بهترین فصل برای سفر به رامسر

شهر رامسر یکی از مقاصد چهار فصل ایران محسوب می‌شود که جذابیت‌های زیادی برای سفر دارد. این شهر شمالی ایران که به‌عنوان عروس مازندران نیز شناخته می‌شود و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی متعددی مانند کوه، دریا، جنگل و ساحل را در خود جای داده است

بهترین فصل برای سفر به رامسر

شهر رامسر یکی از مقاصد چهار فصل ایران محسوب می‌شود که جذابیت‌های زیادی برای سفر دارد. این شهر شمالی ایران که به‌عنوان عروس مازندران نیز شناخته می‌شود و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی متعددی مانند کوه، دریا، جنگل و ساحل را در خود جای داده است. با مسافرت به این شهر و اقامت در هتل و ویلا  رامسر می‌‌توانید از امکانات تفریحی، رفاهی و اقامتی آن استفاده کنید.  همان طور که بیان شد این شهر در همه فصل‌های سال گزینه خوبی برای سفر است؛ اما شاید برای شما سوال باشد که در هرکدام از فصل‌ها رامسر چه آب‌وهوایی دارد و از چه تفریحاتی می‌توان در آن استفاده کرد؟ در ادامه قصد دارم که این موارد را بررسی کنم.

سفر بهاری به رامسر

اگر در سفر به مناطق شمالی ایران به‌دنبال دیدن بهشت زنده روی زمین هستید پیشنهاد می‌کنیم که در فصل بهار به رامسر سفر کنید. در این موقع از سال طبیعت زنده، باران‌های متعدد، هوای مه‌آلود و جاده‌های جنگلی مرطوب در کنار هم جمع هستند تا تصاویر شگفت‌انگیزی از طبیعت به نمایش بگذاند. در این موقع از سال می‌توانید با اقامت در هتل‌ها و ویلا رامسر یا سایر اقامتگاه‌های بومگردی، اسکانی راحت و خاطره‌انگیز را در رامسر پشت سر بگذارید.

در فصل بهار شکوه و زیبایی این منطقه از مازندران به اوج خود می‌رسد و به‌دلیل وجود مه در آسمان رامسر، شاید این تصور برای شما پیش بیاید که در لابلای مه گم شدید. در فصل بهار و به‌خصوص در ماه‌های اردیبهشت و خرداد رطوبت هوا تا حدود زیادی کم می‌شود و گرما و سرمای هوا نیز در متعادل‌ترین حالت خود قرار دارد. به همین دلیل می‌توان گفت که فصل بهار از هر جهت بهترین زمان برای گشت‌وگذار در رامسر در کنار دریای خزر و جنگل‌های این خطه از شمال ایران است.

ویلا در رامسر

البته در نظر داشته باشید که فصل بهار به خاطر طبیعت بکر و بسیار خوب خود همیشه با استقبال زیاد مسافران همراه می‌شود. بنابراین این موضوع باعث می‌شود که قیمت اجاره ویلا و هتل یا سایر اقامتگاه‌ها بیشتر از حد معمول باشد.  به همین دلیل اگر به‌دنبال اقامتی ارزان‌تر در سفر به رامسر هستید پیشنهاد می‌کنیم که سایر فصل‌ها را انتخاب کنید.

سفر تابستانه به رامسر

در فصل تابستان آب‌وهوا شرجی، گرم و با کاهش باران همراه است. شاید با توجه به این شرایط سفر تابستانه به رامسر چندان جذاب نباشد؛ اما زمانی که سفر خود را آغاز کنید خواهید دید که جذابیت‌های این شهر به‌قدری زیاد است که در تابستان نیز می‌توانید از سفری خاطره‌انگیز لذت ببرید.

در تابستان می‌توانید گشت‌وگذار و تفریحاتی مانند پینت بال، شهربازی، زیپ لاین، کارتینگ و تله کابین را انتخاب کنید. علاوه بر آن تفریحات آبی متعدد مانند جت اسکی و قایق‌سواری بهترین انتخاب در هوای گرم تابستان رامسر هستند. همچنین در شب‌های تابستانی رامسر آب‌وهوای بهتری دارد و به همین دلیل انتخاب خوبی برای رفتن به رستوران‌های این شهر و شکم گردی است. علاوه بر آن با رفتن به آبشارهای اطراف رامسر مانند آبشار ده قلو و آبشار آزارک می‌توانید تا حدود زیادی از هوای شرجی دریا و رامسر دور بمانید و لذت ببرید.

سفر پاییزی به رامسر

در فصل پاییز طبیعت، درختان و جنگل‌های این خطه از شمال ایران رنگ‌های متعددی به خود می‌گیرد و شاید بیشتر از هر چیز رامسر در این موقع از سال شبیه یک بوم نقاشی هزار رنگ باشد. هوای رامسر در پاییز و به‌خصوص تا اواسط آبان ماه بسیار دیدنی است. بنابراین می‌توانید در این موقع از سال با رانندگی در جاده‌های رامسر از هوای مه‌آلود و بارندگی آن لذت ببرید. علاوه بر آن جاهای دیدنی رامسر مانند جنگل‌های فراوان یکی از بهترین انتخاب‌ها در پاییز هستند تا از جاذبه های طبیعی رامسر استفاده کنید.

سفر به رامسر در زمستان

سفر زمستانه به رامسر

شاید تصور کنید که در فصل زمستان به‌دلیل وجود هوای سرد و کوهستانی، شهر رامسر انتخاب خوبی برای سفر نیست. درحالی‌که اگر در این موقع از سال به رامسر سفر کنید می‌توانید چهره متفاوتی از این شهر را ببینید. شهر رامسر در بین شهرهای شمالی ایران دارای هوای معتدل‌تری است و به همین دلیل در فصل زمستان نیز مقصد خوبی برای سفر محسوب می‌شود. علاوه بر آن هر چقدر که به روزهای اسفند و اواخر آن نزدیک می‌شویم آب‌وهوا نیز متعادل و بهاری می‌شود. همچنین با انتخاب اقامتگاه‌های مناسب می‌توانید یک سفر زمستانی مهیج در رامسر را تجربه کنید و از تفریحات ساده‌ای مانندروشن کردن آتش در هوای سرد و نوشیدن چای در هوای برفی لذت ببرید.

نکته جالب توجه دیگر اینکه در این موقع از سال رفتن به چشمه‌های درمانی و آبگرم که سرشار از املاح معدنی هستند بهترین انتخاب در سفر به رامسر محسوب می‌شوند. همچنین شاید بد نباشد که در جنگل‌های زیبای رامسر و خیابان‌های آن کمی پیاده‌روی کنید و هوای زمستانه این شهر را از نزدیک شاهد باشید.

درنهایت اینکه انتخاب فصل سفر به رامسر بستگی به این دارد که به‌سراغ چه نوع جذابیت‌ها و تفریحاتی در این شهر هستید. اگر می‌خواهید از تفریحات آبی مانند جت اسکی، قایق سواری و مانند این‌ها لذت ببرید، بهترین فصل تابستان است. همچنین درصورتی‌که به‌دنبال حضور در مراسم و رویدادهای محلی رامسر هستید می‌توانید در اواسط مرداد ماه به مراسم گلکار در روستای جواهردره در رامسر بروید.

در این مراسم ویژه و جالب که با تشریفات خاصی انجام می‌شود کشاورزان طلب برکت برای دام و کشاورزی خود می‌کنند. همچنین در این مراسم کشتی مازنی برگزار می‌شود که نوعی رقابت دوستانه بین اهالی روستا است.

با توجه به موارد ذکرشده، شما چه فصلی را برای سفر به رامسر انتخاب می‌کنید؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان