ویژه‌های مشرق؛

چرار در دولت رئیسی آشوب‌های بنزینی تکرار نشده است؟ / علوی‌تبار: براندازی نیاز به پول دارد!

علوی‌تبار: باید مانند نهضت آزادی پول درآورده و آن را خرج براندازی کنیم، اصلاح‌طلبان شاید به شکل شخصی امکاناتی داشته باشند اما هیچ ‌وقت به این فکر نکرده بودند که منابع مالی پایدار غیرشخصی ایجاد کنند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز چهارشنبه 8 شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که بازتاب نشست خبری رئیس جمهور و حواشی آن، دیدگاه متقابل ایران و آمریکا در تهدید و بازدارندگی و میانکاله در انتظار تصمیم سرنوشت‌ساز در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

سومین نشست خبری رئیس دولت سیزدهم در سالن اجلاس سران برگزار شد. نشستی که دو ساعت به طول انجامید. در این نشست خبری بیش از 250 خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر اقتصاد، رئیس‌دفتر رئیس جمهور، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و مدیران برخی از رسانه‌ها حضور داشتند و سؤالات مختلفی در حوزه سیاست داخلی، سیاست خارجی، اقتصاد و… پرسیده شد و رئیسی با آرامش همیشگی به سؤالات به روش خود پاسخ داد.

این نشست قابل توجه مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است، روزنامه شرق با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور نوشته است:

رئیس‌جمهور ارتباط دولت و رسانه را دوسویه توصیف کرد که می‌توانند مردم و مسئولان را با یکدیگر مرتبط کنند، به طوری که دولتمردان بیش از پیش در جریان دغدغه‌ها و مشکلات مردم قرار گیرند. وی در بیان شرایطی که دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: دولت کار خود را در دو سال قبل در حالی آغاز کرد که شرایط کشور در وضعیت خاصی بود؛ در آن شرایط کرونایی، اقتصاد با کسری بودجه، شرایط تورمی و با کاهش کالاهای اساسی و مسائلی از این دست مواجه بود و برخی صاحب‌نظران و دولتمردان گذشته با تردید می‌گفتند که دولت چگونه می‌خواهد این شرایط را مدیریت کند و پیش ببرد.

روزنامه شرق نوشته است:

رئیس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم با توکل به خدا و اعتماد به داشته‌های بسیاری که ملت و کشور دارد و برخورداری از نیروهای جوان و کارآمد، کار را آغاز کرد؛ در حالی که دشمنان باور نداشتند در این شرایط بتوان کشور را اداره کرد.

چرار در دولت رئیسی آشوب‌های بنزینی تکرار نشده است؟ / علوی‌تبار: براندازی نیاز به پول دارد!

روزنامه آرمان امروز نیز با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور می‌نویسد:

در این نشست خبرنگار «آرمان امروز» از رییس جمهور پرسید چند ماه دیگر تا برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم باقی مانده است و مقام معظم رهبری بارها به این موضوع اشاره داشتند. برنامه دولت برای افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو چیست؟ رییس جمهور در پاسخ به این سوال گفت: «یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که همه نهادها با رای مردم شکل می‌گیرد و تاکنون توانسته این افتخار را حفظ کند آن هم برخلاف کسانی که مدعی مردم‌داری هستند ما در عمل توجه به جمهوریت نظام در کنار اسلامیت نظام را نشان دادیم. نقش و حضور مردم و توجه به رای مردم را نشان دادیم امام خمینی‌(ره) فرمود ملاک و میزان رای ملت است. رهبری هم در سخنان اخیرشان در ماه مبارک رمضان فرمودند که باید انتخابات مشارکتی، رقابتی و همراه با سلامت و امنیت باشد. این ملاک واقعی است که باید براساس آن انتخابات چنین خصوصیتی داشته باشد حال باید چه کار کرد که مشارکت مردم افزایش پیدا کند.»

چرار در دولت رئیسی آشوب‌های بنزینی تکرار نشده است؟ / علوی‌تبار: براندازی نیاز به پول دارد!

دو روزنامه‌ اصلاح‌طلب هم‌میهن و سازندگی نیز به مقایسه صحبت‌های رییسی و روحانی پرداخته و آن را مقابل هم قرار داده‌اند و از آن به عنوان مناظره غیرمستقیم یاد کرده‌اند.

اگر گفت‌وگوی جناب آقای رئیسی برای دلگرم کردن مردم است، اطمینان کنید که دل مردم با چگونگی وضعیت موازنه خرج و دخل جیب آنان گرم یا سرد می‌شود و نه با این سخنان و اگر به آنچه گفتند باور قلبی دارند، باید گفت که کلا باید از اصلاح امور ناامید شد. ایشان فرمودند که غربی‌ها در مذکرات عقب‌نشینی کردند. چه خوب! پس چرا جزئیات مذاکرات را اظهار نمی‌کنید؟ چرا از این عقب‌نشینی استفاده نکردید؟ مسئول مذاکرات هم گفت که تفاهم کردیم ولی نگفتند که چه چیزی داده شد و چه چیزی گرفته شد. تاکید کردند که؛ اگر در زمان انعقاد برجام این دولت سر کار بود توافق را دقیق‌تر تنظیم می‌کرد تا گرفتاری‌های امروز ایجاد نشود. خُب حالا که هستید، همین کار را بکنید. شما که می‌گویید قدرتمندتر شده‌اید، چرا نمی‌توانید چنین کاری را انجام دهید؟ کسی مانع شما نیست. حتی منتقدان‌تان هم از شما حمایت می‌کنند و طرفداران نیز دربست و چشم‌بسته دفاع می‌کنند.

در ادامه سرمقاله هم‌میهن آمده است:

ظاهراً آقای رئیس‌جمهور مشاوران قوی و کارکشته‌ای ندارند و فقط برخی اصطلاحات را تکرار می‌کنند. برای نمونه به این جملات دقت کنیم، که دولت برخلاف گذشته که سفره مردم به دلار وابسته بود، برنامه دلارزدایی از معیشت مردم را دارد. این نشان می‌دهد آقای رئیس‌جمهور گمان می‌کنند که دلار گران می‌شود و اقتصاد ایران را خراب می‌کند!

چرار در دولت رئیسی آشوب‌های بنزینی تکرار نشده است؟ / علوی‌تبار: براندازی نیاز به پول دارد!

چرار در دولت رئیسی آشوب‌های بنزینی تکرار نشده است؟ / علوی‌تبار: براندازی نیاز به پول دارد!

تصویر سازی‌های فضایی و غیر واقعی رسانه‌های اصلاح‌طلب از دولت روحانی چنان عجیب است که گویی اصلاح‌طلبان روی حافظه ضعیف تاریخی حساب ویژه باز کرده‌اند؛ هنوز مردم صف‌های وحشتناک مرغ و آشوب بنزینی در دولت قبل تا رکود و تورم سنگین تا سطح ونزوئلایی کردن کشور ار فراموش نکرده‌ند، حسن روحانی در رسانه‌های اصلاح‌طلب با آن دولتی که قرار بود دولت راستگویان باشد فاصله‌ای بس طولانی دارد!

اصلاح‌طلبی بدون پول حرف هواست!

علیرضا علوی‌تبار در جمع برخی اصلاح‌طلبان درباره اهمیت تشکیلات در کار سیاسی سخنرانی کرده که قابل توجه است، علوی‌تبار در این نشست با هم عرض کردن اصلاح‌طلبی با براندازی کادرسازی را راه‌برون رفت از بن‌بست خوانده است! پیش از این سعید حجاریان نیز در یادداشتی نوشته بود که اصلاح‌طلبی ساختاری نیاز به اصلاح‌طلب ناب دارد.

روزنامه اعتماد سخنان علوی‌تبار تئورسین براندازی در جبهه اصلاحات را منتشر کرده است، در بخشی از این گزارش آمده است:

یک مدتی من فکر کردم شاید انرژی من کم است و از یکی از دوستان جوان و با دانش و انرژی کمک گرفتم که بیاید موسسه تحقیقات خط‌مشی عمومی راه بیندازیم. همه هم می‌گفتند چقدر ایده خوبی است اما به تامین مالی که می‌رسید همه ‌چیز متوقف می‌شد. البته این باعث خجالت است برای ما که نمی‌توانیم فعالیت‌های خودمان را تامین مالی کنیم. همیشه درگیر کوچک‌ترین مشکلات هستیم. در انتخابات 1400 می‌خواستیم نظرسنجی کنیم. 300 میلیون تومان پول لازم داشتیم. کل جبهه اصلاحات برای اینکه تامین پول کند، مشکل داشت. عاقبت با کمک شخصی بعضی اعضا تامین شد.» او در ادامه این ایراد را به اصلاح‌طلبان وارد دانست و گفت: «ببینید نهضت آزادی به محض تشکیل منابع مالی برای خودش ایجاد کرد. شرکت‌هایی راه انداخت و درصدی از سود آن را به فعالیت اختصاص داد. مجاهدین خلق( منافقین) مرغداری داشتند! اصلاح‌طلبان شاید به شکل شخصی امکاناتی داشته باشند اما هیچ ‌وقت به این فکر نکرده بودند که منابع مالی پایدار غیرشخصی ایجاد کنند!

چرار در دولت رئیسی آشوب‌های بنزینی تکرار نشده است؟ / علوی‌تبار: براندازی نیاز به پول دارد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان