ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه رانی توت فرنگی خوشمزه و خانگی

رانی یکی از نوشیدنی های خنک و بسیار محبوب در بین مردم است که طعم های مختلف و خوشمزه ای دارد. رانی توت فرنگی هم یک نوع رانی با طعمی عالی بوده که طرز تهیه این نوشیدنی در مطلب قرار دارد.

طرز تهیه رانی توت فرنگی خوشمزه و خانگی

رانی یکی از نوشیدنی های خنک بسیار محبوب و پر طرفدار است. این نوشیدنی محبوب و پر طرفدار با طعم های مختلفی تهیه می شود. رانی توت فرنگی یک نوع رانی جدید و متنوع است که می توان این رانی خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کرد. برای تهیه رانی توت فرنگی نیاز به مواد اولیه چندانی ندارید و می توانید در چند دقیقه تهیه کنید. طرز تهیه رانی توت فرنگی در این مطلب قرار دارد.

در سایت آرگا علاوه بر دستور تهیه رانی توت فرنگی می توان با طرز تهیه انواع نوشیدنی های خنک دیگری مانند نوشیدنی آیس پک طالبی و شیک آلبالو آشنا شد. برای تزئین رانی می توان از توت فرنگی های خرد شده به صورت حلقه ای برای سر لیوان و به صورت خرد شده برای توی رانی استفاده کرد. در صورتی که نیاز به رانی بیشتری داشتن می توانید مواد اولیه را یک و یا دو برابر کنید که به اندازه دلخواه بشود.

رانی توت فرنگی خوشمزه

 

مواد لازم

  • شکر 1/2 پیمانه
  • توت فرنگی 500 گرم
  • آبلیمو ترش 2 قاشق غذاخوری
  • آب 4 پیمانه

رانی توت فرنگی با طعمی عالی

طرز تهیه رانی توت فرنگی خنک

ابتدا برای تهیه رانی توت فرنگی باید توت فرنگی ها را به خوبی بشویید و تکه کنید. سپس آب و شکر را درون قابلمه ای مناسب بریزید و هم بزنید تا شکر آب شود. پس از آب شدن شکر، حرارت گاز را روشن کنید. زمانی که آب به جوش آمد توت فرنگی ها را به مدت 15 دقیقه درون قابلمه بریزید تا پخته شوند.

در ادامه با استفاده از چنگال توت فرنگی ها را چک کنید که پخته شده اند و یا نه شاید مدت زمان کمتری برای پخت نیاز بود. آب لیمو ترش را به قابلمه بی افزایید و پس از 1 دقیقه حرارت را خاموش کنید. مقداری از توت فرنگی های پخته شده را درون یک کاسه کوچک بریزید و مقداری دیگری را درون مخلوط کن بریزید.

پس از مقداری مخلوط کردن به طوری که خیلی هم نخورد و توت فرنگی در زیر دندان احساس شوند. سپس توت فرنگی ها و شربت که همان مخلوطی از شکر و آب بود را که درون مخلوط کن، مخلوط کردید، درون پارچی بریزید و توت فرنگی هایی را که هم داخل کاسه ریختید درون پارچ بریزید.

طرز تهیه رانی توت فرنگی خوشمزه

پارچ را به مدت 45 الی 50 دقیقه درون فریزر قرار دهید تا رانی بسیار خنک شود. پس از گذشت این مدت زمان رانی را در لیوان های مورد نظر سرو کرده و با توت فرنگی تزئین کنید. برای مشاهده و تهیه انواع نوشیدنی سرد بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان