بهترین مکان‌ها برای غواصی با قفس برای تماشای کوسه‌ها

غواصی با قفس برای تماشای کوسه‌ها تجربه‌ای بسیار مهیج و خارق‌العاده به شمار می‌رود که در آن می‌توان از نزدیک شاهد این حیوانات در زیر آب بود و این در حالی است که قفس آهنی از شما در برابر حملات احتمالی آن‌ها محافظت می‌کند

بهترین مکان‌ها برای غواصی با قفس برای تماشای کوسه‌ها

غواصی با قفس برای تماشای کوسه‌ها تجربه‌ای بسیار مهیج و خارق‌العاده به شمار می‌رود که در آن می‌توان از نزدیک شاهد این حیوانات در زیر آب بود و این در حالی است که قفس آهنی از شما در برابر حملات احتمالی آن‌ها محافظت می‌کند. تنها تعداد انگشت شماری مکان در جهان هستند که می‌توان این نوع غواصی را تجربه کرد. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین مکان‌ها برای غواصی با قفس برای تماشای کوسه‌ها بپردازیم.

گانسبای آفریقای جنوبی

گانسبای در آفریقای جنوبی به‌عنوان پایتخت کوسه سفید در جهان شهرت پیدا کرده و جمعیت بسیار زیادی از کوسه‌ها در آنجا و در بین جزیره دایر (Dyer Island) و صخره جیزر (Geyser) به چشم می‌خورند. اینجا مکانی ایدئال برای کسانی به شمار می‌رود که آن‌قدر شجاع هستند تا در این آب‌های سرد غوطه‌ور شوند و از نزدیک در کنار گونه‌های مختلف کوسه‌ها شنا کنند.

علاوه بر کوسه‌های سفید که در اینجا حضور دارند، از جمله دیگر کوسه‌ها می‌توان به ماکو، کوسه ببری، نوک سیاه و کوسه‌های آبی اشاره کرد. کلونی فک‌های خز پوش در اینجا باعث شده تا کوسه‌های بسیار زیادی به اینجا بیایند و اینجا به شکارگاه بسیار خوبی برای آن‌ها تبدیل شود. همین نیز ساحل گانسبای را به یکی از بهترین مکان‎‌ها برای مشاهده کوسه‌ها از قفس تبدیل کرده است.

جزیره گوادالوپ مکزیک

جزیره گوادالوپ (Guadalupe Island) در فاصله 240 کیلومتری خارج از ساحل غربی مکزیک قرار گرفته و یکی از مقاصد محبوب اکوتوریسم به شمار می‌رود. دلیل آن نیز تنوع بسیار بالای حیات دریایی و شفافیت آب‌های آنجا است. این تنوع در مقایسه با دیگر مقاصد ذکر شده در این فهرست بی‌نظیر است و همین نیز این جزیره را به مکانی ایدئال تبدیل می‌کند.

جزیره گوادالوپ بهترین مکان برای غواصی با قفس برای تماشای کوسه سفید در ساحل مکزیک است و این در حالی است که در همان نزدیکی نیز مجمع الجزایر ریولیججدو واقع شده‌ که مکانی ایدئال برای دلفین‌ها، سفره‌ماهی‌ها، وال‌های گوژپشت و تعدادی متعددی از گونه‌های مختلف کوسه‌ها است.

خلیج فالس آفریفای جنوبی

خلیج فالس بدون شک بهترین مکان برای مشاهده تکنیک‌های شکار کوسه‌ها است. در یکی از این تکنیک‌ها، کوسه از عنصر سورپرایز استفاده می‌کند تا فک دریایی را شکار کند و همین نیروی وارد شده نیز باعث می‌شود تا فک‌ها از آب به بیرون به پرواز در بیایند. غواصی با قفس برای تماشای کوسه در این خلیج از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. غواصان می‌توانند از نزدیک شاهد این کوسه‌های بزرگ باشند و از تماشای آن‌ها حیرت‌زده شوند.

جزایر نپتون استرالیا

پارک حفاظتی جزایر نپتون مکانی امن برای کوسه‌های سفید به شمار می‌رود، کوسه‌هایی که به دلیل کارها و دخالت‌های انسانی همچون تور کوسه، زیاده‌روی در ماهیگیری و نابودی زیستگاه‌ها به طور مداوم با چالش‌های بقای روبه‌رو هستند. جزایر نپتون تنها مکان در استرالیا است که در آنجا اجازه غواصی با قفس برای تماشای کوسه‌ها وجود دارد.

این جزایر به دو مجموعه جزیره تقسیم می‌شوند و بزرگترین کلونی فک‌های خز پوش را در این کشور درون خودشان جای داده‌اند. علاوه بر زندگی دریایی خارق‌العاده و چشمگیر در اینجا، این جزایر به‌خاطر پوشش گیاهی خودشان نیز شهرت دارند که در آن، انواع مختلفی از حیوانات زندگی می‌کنند.

جزایر فارالون ایالات متحده آمریکا

جزایر فارالون در فاصله 30 کیلومتری از پل دروازه طلایی سانفرانسیسکو قرار گرفته و گروهی از جزیره‌ها در اقیانوس آرام هستند. این جزایر در بین بومیان آمریکایی به‌عنوان جزایر مردگان شهرت دارند و در بیشتر تاریخ نیز تقریباً بدون سکنه بودند. با این حال، محققین دریایی و همچنین آب‌وهوایی اخیراً حضوری در اینجا داشتند.

این جزایر به روی عموم بسته هستند اما آب‌های اطراف آن مکانی عالی برای تماشای کوسه‌های سفید بزرگ به شمار می‌روند و دلیل آن نیز کلونی بسیار بزرگ از فک‌های دریایی است که در سواحل آن سکونت دارند. این فک‌ها منبع غذایی بسیار عالی برای کوسه‌ها به شمار می‌روند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان