نقص جدی در هواپیمای غول‌پیکر بوئینگ

بوئینگ در حال ارزیابی این است که آیا این مشکل اکنون باعث می‌شود تا هدف تحویل ۴۰۰ هواپیمای خانواده ۷۳۷ در سال جاری را از دست بدهد یا خیر. تاکنون این شرکت فکر می‌کند که این مشکل به یک مدل خاص MAX محدود می‌شود، اما در حال ارزیابی است که آیا جت‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند با همین نگرانی مواجه شوند یا خیر.

جت‌های 737 MAX بوئینگ، این غول خطوط هوایی را به دردسر انداخته‌اند.
 
به گزارش خبرآنلاین، این غول آمریکایی یک نقص جدید پیدا کرده است و این می تواند به معنای ضربه دیگری برای انجام تعهدات این شرکت باشد.
 
مشکل شامل سوراخ هایی است که به اشتباه در قطعات تامین کننده کلیدی Spirit AeroSystems حفر شده است.بوئینگ می گوید که قطعاً به تحویل جت ها به خطوط هوایی مالزی که برای پایان ماه برنامه ریزی شده بود، ضربه خواهد زد.
 
بوئینگ در حال ارزیابی این است که آیا این مشکل اکنون باعث می‌شود تا هدف تحویل 400 هواپیمای خانواده 737 در سال جاری را از دست بدهد یا خیر. تاکنون این شرکت فکر می‌کند که این مشکل به یک مدل خاص MAX محدود می‌شود، اما در حال ارزیابی است که آیا جت‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند با همین نگرانی مواجه شوند یا خیر.
 
مشخص نیست چند هواپیما باید تعمیر شوند.
 
بوئینگ 737 مکس، چهارمین نسل از هواپیماهای سری 737 بوئینگ است که برجسته‌ترین تغییر این هواپیما نسبت به نسل پیشین، به‌کارگیری از موتورهای جدید LEAP-B1 و همچنین کاهش 1٪ در سوخت بهتر با در نظر گرفتن طرح تازه بال‌های آن موسوم به winglet است که ره آورد آن افزایش میزان مسافت قابل پیمودن توسط مکس 737 است.
 
بیشتر قطعات این هواپیما ارتقا یافته‌اند که بازده آن را نسبت به 737 کنونی، ٪14 درصد بهتر می‌کنند. بر پایه ادعای بوئینگ مدل 737 مکس نسبت به رقیب اصلی خود ایرباس 320 نئو تا ٪8 هزینه‌های عملیاتی کمتری در هر صندلی دارد.
 
این هواپیما مجهز به دو موتور توربوفن ساخت شرکت CFM است و توانا به پرواز در مسیرهای هفت تا 9 هزار کیلومتر است. بوئینگ 737 مکس 149 صندلی تا 220 صندلی را پوشش می‌دهد. نمونه‌ای از سری بوئینگ مکس هشت با ظرفیت جابجایی 200 مسافر بنام مکس 200 و به درخواست رایان‌ایر برای این شرکت تولید شد. قیمت کوچک‌ترین مدل که مکس هفت است از 90 میلیون دلار آغاز می‌شود و این در حالی است که پایه قیمت مدل مکس 9 از 116 میلیون دلار است.
 
منبع: رویترز
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان