ماهان شبکه ایرانیان

فولکس واگن بزرگ ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۶؛ پایان پادشاهی تویوتا

گروه فولکس‌ واگن در سال ۲۰۱۶ موفق شد با پشت سر گذاشتن تویوتا، عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر میزان فروش را به دست آورد.

فولکس واگن بزرگ ترین خودروساز جهان در سال 2016؛ پایان پادشاهی تویوتا

فولکس‌ واگن در دو سال گذشته با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده است؛ اما همچنان با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد. این شرکت موفق شده است در سال 2016 تعداد 10 میلیون و 310 دستگاه خودرو به فروش برساند. این در حالی است که تویوتا در همین بازه زمانی، تعداد 10 میلیون و 175 هزار دستگاه خودرو فروخته است؛ همین نشان می‌دهد که فولکس‌واگن رقابت تنگاتنگی با تویوتا دارد؛ اما موفق شده است در سال گذشته میلادی این شرکت را شکست دهد.

شرکت تویوتا در چهار سال گذشته همواره بزرگ‌ترین خودروساز جهان شناخته شده است؛ اما امسال بالاخره جایگاه نخست را به فولکس‌واگن واگذار کرد. شرکت جنرال موتورز که برای سالیان سال عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان را داشته، هنوز آمار فروش محصولات خود در سال 2016 را منتشر نکرده است؛ اما در کل انتظار می‌رود این شرکت در جایگاه سوم و پس از تویوتا قرار بگیرد.

گروه فولکس‌ واگن در سال 2009 و تحت رهبری مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق این شرکت، برای نخستین‌ بار برنامه جامع خود را برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین خودروساز جهان تا سال 2018 اعلام کرد. در این برنامه جامع که با نام استراتژی 2018 نیز شناخته می‌شود، فولکس‌واگن اعلام کرده است که قصد دارد با تکیه بر فناوری‌های نوین و بهبود کیفیت، باعث افزایش رضایت مشتریان از محصولات خود شود و به این ترتیب میزان فروش خودروها را افزایش دهد.

فولکس واگن پاسات

درست زمانی که همه چیز طبق پیش‌بینی‌های مارتین وینترکورن پیش می‌رفت؛ ناگهان دولت آلمان این شرکت را به دلیل دست‌کاری نرم‌افزار 11 میلیون خودروی دیزل به‌منظور فریب دادن آزمایش میزان آلایندگی در ایالات متحده آمریکا، متهم کرد و این رسوایی بزرگ باعث شد مدیرعامل این شرکت از سمت خود کناره‌گیری کند و شرکت نیز ضررهای مالی بسیاری تجربه کند. گفته می‌شود وی به همراه دیگر مدیران این شرکت در این رسوایی بزرگ دست داشته‌اند و باعث شده‌اند وجهه این شرکت در سطح بین‌المللی خدشه‌دار شود. اما با وجود این رسوایی، میزان فروش محصولات فولکس‌ واگن در سال 2016 نسبت به سال 2015، چیزی در حدود 3.8 درصد افزایش یافته است که بیشتر این فروش به بازار چین مربوط می‌شود.

از سوی دیگر، میزان فروش محصولات تویوتا تنها 0.2 درصد افزایش یافته است که در مقایسه با سایرین، کمتر است. یکی از عواملی که باعث شد میزان افزایش فروش محصولات تویوتا ناچیز باشد، زمین‌لرزه‌ای است که اوایل سال گذشته میلادی در کشور ژاپن رخ داد و در پی آن، تویوتا برای مدتی تولید محصولات خود را در چند کارخانه متوقف کرد. البته به دلیل کاهش قیمت سوخت در ایالات متحده، تقاضا برای خودروهای هیبریدی تویوتا نظیر پریوس، کمتر از قبل شده و همین موضوع نیز بر میزان فروش خودروهای تویوتا تأثیر بسزایی داشته است.

شما آمار فروش فولکس‌ واگن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان