کام ۱۵۰۰۰۰۰ روستایی شیرین می‌شود

امسال ۱۱۰۰ روستا در سراسر کشور به جمع روستاهای برخوردار از شبکه آب‌رسانی مطمئن و مطلوب اضافه شد. تا پایان دهه فجر نیز در ۸۷۰ روستای دیگر و در مجموع یک‌میلیون و۳۵۰ هزار نفر به جمعیت برخوردار از آب کشور اضافه خواهد شد.

کام 1500000 روستایی شیرین می‌شود

به گزارش ایسنا، در لایحه بودجه سال 1396 به بخش دولت پیشنهاد خوبی برای آبرسانی روستایی شد که بر همین اساس نیز 1100 میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی مدنظر قرار گرفت که امسال 1600 روستا از تامین آب شرب بهداشتی بهره مند شدند.

همچنین برای نخستین بار ردیف مالی با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان برای احداث و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی و همچنین یک هزار و 500 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی جهت آبرسانی روستایی اختصاص یافته است.

علاوه‌بر این بر اساس بند ج تبصره 6 لایحه بودجه 1396 وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور و سازمان امور عشایر ایران مکلف است، علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای شهری به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ 150 ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند. صد در صد وجوه دریافتی تا سقف هفتصد میلیارد ریال از محل حساب مذکور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.

اعتبار مذکور بر اساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع سه‌ماهه از طریق شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و شرکت‌های آب‌ و فاضلاب روستایی استان‌ها و یا سازمان امور عشلایر ایران هزینه شود. وجوه فوق شامل مالیات نمی‌شود.

همچنین در این لایحه فارغ از اعتبارات صندوق توسعه ملی، اعتباری بالغ بر یک هزار و 130 میلیارد تومان در بخش روستایی در نظر گرفته شده که این نشان از توجه دولت به بخش روستایی است.

به‌طورکلی در دولت یازدهم توجه ویژه ای به بخش آب شده چراکه در هر دو بخش بودجه و برنامه ششم توسعه به موضوع آب اهمیت زیادی داده شده است که بر همین اساس بر اساس وعده‌های مسوولان آبی کشور قرار است 3000 روستا با جمعیتی بالغ‌بر دو میلیون و 100 هزار نفر تا پایان امسال آبرسانی شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر