ماهان شبکه ایرانیان

بهترین انیمه‌های استیم‌‌پانک

استیم‌‌پانک که زیبایی منحصر‌به‌فرد و بیان خارق‌العاده‌ای دارد، زیرژانری از داستان‌های علمی تخیلی آینده‌نگرانه است که در آن، جامعه روی فناوری بخار متکی است

بهترین انیمه‌های استیم‌‌پانک

استیم‌‌پانک که زیبایی منحصر‌به‌فرد و بیان خارق‌العاده‌ای دارد، زیرژانری از داستان‌های علمی تخیلی آینده‌نگرانه است که در آن، جامعه روی فناوری بخار متکی است. جلوه‌های بصری این آثار معمولاً نشأت گرفته از انقلاب صنعتی قرن نوزدهم هستند و تاریخی متفاوت نسبت به تاریخ واقعی را بازگو می‌کنند که در آن، موتورهای بخار جایگاه خاصی پیدا کردند. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین انیمه‌های استیم‌پانک بپردازیم.

10. انیمه کابانری از قلعه آهنی

انیمه سریالی کابانری از قلعه آهنی (Kabaneri Of The Iron Fortress) داستان ویروسی مرموز را روایت می‌کند که در طول انقلاب صنعتی بشریت را آلوده می‌کند و همین نیز باعث می‌شود تا تاریخ به تصویر کشیده شده در این اثر با واقعیت متفاوت باشد. این بیماری همه‌گیر انسان‎‌ها را به هیولاهای مرده تبدیل می‌کند و افراد باقیمانده را نیز مجبور می‌کند در قلعه‌های منزوی پنهان شوند. از آنجا که بشر پیشرفت چندانی از زمان شروع همه‌گیری نکرده، موتورهای بخار در این جهان همچنان مورد استقبال قرار می‌گیرند.

9. انیمه کارآگاهان بخار

انیمه سریالی کارآگاهان بخار (Steam Detectives) نمونه‌ای درخشان از داستان‌های استیم‌پانک به شمار می‌رود. این سریال در شهر بخار آینده محور جریان دارد، جایی که تمام فناوری‌های مدرن جایگزین همتایان خود با انرژی بخار شده‌اند. پیشرفت تا آنجا پیش رفته که ربات‌های بخار غول‌پیکری به نام مگاماتون ساخته شدند که اغلب توسط مجرمان برای اجرای نقشه‌های شیطانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

8. انیمه اصول پرنسس

انیمه سریالی اصول پرنسس (Princess Principal) یک انیمه مدرن نادر به شمار می‌رود که روی زیبایی‌شناسی استیم‌پانک تمرکز دارد و اتفاقات آن نیز در تاریخی متفاوت از لندن قرن بیستمی جریان دارد. نبرد بین طبقه حاکم و مردم عادی توسط جاسوسان انجام می‌شود و این انیمه نیز داستان گروهی از این جاسوسان را دنبال می‌کند که به‌عنوان مأمور اطلاعات کامن‌ولث به مدرسه مایفر نفوذ می‌کنند.

7. انیمه متروپلیس

انیمه سریالی متروپلیس (Metropolis) مسلماً آینده‌نگرترین انیمه در این فهرست است. این انیمه سریالی به‌خوبی توانسته لحن و زیبایی‌شناسی بصری این ژانر را درون خودش بگنجاند و ترکیبی عجیب بین اقتباسی از مانگای نمادینی به همین نام نوشته اوسامو تزوکا و فیلمی صامت از سال 1927 است و بیننده‌ها را به درون جهانی پسا آینده‌نگر می‌برد که در آن، انسان‌ها و ربات‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند.

6. انیمه لاپوتا: قلعه‌ای در آسمان

هایائو میازاکی انیمه‌ساز افسانه‌ای است که علاقه خاصی نسبت به زیبایی‌شناسی استیم‌پانک دارد. بسیاری از فیلم‌های او در جهان‌های پسا آینده‌نگر جریان دارند که مرز بین بدوی بودن، نوآوری و جادو را در عناصر تکنولوژی خود محو می‌کند. انیمه سریالی لاپوتا: قلعه‌ای در آسمان (Laputa: Castle In The Sky) تأثیر بسیار زیادی از استیم‌پانک می‌گیرد و بینندگان را به ماجراجویی در شهرهایی می‌برد که مجهز به نیروی بخار هستند.

5. انیمه آخرین تبعیدی

انیمه سریالی آخرین تبعیدی (Last Exile) یکی از پرجزئیات‌ترین و چندوجهی‌ترین جهان‌های استیم‌پانک را در دنیای انیمه دارد و این انیمه سریالی داستان دو پیک را دنبال می‌کند که کالاها را بین دو کشور متخاصم تحویل می‌شوند. همان‌طور که درگیری بین دو کشور بیشتر می‎‌شود، ارتباط بین دو کشور آناتوری و دیسیث به کشتی‌های هوایی و کوچک این دو نفر وابسته است.

4. انیمه وایولت اورگاردن

انیمه وایولت اورگاردن (Violet Evergarden) در کشوری خیالی به نام لیندشفتلیخ و شبیه به اروپای غربی در اوایل قرن بیستم جریان دارد و ترکیبی استادانه از فناوری آینده محور و حس نوستالژی را می‌توان در آن پیدا کرد. شخصیت اصلی داستان یک کودک سرباز سابق است که پس از اینکه دست‌هایش را از دست می‌دهد، باید به‌عنوان یک عروسک حافظه به زندگی غیرنظامی عادت کند و به دیگران در نوشتن نامه کمک کند.

3. انیمه قلعه متحرک هاول

انیمه قلعه متحرک هاول (Howl’s Moving Castle) شاهکاری از استودیو جیبلی به شمار می‌رود که یک داستان عاشقانه و بصری خیره‌کننده است و در جهانی جریان دارد که در آن تکنولوژی و جادو در کنار هم قرار گرفته‌اند. این فیلم یکی از نمادین‌ترین جنبه انیمه‌های استیم‌پانک را درون خودش دارد و آن نیز قلعه متحرکی است که توسط اهریمن آتش گلاسیفر نیرو می‌گیرد.

2. انیمه پسر بخار

انیمه پسر بخار (Steamboy) اثری از کاتسوهیرو اتومو است که نامه‌ای عاشقانه به ژانر استیم‌پانک به شمار می‌رود. این اثر جامعه‌ای شبیه به دوران ویکتوریایی را به نمایش در می‌آورد که به فناوری بخار متکی است و بزرگترین ذهن‌های جهان نیز به دنبال پیدا کردن منبع انرژی بی‌پایانی برای تأمین انرژی تمام ماشین‌آلات هستند. چنین وسیله‌ای به نام توپ بخار به دست مخترع نوجوانی به نام ری می‌افتد که توسط پدربزرگ دانشمندش برای او فرستاده شده است.

1. انیمه کیمیاگر تمام فلزی

انیمه کیمیاگر تمام فلزی (Fullmetal Alchemist) یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های سریالی تاریخ به شمار می‌رود و این در حالی است ریبوت ساخته شده بر اساس آن یعنی انیمه سریالی Fullmetal Alchemist: Brotherhood نیز از محبوب بسیار خوبی برخوردار است. هر دو انیمه از زیبایی‌های استیم‌پانک و همچنین دیزل‌پانک بهره می‌برند و روی فناوری مبتنی بر دیزل مترکز هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان