ماهان شبکه ایرانیان

از ثبت نام کارت ملی هوشمند تا دریافت تسهیلات مشاغل خانگی

با خدمات متنوع دولت الکترونیک ایران آشنا شویم

قبلا فهرست ۴۰ سامانه اینترنتی که استعلام خدمات شهری، دولتی و انتظامی کشور، از طریق آن قابل دریافت بود معرفی کردیم که با استقبال مخاطبان گرامی همراه شد

با خدمات متنوع دولت الکترونیک ایران آشنا شویم

قبلا فهرست 40 سامانه اینترنتی که استعلام خدمات شهری، دولتی و انتظامی کشور، از طریق آن قابل دریافت بود معرفی کردیم که با استقبال مخاطبان گرامی همراه شد. با توجه به اینکه اکنون بسیاری از فعالیت های دولتی و خدمات شهری را می توان به صورت اینترنتی انجام داد و نیاز به مراجعه حضوری نیست و از طرفی، شماری از هموطنان نسبت به برخی از سامانه های خدماتی دولتی آشنایی ندارند، گفتار امروز سرویس دانستنی های روزیاتو، شما را با 100 سرویس دولتی که از طریق فضای مجازی می توان دریافت کرد، آشنا می کند.

این خدمات از ثبت نام کارت ملی هوشمند و سفارش تمبر اختصاصی با عکس شما و معرفی شیوه شکایت از واحدهای تولیدی سراسر کشور گرفته تا خدمات قضایی و انتظامی و معرفی شبکه ملی بازار و خدمات حمایت از مشاغل خانگی و ثبت اینترنتی درخواست ثبت اختراع و برند و امثالهم را شامل می شود.

اگر می خواهید با یکصد سرویس مختلف که کمتر درباره آنها شنیده اید آشنا شوید، با گفتار امروز همراه باشید که نگاهی دارد به ظرفیت های دولت الکترونیک ایران.

ثبت نام کارت هوشمند ملی

همه ایرانیان می بایست نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان سال 1396 اقدام کنند. کارت های ملی که در اختیار شما است، با وجود آنکه تاریخ اعتبارش گذشته است،‌ اما به دلیل مجوز هیات وزیران، بعد از سال 1394 تمدید شد. با این حال، برای انجام بسیاری از خدمات در چند سال آینده، نیاز به کارت هوشمند ملی اجباری خواهد شد و بسیاری از خدمات شهری،‌ دولتی و حتی انتظامی، بدون در اختیار داشتن کارت هوشمند ملی، ارائه نمی شود. آموزش ثبت نام اینترنتی کارت هوشمند ملی را اینجا مشاهده کنید.

s1

سامانه راهنمای ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند

بنابراین در اولین فرصت، نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنید. کافی است به سامانه مربوطه رفته و اطلاعات هویتی خود را وارد کنید و هزینه های مربوط به صدور کارت هوشمند را بپردازید. افرادی می توانند از این سامانه استفاده کنند که شرایط زیر را داشته باشند:

  • کلیه اتباع ایرانی بالای 15 سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار هستند و تاکنون (کارت شناسائی ملی / کارت هوشمند ملی) دریافت ننموده اند. ( کارت اولی ها )
  • کسانی که کارت شناسایی ملی خود را مفقود نموده یا یکی از اقلام اطلاعاتی مندرج روی کارت شناسایی ملی خود را تغییر داده اند از قبیل (نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، نام پدر)

توجه داشته باشید که حضور متقاضی در دفتر ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار، کد پستی، آدرس محل سکونت و شماره تلفن ثابت و همراه الزامی است. ضمناً نظر به اینکه در همه دفاتر ثبت نام، واحد عکس برداری مستقر است، پیشنهاد می شود با آمادگی کامل مراجعه فرمایید.

s2

جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند، می بایست این فرم توسط تک تک هموطنان یا سرپرستان خانوارها تکمیل شود

هزینه صدور کارت هوشمند ملی مطابق تعرفه دولتی ( مبلغ 000‚200 ریال) است که در زمان پیش ثبت نام روی پورتال مربوطه بصورت الکترونیکی دریافت می گردد . همچنین هزینه تکمیل مراحل در خواست کارت در دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت، حداکثر ( مبلغ 90 هزار ریال) برای کلان شهرها (و برای سایر شهرها با تصویب کارگروه مربوطه ) بوده و چنانچه تحویل کارت هم توسط دفاتر مذکور انجام پذیرد، ( مبلغ 20 هزار یال) جداگانه دریافت می گردد.

شایان ذکر است که تکمیل فرم درخواست یا تحویل کارت در ادارات سازمان بدون اخذ هزینه خواهد بود.

طرح ترافیک روزانه و هفتگی

s3

سامانه ثبت نام صدور اینترنتی مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک استان تهران

قیمت ورود به طرح ترافیک هر ساله تغییر می کند. بعضی ها نیاز دارند که هر هفته چند بار به محدوده طرح ترافیک وارد شوند و نمی تواند به صورت حضوری درخواست خرید طرح ترافیک را داشته باشند. در این درگاه، مجوز طرح ترافیک تردد روزانه و هفتگی ارائه شده و ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت مجزا امکان پذیر است.

اگر خودروهای مجهز به فناوری هیبریدی دارید، به این بخش مراجعه کنید.

متقاضیان سهمیه ای به نمایندگان ارگان ها مراجعه نموده و متقاضیان حقیقی و حقوقی غیر سهمیه ای نیز می توانند به طریق ذیل نسبت به تعویض مجوز اقدام نمایند:

مراجعه مستقیم به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر منتخب ذیل با همراه داشتن اصل کارت طرح ترافیک،  اصل شناسنامه مالکیت خودرو، مفاصا حساب عوارض سالیانه خودرو در سال 1396، معاینه فنی خودرو معتبر و عدم خلافی خودرو.

  • کد 206 : ستارخان، روبروی برق آلستوم، نبش خیابان صحرایی، مجتمع تجاری ستارخان، پلاک  852،طبقه1
  • کد 307 : خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، نبش خیابان مهیار، پلاک 98 تلفن : 5- 26201901
  • کد 406 : سید خندان.خیابان خواجه عبدالله انصاری نبش خیابان پنجم  پلاک 85 طبقه همکف تلفن: 4- 22881301
  • کد 601 : خیابان سید جمال الدین اسدابادی، میدان فرهنگ ، خیابان 33پلاک 42 تلفن : 88702676 و 2 -88480170
  • کد 603 : خیابان فاطمی بین خیابان کاج و شهید علیرضا دائمی، روبروی سازمان نهضت سواد آموزی تلفن
  • کد 703 : خیابان استاد مطهری ، بعد از خیابان سلیمان خاطر ، پلاک 146 ، واحد 2 تلفن : 6-88315345
  • کد 704 : میدان امام حسین – خیابان برداران محمدی – کوچه شهرجردیان – پ 24 تلفن :77626450 و 77626451
  • کد 706 : خیابان شریعتی، پائین تر از بهار شیراز، نرسیده به طالقانی، نبش کوچه گروسی، پ3، تلفن:77506529
  • کد 1201: دروازه شمیران، میدان ابن سینا،خیابان احمد بیانی،پ17، واحد2 تلفن : 77622329
  • کد 1202: خیابان خیام، خیابان بهشت، نبش بانک تجارت، کوچه میثاق، پلاک 11،طبقه اول تلفن : 55803351
  • کد 1205: خیابان فردوسی، بالاتر از منوچهری، روبروی خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 345 تلفن :66170427-

اصلاح اطلاعات مالکین خودرو

s4

بسیاری از خدمات پلیس راهور ناجا را میتوان از طریق این درگاه به صورت اینترنتی دریافت کرد

یکی از خدمات ناجا که مرتب مورد نیاز مردم است، اصلاح اطلاعات مالکیت خودرو است. قوانین و مقررات و خدمات اینترنتی که ناجا در این زمینه ارائه می کند را در این سامانه می توان دنبال کرد. همچنین خدمات شماره گذاری ناجا را در این آدرس دریافت کنید.

پست یافته

s5

سامانه مدیریت اطلاعات اشیاه و مدارک پیدا شده شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

یکی از خدماتی که توسط پست ارائه می شود، خدمات پست یافته است که در این سامانه در دسترس است. هر وسیله ای که شما گم کنید را می توانید از این سامانه ردگیری کنید. مخصوصا اگر گم شده شما، خودرو باشد در این درگاه در دسترس است.

رهگیری مرسولات پستی

s6

سامانه اینترنتی رهگیری مرسولات پستی در ایران

از جمله خدمات دولتی که این روزها به مدد فناوری اطلاعات و ارتباطات به راحی امکان پذیر است و بخشی از هموطنان از این سرویس اطلاعی ندارند، رهگیری اینترنتی مرسولات پستی داخل و خارج است. با ورود به این سامانه از هر نقطه کشور می توانید به رهگیری لحظه ای مرسوله خود به مقاصد مختلف اقدام کنید.

سفارش تمبر اختصاصی

s7

سامانه درخواست تمبر اختصاصی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید، تمبر رسمی را می توانید با عکس و اطلاعات خودتان سفارش داده و روی مرسولات پستی الصاق کنید. برای آگاهی از این سرویس دولتی که چند سالی است ارائه می شود، به این نشانی مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که در فرآیند تولید یک تمبر، شرکت پست تنها یکبار آن تمبر را چاپ کرده و پس از نشر و تولید آن، کلیه لوازم تولید آن را از قبیل فیلم و زینک چاپ و نمونه اصلی آن از بین می برد. این عمل باعث با ارزش شدن تمبر گردیده و موجب شده تا کلکسیونرها به جمع‌آوری تمبر اقدام کنند.

s8

تمبر اختصاصی با تصویر خبرنگار صدا و سیما

در کشورهایی نظیر ایالت متحده و برخی کشورهای اروپایی، این امکان از طریق پست در اختیار مردم قرار داده شده تا بتوانند از تمبرهای قدیمی بطور اختصاصی استفاده کنند. اما نه به تنهایی که باعث از بین رفتن ارزش تمبر شود. بلکه در کنار یک عکس دلخواه از فرد سفارش دهنده. این کار باعث می‌شود تا همگان بتوانند عکس خود را در کنار یکی از معتبرترین تمبرهای تاریخی کشور خود به عنوان یک تمبر شخصی در اختیار داشته باشند و برای ارسال نامه‌های خود از این گونه تمبرها استفاده نمایند.

بر اساس آمارهای منتشره در کشورهای دیگر، در سه هفته اول ارائه این سرویس 40000 سفارش دریافت شده بطوریکه 40% آنها عکس های کودکان، 25% عکس نوجوانان و عکس های خانوادگی، 10% عکس حیوانات خانگی و مابقی مربوط به شرکتها و مؤسسات بوده است و این نشان دهنده استقبال بسیار خوب مردم از این سرویس است.

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای جلب رضایت مشتریان و مردم دست به چنین اقدامی زده و این امکان را از طریق سایت اینترنتی خود به عموم مردم عرضه کرده است .شما می توانید با مراجعه به این سایت عکس دلخواه خود را در کنار تمبر دلخواه خود که از آلبوم تمبر موجود در شرکت پست انتخاب می نمایید قرار داده و بعنوان تمبر شخصی روی نامه های ارسالی خود به دوستان و آشنایان استفاده نمایید.

سامانه اعلام نیاز دریافت یارانه نقدی

s9

سامانه اینترنتی اعلام نیاز به دریافت یارانه نقدی از سازمان هدفمندی یارانه های ریاست جمهوری

اگر نیازمند دریافت یارانه نقدی هستید، کافی است به این سامانه رجوع کرده و درخواست خود را به صورت اینترنتی اعلام کنید تا مورد بررسی سازمان هدفمندی یارانه های ریاست جمهوری قرار بگیرد.

دریافت طرح‌های هادی

s10

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برای توسعه روستاها، طرحی به نام طرح هادی دارد. اگر برای توسعه تاسیسات و زیر ساخت روستای خود نیاز به کمک های دولتی دارید، از این سامانه استفاده کنید. دانشجویان نیاز می توانند از سامانه طرح هادی برای ثبت درخواست و دریافت نتیجه بررسی طرح استفاده نماید. برای ثبت نام در طرح هادی به این نشانی مراجعه کنید.

ثبت نام اینترنتی حامیان در کمیته امداد امام خمینی (ره)

s11

اگر قصد کار خیر و نیکوکاری و کمک به فرزندان ایتام دارید، با مراجعه به درگاه کمیته امدام امام خمینی و ثبت نام، در این طرح مشارکت کنید. از طریق این درگاه می توانید به نیازمندان،‌کمک مالی اینترنتی بکنید. اگر نیازمندی را می شناسید، از طریق این لینک، اطلاعات وی را برای دریافت کمک های کمیته امداد ارسال کنید تا تحت پوشش قرار بگیرد.

اگر قصد فرزند خواندگی دارید، به این آدرس مراجعه کنید و درخواست خود را ارائه نمایید.

ثبت نام زائرین کربلا در اربعین

s12

برای عاشقان سفر به کربلا و شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین، سامانه سماح، مهم ترین سامانه است که باید به آن رجوع کرده و اطلاعات خود را برای دریافت روادید و ساماندهی در کاروان های اعزامی سازمان حج و زیارت ارائه نمایند. این سامانه هر سال، با مراجعه 2 میلیون ایرانی از سراسر کشور مواجه می شود.

کلیه اطلاعات مربوط به سفر به عتبات عالیات فقط در این درگاه ارائه می شود و از ورود به دیگر درگاه های غیر رسمی خودداری کنید.

سامانه ثبت شکایات و اعلامات سازمان بازرسی کل کشور

s13

شما می توانید در هر روز هفته، شکایات خود را از واحدهای تولیدی، خدماتی، اقتصادی، صنعتی، دولتی در سراسر کشور از طریق سامانه ثبت شکایات سازمان بازرسی کل کشور قوه قضاییه، وارد کنید و کد رهگیری دریافت نمایید تا به شکایت شما رسیدگی شود.

توجه داشته باشید که رسیدگی به شکایات وارده از سازمان ها و نهادهای زیر در صلاحیت سازمان بازرسی کل کشور نبوده و این سازمان امکان رسیدگی به آن را ندارد. بدیهی است در صورت شکایت از اشخاص حقیقی و حقوقی ذیل الذکر، شاکی می بایست به مراجع حقوقی و قضایی ذیصلاح مراجعه نماید:

s14

سامانه اینترنتی ثبت شکایات مردمی در پرتال سازمان بازرسی کل کشور

  • رسیدگی به شکایت از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی
  • شکایت از مراجع قضایی
  • شکایت از دیوان عدالت اداری
  • شکایات مربوط به گران‌فروشی.
  • رسیدگی به شکایات از روند انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا
  • اعتراض به تصمیمات و آراء مراجع غیرقضائی نظیر کمیسیون‌های مالیاتی، ماده 100 قانون شهرداری ها، هیأت‌های حل اختلاف کارگری
  • رسیدگی به تخلفات مطبوعاتی
  • رسیدگی به تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • رسیدگی به تصمیمات شورای نگهبان در زمینه تأیید یا رد صلاحیت کاندیداها
  • رسیدگی به تصمیمات دیوان محاسبات کشور

ثبت نام در کنکور

S15

درگاه خدمات متنوع سازمان سنجش و آموزش کشور (غیر پزشکی)

بعضی ها فکر می کنند که فقط برای ثبت نام در آزمون سراسری کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی و آزاد، باید به سایت سازمان سنجش رجوع کرد. در حالی که بسیاری از آزمون های داخلی و بین المللی مانند:‌ GRE-GMAT-MSRT و حتی شرکت در آزمون بین المللی زبان سوئدی در تهران، از طریق این درگاه اینترنتی معروف و پر مخاطب برای ایرانیان صورت می گیرد.

فهرست 10 سرویس اینترنتی مربوط به آزمون های بین المللی که سازمان سنجش در طول سال ارائه می کند به شرح زیر است:

ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت

S16

سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت خودرو، موضوع قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی ارضی و ساختمان های فاقد سند که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت می گیرد، خدمات گوناگونی از قبیل دریافت سند مالکیت جدید و اصلاحیه های مربوطه را ارائه می کند و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر نیست.

راهنمای اینترنتی درخواست را در این بخش مشاهده فرمایید. از 4 سرویس پر استفاده این درگاه در زیر نیز می توان بهره برد:

طرح شکایت یا پیشنهاد جدید در خصوص خدمات الکترونیک ثبتی

S17

به منظور ارائه شکایت یا پیشنهاد در خصوص خدمات الکترونیکی ثبت سازمان ثبت و اسناد قوه قضاییه،‌ کافی است به این درگاه رجوع کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایید و کد رهگیری دریافت کنید. کلیه خدمات الکترونیکی قابل دریافت را نیز از طریق این نشانی در دسترس است.

ثبت اظهارنامه اختراع

S18

اگر اختراعی دارید و می خواهید ثبت کنید، می بایست به این آدرس رجوع کنید و فرآیندهای قانونی لازم را تا انتشار آگهی دنبال کنید. همانطو که در تصویر زیر مشاهده می کنید،‌ مراحل ثبت اظهارنامه توسط مخترع از ورود اطلاعات گرفته تا بارگذاری مدارک هویتی و ادعانامه و نقشه ها و اطلاعات فنی و پرداخت هزینه های دولتی و دریافت شماره اظهارنامه، همه و همه اینترنتی است و نیاز به مراجعه حضوری ندارد.

S19

فهرست خدماتی که برای ثبت اختراع در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می توان در اختیار داشت.

ثبت اظهارنامه علامت

اگر قصد ثبت برند و نشان تجاری خاصی در ایران دارید نیز باید به سامانه قوه قضاییه مراجعه کرده و فرآیندهای مربوطه را به صورت اینترنتی دنبال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی رجوع کنید.

ثبت اظهارنامه طرح

ثبت اظهارنامه طرح های صنعتی نیز از طریق این سامانه قابل انجام و پیگیری است.

صدور گواهی تجرد

S20

شاید برای شما جالب باشد که بدانید، گواهی تجرد را نیز می توان به صورت اینترنت درخواست داد. گواهی تجرد، گواهی است مبنی بر اینکه صاحب شناسنامه سابقه ازدواج نداشته و یا ازدواج واقع شده منجر به جدایی بر اثر طلاق، فسخ نکاح، بذل یا انقضا یا فوت همسر شده باشد، درخواست کننده گواهی تجرد، صاحب شناسنامه خواهد بود.

همه مراحل درخواست به صورت اینترنت انجام می شود. کافی است به این آدرس رجوع کنید.

درخواست صدور گواهی فوت

S21

سامانه درخواست صدور گواهی فوت

گواهی فوت را هم می توان اینترنتی دریافت کرد. مطابق قانون،‌ گواهی وفات به هر شخصی که درخواست کند تسلیم می شود. این سامانه وظیفه صدور گواهی فوت را برای انجام امور قانونی از طریق سازمان ثبت اسناد کشور را انجام می دهد. کافی است به این نشانی رجوع کنید.

توجه کنید که خدمات خاص سازمان ثبت اسناد و احوال کشور در فهرست زیر ارائه شده است که می توان برای کاهش تردد در شهر و حفظ محیط زیست و صرفه جویی در وقت و هزینهِ از آن بهره برد:

از جمله خدمات دیگری که به صورت اینترنتی ارائه می شود، خدماتی است که وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه می کند. مانند سامانه ارتباط با مشتریان سازمان های تابعه وزارت ICT (195) که در واقع مجموعه ای از خدمات اینترنتی را شامل می شود.

S22

ثبت درخواست در خصوص تلفن ثابت، دریافت اینترنت پر سرعت و همچنین در خصوص پست، از طریق سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و پیگیری درخواست های اینترنتی در دسترس خواهد بود.

گزارشات مردمی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

S23

سامانه ثبت درخواست شکایت کاربران اینترنتی از شرکت های ارائه دهنده خدمات رایانه ای و اینترنتی کشور و اپراتورهای موبایل

سامانه پاسخ گویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در رابطه به گزارشات مردمی مربوط به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه می شود نیز در این آدرس در دسترس است و از طریق فرمی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، می توان شکایت کرد. این شکایت می تواند درباره سرعت اینترنت خانگی، موبایل و امثالهم باشد.

سامانه ثبت اطلاعات دفاتر پیشخوان دولت

S24

خدمات اینترنتی ارائه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

اگر خواستار اطلاعاتی درباره دفاتر پیشخوان دولت، اطلاعات دفاتر آی سی تی روستایی و اطلاعات مدیریت دفاتر پیشخوان دولت هستید، توصیه می کنیم به این آدرس رجوع کنید که اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. قوانین مربوط به صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت در رگولاتوری را اینجا مشاهده کنید.

سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

S25

اگر قصد دارید وام ازدواج در آینده درخواست کنید، فقط به این نشانی رفته و از طریق سامانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات لازم را وارد کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود. تسهیلات به هر یک از زوجین 100 ریال است. شرایط و دستور العمل را اینجا مشاهده کنید.

فرم ثبت فعالان اقتصادی مجاز

S26

ثبت اطلاعات فعالان اقتصادی مجاز در سامانه گمرک جمهوری اسلامی ایران در این نشانی در دسترس است. هر نوع اطلاعات لازم را باید در این سامانه مشاهده کنید.

صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی

S27

برای آگاهی از فرصت های سرمایه گذاری در ایران، ارائه راهنمایی و خدمات مشاوره ای به سرمایه گذاران خارجی و همچنین ارائه مشخصات افراد حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در پروژه های داخلی در این نشانی در دسترس است که برای فعالان اقتصادی و صنعتی و کارآفرینان،‌ منبع اطلاعاتی فوق العاده خوبی است.

فهرست خدمات کنسولی وزارت امور خارجه

اگر شما نیازمند دریافت خدمات کنسولی از سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستید، از صدور شناسنامه تا تعویض شناسنامه و گواهی عدم سوءپیشینه و اطلاعات دیگر را از طریق لینک های زیر دریافت کنید:

همه این 25 سرویس را می توان اینترنتی از طریق درگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ایران که در نشانی MFA.IR بارگذاری شده است دریافت کرد.

آزمون های پزشکی

s28

درگاه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور

کلیه متقاضیان شرکت در آزمون های دستیاری پزشکی، که سالانه ده ها هزار نفر را شامل می شود، می بایست از طریق این درگاه، نسبت به ثبت نام و آگاهی از نتایج آزمون خود با خبر شوند. این درگاه متعلق به معاونت آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و اطلاعات کلیه آزمون های دولتی و بین المللی عرصه پزشکی ایران و همچنین اطلاعیه های ثبت نام دوره های کارشناسی ارشد، دندانپزشک، داروسازی، تخصصی و فوق تخصص پزشکی، دکتری تخصصی PhD و همچنین اطلاعات مربوط به دوره جامع علوم پایه، آزمون ملی و شرایط انتقال در این سایت در دسترس است.

آشنایی با دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های پزشکی و پیراپزشکی که به صورت مجازی در برخی از دانشگاه های کشور برگزار می شود و دریافت مشاوره اینترنتی، از طریق این درگاه در اختیار علاقمندان قرار دارد. اگر خواهان آگاهی از آخرین اطلاعیه های برگزاری دوره آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور هستید نیز از این سایت استفاده کنید.

ثبت نام خانوار و انتخاب پزشک خانواده

پزشک خانواده، یکی از مهم ترین مقولاتی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در چند سال اخیر و در قالب طرح ملی سلامت، به دنبال نهادینه سازی آن بوده است. شیوه ثبت نام خانوارها در این طرح و استفاده از تسهیلات مربوطه را در این نشانی دنبال کنید.

برای ثبت نام اعضای تیم سلامت در طرح پزشک خانواده نیز، علاقمندان از خدمات این نشانی استفاده کنند.

تشکیل پرونده تعاونی های سراسر کشور

s29

اگر علاقمند به ثبت تعاونی و استفاده از تسهیلات وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی هستید، به منظور تشکیل پرونده و ثبت نام، از طریق این آدرس اقدام کنید.

متقاضیان تشکیل تعاونی برای ارائه درخواست تشکیل و انجام مراحل ثبت تعاونی بصورت الکترونیکی و یا پیگیری درخواست تشکیل الکترونیکی تعاونی خود می توانند برای ورود از این لینک استفاده کنند.

شبکه ملی بازار کار

s30

سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی ایران، از طریق سامانه شبکه ملی اشتغال ایران، خدماتی را در اختیار کارآفرینان جوان و دانش آموختگان قرار می دهند. اگر خواهان معرفی طرح های اشتغال زای خود و آشنایی با کارفرمایان در سراسر کشور هستید، به این سامانه مراجعه کنید.

لینک پایگاه اطلاع رسانی تخصصی اشتغال کشور نیز در این نشانی در دسترس است. درگاه اطلاع رسانی خدمات کسب و کارهای موفق در فضای مجازی نیز در این لینک ارائه شده است.

ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی

اگر صاحب مشاغل خانگی در کشور هستید یا قصد دارید در این زمینه کسب و کار مشغول به فعالیت و سرمایه گذاری شوید، سامانه حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی کشور، در این آدرس، خدمات خوبی را در اختیار فعالان این بخش از اقتصاد کارآفرین ایران قرار می دهد. این درگاه مهم،‌ توسط معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است.

جهت دریافت تسهیلات دولت از مشاغل خانگی، به موارد زیر توجه کنید:

  • متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود یکی از فرم های ثبت نام (مستقل – تحت پوشش – پشتیبان ) را تکمیل  نمایند. فرم های تکمیلی توسط دستگاه اجرائی ذیربط بررسی شده و در صورت تائید طرح در دستگاه اجرائی، مجوز مربوطه صادر خواهد شد.
  • فهرست رشته های مشاغل خانگی – اطلاعات تعدادی از رشته های مشاغل خانگی – فرم ثبت نام متقاضیان  به تفکیک مستقل- تحت پوشش – پشتیبان در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاغل خانگی موجود و قابل مشاهده است.
  •  متقاضیان مشاغل خانگی باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.
  • در صورتیکه شغل مورد نظرمتقاضی در فهرست مشاغل خانگی موجود نباشد، متقاضی می تواند شغل مد نظر خود را پیشنهاد نماید. مشاغل پیشنهادی متعاقباً بررسی و در صورت تصویب، به فهرست مشاغل خانگی اضافه خواهند شد.
  • اشخاصی که در قالب فرم افراد تحت پوشش ثبت نام می نمایند، در صورت داشتن شرایط لازم و وجود پشتیبان متناسب با شرایط آنان، به شخص پشتیبان معرفی خواهند شد.
  • ثبت نام افراد تحت پوشش به معنای اشتغال قطعی یا فوری فرد ثبت نام شده نیست.
    انجام فعالیت توسط سایر اعضای خانوار منوط به موافقت و رضایت سرپرست خانوار است.
  • متقاضیان انجام فعالیت در قالب “تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی” لازم است گزینه “تعاونی” را انتخاب و در صورت تشکیل تعاونی تامین نیاز، می توانند در قسمت پشتیبان حقوقی ثبت نام کنند.

سامانه نظارت بر تعاونی های مسکن مهر

اگر تعاونی مسکن مهری که ثبت نام کرده اید، در واگذاری واحدهای مسکونی تاخیر دارد یا به هر نحوی، از اجرای تعهدات خود سرباز زده است،‌از طریق سامانه نظارت بر تعاونی های مسکن مهر، در خواست خود را ارائه کرده تا بررسی شود.

صدور مجوزها و پروانه‌های امور دامپروری

کشاورزانی که قصد راه اندازی دامپروری در شهر محل سکونت خود دارند، برای دریافت اینترنتی راهنمای ثبت نام و دریافت مجوز و پروانه های بهره برداری، به این درگاه رجوع کنند که همه گونه اطلاعات لازم را در اختیار کارآفرینان عرصه دامپروری قرار داده است.

همچنین اطلاعات لازم جهت صدور مجوز و پروانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی نیز از طریق این لینک در اختیار کشاورزان عزیز قرار دارد که برای دریافت این نوع از خدمات، نیازی به مراجعه حضوری به وزارت کشاورزی و سامان های تابعه در مراکز استان ها نیست.

علاوه بر این، خدمات اینترنتی که در حوزه بهره برداری کشاورزی توسط دولت ارائه می شود، در این قسمت در دسترس علاقمندان است. افرادی که قصد دارند در زمینه صادرات و واردات حوزه صنایع و خدمات عرصه کشاورزی در داخل کشور فعالیت کنند، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و اطلاعیه های وزارت کشاورزی و راهنمای اینترنتی خدمات را در این لینک دنبال نمایند.

اگر خواهان دریافت خدمات حمایتی آب و خاک وزارت کشاورزی به بهره برداران هستید نیز به این آدرس مراجعه کنید. البته خدمات حمایتی زراعی به بهره برداران که توسط وزارت مذکور ارائه می شود، در این لینک منتشر شده است. هر گونه اطلاعات درباره صدور مجوزها و پروانه های امور باغبانی نیز در این آدرس در اختیار شما قرار دارد.

پاسخ به سوالات حقوقی و قضایی

s31

اگر در زمینه مسائل حقوقی و قضایی، با ابهاماتی روبرو هستید و می خواهید از طریق یک مرجع رسمی، مشاوره دریافت کنید، این درگاه را توصیه می کنیم که کارشناسان آن، آمادگی پاسخ گویی اینترنتی به سوالات هموطنان را در زمینه های مختلف دارند. به منظور ثبت پرسش خود به این آدرس رجوع کنید.

سامانه جامع پاسخگویی به شکایات سازمان تعزیرات حکومتی

s32

اگر قصد شکایت از واحدهای صنفی در سراسر کشور را دارید، به جای تماس تلفنی با واحدهای مربوطه در استان محل سکونت خود، شکایت خود را از طریق سامانه اینترنتی جامع پاسخ گویی به شکایات که در این لینک ارائه شده است وارد کنید تا کد رهگیری دریافت کرده و بعد از مدتی، به شکایت شما رسیدگی شود. این سامانه در طول سال، با ثبت و پاسخگویی به شکایت هزاران تن از هموطنان مواجه می شود.

پرداخت الکترونیکی عوارضی

اگر خواهان پرداخت هر گونه عوارضی هستید، از درگاه بانک مسکن استفاده کنید.

گزارش مشکلات خدمات فرودگاهی

اگر از خدماتی که در فرودگاه های سراسر کشور ارائه می شود، رضایت ندارید و قصد دارید از خدمات فرودگاهی، اعم از فروشندگان خدمات، برخورد پرسنل، مسائل اطلاعاتی و امنیتی و خدماتی حوزه پرواز انتقاد کنید یا پیشنهاد بدهید، به این سامانه مراجعه کنید که مربوط به گزارش مشکلات خدمات فرودگاهی کشور است.

تعیین حدود صلاحیت حرفه‌ای مهندسان مسکن و ساختمان

وزارت راه، مسکن و شهرسازی، سامانه ای برای تعیین حدود صلاحیت حرفه ای مهندسان مسکن و ساختمان ارائه کرده است که برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید. البته برای ثبت درخواست خدمات شهری از وزارت مسکن نیز می بایست به این لینک رجوع کرد. برای درخواست عضویت در سامانه خدمات شهری نیز به این نشانی رجوع کنید. شهروندان نیز می توانند گزارشات روزانه خود را به وزارت مسکن، از طریق این درگاه ارسال کنند.

توجه داشته باشید که خدمات خاصی توسط وزارت مسکن و شهرسازی از طریق سامانه های اینترنتی ارائه می شود که به شرح زیر است:‌

وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، سامانه ای برای تعامل با واحدهای تولیدی سراسر کشور راه اندازی کرده است که فعالان صنعتی کشور می توانند با مراجعه به این درگاه، از خدمات و تسهیلات ارائه شده استفاده کنند.

سامانه صدور پروانه بهره برداری تولید نرم افزار

s34

سامانه صدور پروانه بهره برداری از تولید نرم افزار، خدمتی است که توسط وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت ارائه شده و افرادی که در زمینه تولید نرم افزار فعالیت دارند، با ارائه اطلاعات مورد نیاز در این درگاه، از خدمات اینترنتی صدور پروانه بهره برداری و حمایت های قانونی، برخوردار خواهند شد. دستور العمل جدید تولید نرم افزار را نیز در این نشانی مطالعه فرمایید.

سیستم اینترنتی ثبت سفارشات واردات کالا

S35

اگر قصد واردات کالا به کشور دارید، سیستم اینترنتی ثبت سفارشات واردات کالا در این نشانی در سایت TOP ارائه شده است که همه مراحل، به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز رسمی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت است. ده ها سرویسی که قبلا به مخاطبان سازمانی وزارت صنعت و معدن و تجارت به صورت حضوری ارائه می شد، اکنون همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، دیجیتالی ارائه می شود.

سیستم الکترونیکی ثبت سفارشات واردات کالا، در راستای خدمت رسانی از ابتدای سال 1387 به صورت تدریجی شکل گرفته است و در نهایت در سال 1388 به صورت 100 درصد الکترونیکی شروع به کار کرده است. در این سیستم متقاضیان ثبت سفارش اعم از حقیقی و حقوقی می توانند با مراجعه به درگاه ثبت نام نموده، با دریافت کد کاربری و رمز عبور شخصی، از طریق این سایت، سفارشات واردات خود را به صورت 24 ساعته و در هر مکانی که به شبکه جهانی اینترنت دسترسی داشته باشند ثبت نمایند.

لازم به ذکر است که کلیه پیگیری های لازم تا حصول نتیجه (دریافت تأییدیه ثبت سفارش)، از طریق این سیستم میسر است.

سامانه تدوین استاندارد ملی (سمایار)

افرادی که در حوزه کسب و کار و فعالیت های صنعتی و تجاری و خدماتی، نیاز به استاندارد ملی ایران دارند، همه نوع خدمات مربوطه از طریق سمایار در دسترس است.

ثبت نام دوره های تخصصی مدیریت

سازمان مدیریت صنعتی، قطب آموزش و مشاوره در عرصه مدیریت در کشور است و افرادی که به مقولات مدیریتی در سطوح عادی تا تخصصی نیاز دارند، از خدمات آموزشی ملی و بین المللی سازمان مدیریت صنعتی استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به IMI مراجعه کنید که اطلاعات دوره های مشترک بین المللی مدیریت را نیز در اختیار علاقمندان قرار داده است.

سیستم تقاضا و درخواست اعتبار علمی نشریات از وزارت علوم تحقیقات و فناوری

برای دریافت ارزشیابی علمی و تخصصی نشریات دانشگاهی، می بایست از طریق سامانه اینترنتی درخواست اعتبار علمی نشریات از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کرد و فرم های مربوطه را تکمیل کنید.

سامانه جذب اعضای هیات علمی

اگر خواهان جذب در مراکز علمی کشور به عنوان عضو هیات علمی هستید، به این نشانی مراجعه کنید.

سامانه صدور مجوز کتاب

s36

سامانه اینترنتی دریافت مجوز پروانه نشر کتاب

اگر قصد انتشار کتابی در آینده نزدیک دارید، نگران نباشید. از طریق سامانه درخواست صدور مجوز کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، می توانید، اطلاعات مورد نیاز را بارگذاری کرده تا به درخواست شما طبق نوبت و بر اساس فرآیند موجود، رسیدگی شود. سامانه اشتراک نشریات کشور  نیز در این نشانی در اختیار علاقمندان به مشاهده نسخه دیجیتالی کلیه نشریات ایران است.

افرادی که قصد دریافت پروانه نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند، به این آدرس مراجعه کنند.

توجه داشته باشید که استفاده از 1001 خدمت گوناگون دولت الکترونیک ایران، علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه های شما، منجر به افزایش سواد اطلاعاتی و حمایت از محیط زیست و سرمایه های کشور می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان