سفر نمایندگانی از مجلس به کابل و دیدار با وزیر خارجه امارات اسلامی افغانستان

هیئت هفت نفره از نمایندگان مجلس در کابل : ایران آماده است تجارب خویش را در موارد مختلف با " امارات اسلامی افغانستان " شریک ‌کند.

یک هیئت هفت نفره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سفر به کابل با وزیر خارجه طالبان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش تسنیم، یک هیئت هفت نفره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست جواد کریمی قدوسی در دیدار با امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان درباره مسائل مورد علاقه دو طرف شامل امنیت، مبارزه با مواد مخدر، جلوگیری از قاچاق، محافظت مرزها و تجارت گفتگو کردند.

متقی در این دیدار اظهار داشت با بازگشت طالبان به قدرت امنیت سرتاسری در کشور تأمین شده و نیروهای امنیتی افغانستان توانسته‌اند تروریست‌های داعشی را از بین ببرند که این امنیت سراسری نه‌تنها به نفع افغانستان بلکه به نفع کشورهای منطقه و جهان نیز است.

هیات نمایندگان مجلس در کابل

وی افزود: امارت اسلامی افغانستان گام‌هایی مؤثر در راستای مبارزه با مواد مخدر برداشته است و کشت خشخاش نزدیک به صفر کاهش یافته است. تعداد معتادین در دور گذشته امارت به هزارها نفر می‌رسید، اما در جریان 20 سال اشغال این تعداد به میلیون‌ها نفر افزایش یافتکه امارت اسلامی افغانستان درمان آنها را آغاز کرده و طی ماه‌های اخیر ده‌ها هزار معتاد را درمان کرده است و این امر همچنان جریان دارد.

وزیر خارجه طالبان همچنین تأکید کرد تجارت و ترانزیت با کشورهای همسایه و منطقه جریان دارد ‌و افغانستان در‌ حال تبدیل شدن به مرکز اتصال میان کشورها است.

وی خاطرنشان کرد افغانستان بازاری خوب برای صنایع ایران است، بنابراین لازم است افغانستان و ایران در بخش تجارت و ترانزیت تسهیلات بیشتری ایجاد کنند و ازین فرصت استفاده بهینه نمایند.

هیات نمایندگان مجلس در کابل

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه هیئت حاکمه افغانستان، اعضای مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفتند دوطرف باید در مورد جلوگیری از قاچاق، مدیریت مشکلات مرزیو جلوگیری از رفت‌وآمد اشخاص غیر مجاز، به‌طور مداوم و مشترک کار کنند و برای یافتن راه‌حلی برای آن تلاش نمایند؛ آن‌ها همچنین افزودند ایران آماده است تجارب خویش را در موارد مختلف با امارات اسلامی افغانستان شریک ‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان