موج جدید ابتلا به کرونا در این کشور و تاکید بر تزریق واکسن

تزریق واکسن علیه کرونا ایمن‌ترین راه برای اجتناب از بستری شدن در بیمارستان، تجربه پیامدهای سلامت طولانی‌مدت و مرگ و میر ناشی از این بیماری است و به همین دلیل است که مردم به ویژه گروه‌های در معرض خطر را تشویق می‌کنیم تا دزهای یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند.

ایسنا به نقل از آناتولی نوشت: مقامات بهداشتی آمریکا با اشاره به افزایش بیماران کرونایی طی هفته‌های اخیر در چندین ایالت، از مردم این کشور خواسته‌اند ماه آینده، دُزهای یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی آمریکا در هفته‌های اخیر با موج جدیدی از ابتلاهای کرونایی ناشی از زیرسویه امیکرون موسوم به «اریس» مواجه شده است.
 
با این حال یکی از مقامات بهداشتی این کشور مدعی شد: ما معتقدیم که برای پاییز امسال (2023) آماده هستیم و در شرایط بهتری نسبت به گذشته برای مبارزه با کووید19 قرار داریم.
 
این در حالیست که بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، میزان بستری‌ها و مرگ‌ومیر ناشی از کووید19 در این کشور طی ماه جاری میلادی (اوت) بیش از 20 درصد افزایش یافته است.
 
پزشکان آمریکایی می‌گویند که انتظار می‌رود دزهای به‌روزشده واکسن کرونا تا اواسط ماه سپتامبر (ماه آینده میلادی) در این کشور در دسترس قرار گیرند.
 
آنها خاطر نشان کردند: واکسیناسیون علیه کووید19 ایمن‌ترین راه برای اجتناب از بستری شدن در بیمارستان، تجربه پیامدهای سلامت طولانی‌مدت و مرگ و میر ناشی از این بیماری است و به همین دلیل است که مردم به ویژه گروه‌های در معرض خطر را تشویق می‌کنیم تا دزهای یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند.
 
زیرسویه اریس، یکی دیگر از زیرمجموعه‌های سویه امیکرون اکنون حدود 20 درصد از کل عفونت‌های تایید شده کووید19 را در ایالات متحده تشکیل می‌دهد و به گونه‌ای غالب و در حال گردش تبدیل شده است.
 
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه 5 مه 2023 به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید 19 در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه 2020، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.
 
بنابر داده‌های به‌روزشده در «جدول جهانی ورلداُمتر» که از تاریخ 29 ژانویه سال 2020 میلادی ثبت آمار رسمی کرونا را آغاز کرده، تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در دنیا به 694 میلیون و 499 هزار و 245 نفر رسیده و مرگ شش میلیون و 910 هزار و 960 بیمار کووید نیز تأیید شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان