ماهان شبکه ایرانیان

بخشنامه‌ ای که مسافران را راهی ترکیه می‌کند (+عکس)

با اجرای این بخشنامه بیشترین چالش و مسأله در مسیرهای توریستی قشم و کیش پیش آمده است؛ چرا که ۹۵ درصد آنچه در این دو مسیر فروخته می‌شود تور است، چون مسافران قشم و کیش اغلب انفرادی سفر نمی‌کنند و هزینه سفر با تور برای آن‌ها مقرون به‌صرفه‌تر است.با اجرای این تصمیم پروازهای داخلی کم و گران شده و مسافر به ترکیه هدایت می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران گفت: ممنوعیت چارتر پروازها، دو مسیر گردشگری قشم و کیش را با چالش جدی مواجه کرده است؛ با اجرای این تصمیم پروازهای داخلی کم و گران شده و مسافر به آنتالیا و استانبول هدایت می‌شود.
 
بهروز صفری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بخشنامه ممنوعیت چارتر پروازهای داخلی، اظهار کرد: با اجرای این بخشنامه بیشترین چالش و مسأله در مسیرهای توریستی قشم و کیش پیش آمده است؛ چرا که 95 درصد آنچه در این دو مسیر فروخته می‌شود تور است، چون مسافران قشم و کیش اغلب انفرادی سفر نمی‌کنند و هزینه سفر با تور برای آن‌ها مقرون به‌صرفه‌تر است.
 
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران ادامه داد: از زمانی که این بخشنامه به اجرا درآمده، درصد اشغال هتل‌های کیش و قشم هم پایین آمده است و چارترکنندگان هتل‌های این دو جزیره متحمل ضررهای سنگینی شده‌اند، وگرنه که این تصمیم برای ایرلاین‌ها فرقی نمی‌کند، چون این دستور برای مسیرهای داخلی است و ایرلاین‌ها پروازهای خود را در این دو مسیر کاهش داده‌ و بیشتر روی نجف و استانبول متمرکز شده‌اند.
 
او افزود: از زمان اجرای این تصمیم، کاهش پروازهای داخلی مشهودتر شده است. علاوه‌بر این، قیمت پرواز در دو مسیر کیش و قشم به نسبت سقف تعیین‌شده، افزایش یافته و پرواز در برخی مسیرها گران شده است. درحالی‌که این تصمیم گرفته شد تا قیمت پروازها مدیریت و کنترل شود، نه این‌که اوضاع برای مسافران هوایی بدتر شود.
 
بخشنامه‌ ای که مسافران را راهی ترکیه می‌کند
 
افزایش قیمت بلیت پرواز تهران ـ‌شیراز
 
سقف نرخ بلیت این مسیر طبق آخرین اعلام سازمان هواپیمایی حدود یک میلیون و 326 هزار تومان است
 
بخشنامه‌ ای که مسافران را راهی ترکیه می‌کند
سقف قیمت بلیت تهران ـ اهواز یک میلیون و 207 هزار تومان تعیین شده است
 
صفری بیان کرد: سازمان هواپیمایی چند سال پیش هم چنین تصمیمی گرفته بود، اما وزیر وقت میراث فرهنگی و گردشگری واکنش سریع نشان داد و محکم در برابر اجرای آن ایستاد. اکنون هم انتظار می‌رود آقای ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری واکنش و موضعی نسبت به ممنوعیت چارتر در مسیرهای توریستی و افزایش هزینه سفر هوایی در این مسیرها داشته باشد.
 
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران یادآور شد: چارتر در مسیرهای توریستی روال دنیاست و دو مسیر کیش و قشم با دیگر مسیرهای هوایی تفاوت دارد و سیاست‌ها و تصمیم‌های یکسان در همه مسیرها جواب نمی‌دهد، باید تبعات این تصمیم را درنظر می‌گرفتند و نظر مشورتی متولی گردشگری را جویا می‌شدند.
 
بخشنامه‌ ای که مسافران را راهی ترکیه می‌کند
 
صفری افزود: مسافر تبریز و مشهد می‌تواند قطار و اتوبوس را جایگزین هواپیما کند، ولی مسافر کیش و قشم چه کار کند؟ طبیعتاً وقتی پرواز کیش و قشم کم و گران شود مسافران این مسیر به سمت آنتالیا و استانبول می‌روند. برای ایرلاین هم که مهم نیست کجا پرواز داشته باشد، این آژانس‌دار، هتل‌دار و مسافر است که از چنین تصمیم‌هایی آسیب می‌بیند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان