ماه‌های تابستان نیست. در واقع، به همین دلیل است که قیمت هتل‌ها از ژوئن تا سپتامبر کاهش می‌یابند و در این زمان می‌توان در هتل‌های لوکس با قیمت‌های مناسب اقامت کرد. البته در این زمان هوا به‌شدت گرم است. بهترین زمان برای سفر به امارات از ماه اکتبر تا آوریل است که دمای هوا در طول تقریباً قابل‌تحمل و راحت است.

4. برای سفر بین شهرها ماشین کرایه کنید

در صورتی که می‌خواهید در امارات متحده و بین شهرهای مختلف آن گردش کنید، پس باید ماشینی کرایه کنید تا تجربه بسیار لذت‌بخشی را به دست بیاورید. متأسفانه در امارات متحده عربی حمل‌ونقل عمومی می‌تواند وقت زیادی از شما تلف کند و این در حالی است که نمی‌توانید به‌خوبی از همه چیز لذت ببرید. جاده‌های این کشور بسیار گسترده و رانندگی بین شهرها بسیار آسان است.

5. فراتر از شهر دبی را کاوش کنید

بدون شک دبی محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین شهر امارات به شمار می‌رود که از تنوع بسیار زیادی برخوردار است اما باید گفت که دیگر شهرهای این کشور نیز ارزش بازدید دارند. دومین شهر بزرگ امارات، ابوظبی است و در اینجا حتماً باید از مسجد جامع شیخ زاید (Sheikh Zayed Grand Mosque) دیدن کرد. علاوه بر این، می‌توانید در کنار شهرهای شناخته شده از شهرهای ناشناخته اینجا نیز دیدن کنید و تجربه بهتری از سفر به امارات به دست بیاورید.

6. غذاهای بین‌المللی لذیذی در امارات وجود دارند

در سفر به امارات نه‌تنها فرصت آن را دارید تا از غذاهای عربی خوشمزه و لذیذ بخورید بلکه می‌توانید خوراکی‌ها و غذاهای بسیار دلنشینی را نیز از سراسر جهان تجربه کنید. غذاهای هندی از محبوبیت بسیار زیادی در اینجا برخوردار هستند و این در حالی است که انواع غذای لبنانی، ایتالیایی، فرانسوی و حتی ایرانی نیز در آنجا می‌توان پیدا کرد.

7. بازدید از امارات در ماه رمضان

رمضان ماه روزه گرفتن در اسلام است و در این موقع از سال، مسلمانان از سحر تا غروب روزه می‌گیرند. به همین منظور نیز خوردن و آشامیدن در ساعات روز غیرمجاز است و در صورت مشاهده نیز جریمه یا حتی زندان به همراه دارد. این در حالی است که برخی از رستوران‌ها در طول این ماه این اجازه را دارند تا به مهمانان خود غذا سرو کنند. البته باید در داخل رستوران غذا خورد که حتی پرده‌ها نیز کشیده می‌شوند.

8. جاهای دیدنی اطراف امارات متحده عربی

امارات متحده عربی جاهای دیدنی و جاذبه‌های متعددی دارد که مطمئناً هر مسافری را راضی نگه می‌دارند. از نماهای خیره‌کننده برج خلیفه (Burj Khalifa) تا قایق یا لنج سواری، راه‌های بسیار زیادی برای گذراندن روز در امارات وجود دارد. گشت‌وگذار در بیابان یا ساحل‌گردی در اینجا نیز می‎‌تواند تجربه‌های بسیار خوبی را برای شما رقم بزنند.

9. کشوری با زبان‌های مختلف

یکی از مزایای کشور امارات، جهانی بودن است و زبان‌های مختلفی در آن وجود دارد. این برای مسافرانی که به زبان‌های انگلیسی یا عربی تسلط ندارند، یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود. در اینجا با اینکه عربی زبان رسمی است اما انگلیسی نیز به طور گسترده توسط مردم بومی و مهاجران صحبت می‌شود. علاوه بر این، کارگران خارجی به زبان‌های دیگری همچون هندی، اردو، تاگالوگ، چینی و فارسی صحبت می‌کنند.

10. واحد پول امارات

واحد پول امارات دینار اماراتی است که به‌اختصار AED نام دارد. این کشور به دلیل سبک زندگی و فرهنگ مجلل خود شهرت دارد و بسیاری از مهاجران نیز به دلیل حقوق معاف از مالیت، جذب زندگی در اینجا می‌شوند. از همین رو بهتر است که در تعطیلات خود بودجه کافی را صرف کنید تا بتوانید از اقامت خود به بهترین شکل ممکن لذت ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان