دولت پس از چهار سال؛ بدهی ۳۷/۱ هزار میلیارد تومانی به اوره‌ سازها را گردن گرفت

پس از رایزنی‌ها و پیگیری‌های قانونی، این مطالبه ۴ ساله با نظر موافق و مساعد وزیر جهاد کشاورزی به عنوان بدهی سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ در سامانه جامع مدیریت تعهدات دولت ثبت شده است.

مطالبه 37/1هزار میلیاردی شرکت‌های پتروشیمی اوره‌ساز پس از گذشت 4 سال از بلاتکلیفی خارج و با پیگیری‌های گروه سرمایه‌گذاری غدیر و موافقت وزیر جهاد کشاورزی بعنوان بدهی دولت ثبت شد.
 
به گزارش نفت ما، بنابر مصوبه مورخ 1398/7/7هیات وزیران و ابلاغ معاون اول وقت دولت، پتروشیمی‌های اوره‌ساز موظف به تأمین اوره مورد نیاز کشاورزی با مکانیزم تعیین شده بودند، اما مبلغ مابه‌التفاوت نرخ اوره کشاورزی با حداقل قیمت عرضه در بورس که قرار بود از سوی دولت پرداخت شود، از تاریخ اجرای مصوبه مذکور به مدت چهار سال بلاتکلیف باقی مانده بود که تا پایان سال 1401 به رقمی معادل 37/1هزار میلیارد تومان بالغ می‌شد.
 
تحقق این امر از جمله خواسته‌های مهم سهامداران در مجمع سال مالی 1401 گروه سرمایه‌گذاری غدیر بود که بنابر تعهد دکتر مازیار حسینی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر مبنی بر پیگیری و به نتیجه رساندن موضوع، پس از رایزنی‌ها و پیگیری‌های قانونی، این مطالبه 4 ساله با نظر موافق و مساعد وزیر جهاد کشاورزی به عنوان مطالبات سال های 1398 تا 1401 در سامانه جامع مدیریت تعهدات دولت ثبت شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان