برترین نوابغ با IQ بالاتر از آلبرت اینشتین

برای تلقین فردی به عنوان یک نابغه، باید دارای یک هوش IQ حداقل ۱۴۰ باشد. تعداد زیادی از افراد این ویژگی را ندارند، اما واقعیتش این است که این افراد وجود دارند و در میان ما هستند

برترین نوابغ با IQ بالاتر از آلبرت اینشتین

برای تلقین فردی به عنوان یک نابغه، باید دارای یک هوش IQ حداقل 140 باشد. تعداد زیادی از افراد این ویژگی را ندارند، اما واقعیتش این است که این افراد وجود دارند و در میان ما هستند. بسیاری از آنها حرفه‌های معمولی دارند، مانند نویسندگان مجله، پرورش دهندگان اسب و یا روانشناسان. در حالی که برخی از آنها به تحقیقات نوآورانه اختصاص می‌دهند، دیگران ترجیح می‌دهند به یک سبک زندگی ساده تمرکز کنند.

آلبرت اینشتین نامی است که به هوش و هوشمندی مترادف می‌شود. اینشتین یک فیزیکدان نظری بود که به عنوان بزرگترین فیزیکدان دنیا شناخته می‌شود. افراد در آن زمان به قدرت ذهن او بسیار معتقد و مستعد بودند که پس از درگذشت او، توماس هاروی 170 قطعه از مغز او را برداشت کرد و آن را به محققان مختلف جهت تحقیقات ارسال کرد. حالا درک کنید چقدر افراد در سراسر جهان به دانستن درباره ذهن این فرد کنجکاو بودند.

در ادامه با 11 نابغه با هوش بالاتر از آلبرت اینشتین آشنا شویم.

Jacob Barnett (IQ – 170)

جیکاب بارنت دانشجوی فیزیک با استعداد آمریکایی و سابقه فرزند نابغه‌ای است که در سال 1998 متولد شد و در دو سالگی تشخیص اوتیسم متوسط تا شدید را دریافت کرد. در مدرسه، جیکاب در درس خواندن بسیار کند بود و برای او سخت بود با همان سرعتی که بقیه کودکان واکنش نشان دهد، بنابراین واضح بود که مشکل جدی یادگیری وجود دارد. سپس مادرش او را به متخصصی معرفی کرد و در نتیجه تشخیص اوتیسم دریافت کردند و پیش‌بینی شد که هرگز نتواند چیزهای اساسی مانند بستن کفش خود را یاد بگیرد. اما وقتی او با تمام مشکلات روبرو شد، در یک سال گرید 6 تا 12 را به پایان رساند و در سن 10 سالگی به دانشگاه رفت. در سن 11 سالگی، مقاله‌ای خود را در یک مجله علمی معروف منتشر کرد. او در سن 13 سالگی به مرحله سخنرانی TED Talk دست پیدا کرد. در حال حاضر او دانشجوی دکترا در مؤسسه پریمتر برای فیزیک نظری پیشرفته است. مادرش، کریستین بارنت، درباره او کتابی به نام “جرقه: داستان یک مادر در تغذیه نابغه” نوشت.

Judit Polgár – (IQ – 170)

جودیت پولگار، شطرنجباز بزرگ مجارستانی، به عنوان بهترین بازیکن شطرنج زن در تاریخ شناخته می‌شود. در سال 1991، جودیت در سن 15 سال و چهار ماه جوان‌ترین گرندمستر شطرنج شد و قبل از او این رکورد متعلق به بابی فیشر بود. او بیش از 26 سال رتبه برترین بازیکن زن جهان بود. پولگار توانسته است بازیکنان بزرگ دیگری مانند آناتولی کارپوف، ویشواناتان آناند، بوریس اسپاسکی، ولادیمیر کرامنیک، روسلان پونوماریوف و وسلین توپالوف را شکست دهد. هوشش به عنوان 170 ثبت شده است. او در سال 2014 اعلام بازنشستگی از شطرنج کرد و حتی از طرف حاکمیت مجارستان مدال گراند کراس از نشان سنت استفان مجارستان را دریافت کرد.

Evangelos Katsioulis (IQ – 198)

به گفته فرهنگنامه نابغه‌های جهان، اوانگلوس کاتسیولیس بالاترین هوش (IQ) را در تاریخ دارد و به عنوان یکی از هوشمندترین افراد جهان شناخته می‌شود. او در بسیاری از آزمون‌ها عملکرد شگفت‌انگیزی از خود به نمایش گذاشته است. اوانگلوس یک پزشک و روانپزشک یونانی است. طبق یک مقاله در مجله ریدرز دایجست، اوانگلوس دارای هوش (IQ) 198 است. وی مدرک دکترای پزشکی (MD)، دکترای علوم پزشکی (MSc)، دکترای فلسفه (MA) و دکترای فلسفه (PhD) را دریافت کرده است. او همچنین در رشته‌های فلسفه و فناوری پژوهش‌های پزشکی نیز مدرک دارد. اوانگلوس بنیانگذار شبکه هوش جهانی (WIN) است، یک سازمان بین‌المللی از انجمن‌های هوشمند با هوش بالا و از AAAA.GR، یک سازمان برای شناسایی و حمایت از افراد با استعداد در یونان.

Adhara Perez (IQ – 162)

آدارا پرز سه سال داشت که پزشکان به او گفتند که او دچار بیماری اسپرگر است. پرز با مشکلاتی در مطالعه مواجه شد و در کلاس به خواب رفت و به نظر می‌رسید که نمی‌خواهد در آنجا باشد. او همچنین قربانی تندرستی در مدرسه شد. به او «عجیب» و «متفکر غیرعادی» گفته می‌شد. وقتی پرز فقط 8 ساله بود، آزمون هوشش انجام شد. به طرز معجزه‌آسا، هوشش بالاتر از آلبرت اینشتین و استیون هاوکینگ بود. وقتی او فقط 5 سال داشت، دبستان را تمام کرد و در سن 6 سالگی، مدرسه متوسطه را تمام کرد و تنها در سن 8 سالگی، دبیرستان را تمام کرد. این دختری اهل مکزیک می‌خواهد فضانورد شود و می‌خواهد به سمت مریخ برود. در حال حاضر، آدارا در دانشگاه UNITEC در رشته مهندسی صنایع ریاضیات و در دانشگاه CNCI در رشته مهندسی سیستم تحصیل می‌کند. دانشگاه آریزونا نیز به او یک بورسیه تحصیلاتی ارائه کرده است. او همچنین توسط مجله فوربز به عنوان یکی از 100 زن قدرتمند مکزیک نام‌گذاری شده است. رویای او این است که برای سازمان فضایی آمریکا کار کند و می‌خواهد به فضا بروند تا مریخ را مستعمره‌نگاری کنند.

Marilyn Vos Savant (IQ – 228)

ماریلین واس ساوانت در سال 1946 در شهر سنت لوئیس، میزوری به دنیا آمد. وقتی او 10 سال داشت، در یک آزمون استنفورد-باینت سطح بالغان، متوجه شد که هوش (IQ) او 228 است. به دلیل این نتیجه‌ی بی‌نظیر، نام او در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. این رده در سال 1990 حذف شد زیرا نتایج هوشمندی (IQ) به عنوان نامطمئن در نظر گرفته می‌شد. ماریلین یک نویسنده، سخنران و کارشناس مجله آمریکایی است و از سال 1986 به خوانندگان مجله پاراد در ستون “از ماریلین بپرسید” سوالات فلسفی و ریاضی را پاسخ می‌دهد.

Rick Rosner (IQ – 192-198)

ریک روسنر بیش از 30 آزمون هوش (IQ) را انجام داد و هوش (IQ) او بین 192 تا 198 قرار گرفت. قبل از اینکه به عنوان یک نویسنده تلویزیونی شهرت یابد، به عنوان یک محافظ و مدل کار می‌کرد. وی به عنوان یکی از خردمندترین مردان جهان شناخته می‌شود. ریک علیه شبکه ABC دعوایی برای یک سوال بدنویسی کرد پس از باخت در برنامه “Who Wants to Be a Millionaire” در سطح 16,000 دلار. از او پرسیده شد: “پایتخت کدام شهر در بالاترین ارتفاع از سطح دریا واقع شده است؟” و گزینه‌ها کاتماندو، مکزیکو سیتی، کیتو و بوگوتا بودند. اما او در پرونده خود باخت.

Sho Yano- (IQ – 200)

شو یانو، یک نابغه کودک سابق، یک پزشک آمریکایی است که در ژوئن 2010 اولین فارغ‌التحصیل جوان دکترای پزشکی دانشگاه شیکاگو شد. یانو در سن 9 سالگی وارد دانشگاه شد و سه سال بعد دانشکده پزشکی را آغاز کرد. وقتی یانو 2 سال داشت، قادر به خواندن شد و در سن 5 سالگی شروع به نوشتن و ساخت موسیقی کرد. تا زمانی که 21 سالگی بود، مدرک دکترای پزشکی (MD) و فلسفه دکترای (PhD) را کسب کرد. به این نابغه آمریکایی، هوش (IQ) حدود 200 نسبت داده می‌شود.

Ainan Cawley: IQ 263

آینان کاولی، در سن 21 سالگی، دارای یک هوش (IQ) 263 است. او در سن 8 سالگی به درس‌های شیمی سال سوم در پلی‌تکنیک سنگاپور پیوست. در سن 9 سالگی، او اعشاریه‌های اول 518 رقم از عدد پی را حفظ کرده بود. این جوان از سن 12 سالگی در صنعت فیلم‌سازی فعالیت می‌کند و به عنوان آهنگساز مشغول به کار است. به طور جالب، در سال 2013، او فیلمی به نام “The Sempiternal” را نوشته، کارگردانی و ویرایش کرد و در سن 12 سالگی، فیلم کوتاهی به نام “Reflection” را نوشته، موسیقی متن آن را ساخته و ویرایش کرده است.

Michael Kearney – (IQ – 200–325)

مایکل کیرنی به خاطر برقراری رکوردهای جهانی به عنوان جوان‌ترین فارغ‌التحصیل و استاد در دانشگاه شناخته می‌شود، و همچنین به دلیل داشتن هوشی (IQ) بین 200 تا 325. او در سن 10 سالگی در دانشگاه جنوب آلاباما در ایالات متحده آمریکا مدرک کارشناسی خود را تکمیل کرد. و در سن 14 سالگی، مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته شیمی از دانشگاه میانی تنسی در ایالات متحده آمریکا به دست آورد و در 18 سالگی، مدرک دوم خود را در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه واندربیلت در ایالات متحده آمریکا کسب کرد.

Srinivasa Ramanujan – (IQ 185)

روز 22 دسامبر هر سال به عنوان روز ریاضیات ملی جشن گرفته می‌شود به منظور گرامیداشت زندگی و سهم سرینیواسا رامانوجان، یکی از برجسته‌ترین ریاضی‌دانان هند. رامانوجان در تاریخ 22 دسامبر سال 1887 در اروود تامیل نادو در خانواده‌ای براهمن آیینگار تامیلی متولد شد. رامانوجان کودکی نابغه و نابرابری ریاضی بود. با وجود اینکه تقریباً هیچ آشنایی با ریاضیات پیشرفته نداشت، استعدادهای فوق‌العاده‌اش او را به قله حرفه‌ای خود سوق داد. او هیچ دوستی در مدرسه نداشت زیرا همکلاسی‌هایش به ندرت او را درک می‌کردند و همواره از دانش ریاضی او متعجب بودند! رامانوجان در سال 1918 به عنوان دومین فرد هندی عضو انجمن سلطنتی شد و در همان سال اولین عضو هندی از کلیج ترینیتی در کمبریج شد.

Barnaby Swinburne – (IQ – 162)

بارنابی سوینبرن، پسر جوانی 12 ساله از بریستول، به تازگی با آزمون مربوط به سازمان معنویت معنا (Mensa)، متوجه شد که او با هوشی (IQ) بسیار بالا می‌تواند عضو باشگاه شود. نتیجه این آزمون بسیار خوب بود! بارنابی با امتیاز 162 در آزمون IQ به عضویت این باشگاه پذیرفته شد، که بالاتر از آی‌کی آلبرت اینشتین است که برآمدگیش را 160 در نظر می‌گیرند. آزمون IQ در دو مرحله برگزار می‌شود: در مرحله اول او در بالاترین یک درصد جامعه جهانی قرار دارد و در مرحله دوم در بالاترین چهار درصد جامعه جهانی قرار دارد.

بارنابی قبلاً چندین آزمون را پشت سر گذاشته است و آزمون معنویت نخستین آزمونی نیست که او آن را انجام داده است. در آزمون اول خود، آزمون کتل II B، بارنابی با امتیاز 162 رتبه‌بندی شده است که او را در بالاترین درصد ورودی‌ها قرار می‌دهد. درباره آزمون دوم، آزمون فرهنگ عادلانه، پسر جوان امتیازی معادل 128 کسب کرده است که او را در بالاترین چهار درصد قرار می‌دهد.

این پسر جوان می‌خواهد برنامه‌نویس شود و علاقه زیادی به ریاضیات و شیمی دارد. او در حال بررسی دروس دانشگاهی است و قصد دارد به دانشگاه آکسفورد بپیوندد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان