پیش‌بینی دمای بالاتر از ۵۰ درجه در خوزستان

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از مناطق شمالی از روز چهارشنبه تا پنجشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: وقوع دمای 50 درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان طی امروز چهارشنبه تا آخر هفته پیش‌بینی می‌شود.
 
به گزارش ایرنا، محمد سبزه زاری در این خصوص بیان کرد: در 24 ساعت گذشته شوش با 48.6 و ایذه با 23.3 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز 31.3 و حداکثر 46.7 درجه سانتیگراد گزارش شده است.
 
وی افزود: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اواسط وقت امروز جریانات جنوبی و مرطوب، سبب افزایش رطوبت و مه رقیق در مناطق ساحلی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی خواهد شد.
 
سبزه زاری ادامه داد: امروز نیز با توجه به انباشت رطوبت و ضرایب بالای ناپایداری، رشد ابرهای همرفتی و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و تندبادهای لحظه ای در برخی نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی قابل انتظار است و طی روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی، متوسط گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود.
 
بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از مناطق شمالی از روز چهارشنبه تا پنجشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان