به گزارش ایسنا، اقبال شاکری در سیصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اجرای پروژه ها بدون پشتوانه کارشناسی در شهرداری تهران گفت: از زمستان سال 95 شهرداری منطقه 6 و معاونت حمل و نقل و ترافیک طرحی را برای ایجاد خیابان نمونه ترافیکی در خیابان ایرانشهر به اجرا گذاشته اند که نه تنها باعث ایجاد خیابان نمونه ترافیکی نشده بلکه مشکلات بسیاری در این زمینه برای منطقه نیز ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در این طرح یک خط ویژه برای دوچرخه ایجاد شده و یک لاین ترافیکی کاهش یافته ولی در عمل محل عبور دوچرخه به محل پارک موتور سیکلتها تبدیل شده و کنار لاین دوچرخه نیز محل پارک نابسمان خودروها شده است.
شاکری افزود: با توجه به اهمیت ترافیکی این خیابان در محدوده مرکزی تهران به شهرداری تهران تذکر داده میشود که نسبت به ساماندهی این وضع اقدام کند و با توجه به اینکه این پروژه فاقد کد بودجه برای سال 96 است؛ لذا گزارشی از نحوه هزینه کرد در این پروژه ارائه شود .
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: چرا در شهرداری پروژه هایی اجرا می شود که در آن خلق الساعه تصمیم گرفته می شود و تبعات آن را در نظر نمی گیرند . آیا اگر امروز از شورایاری های خیابان 30 تیر و یا بازار در مورد سنگفرش شدن خیابان ها نظر خواهی شود به راستی میزان رضایت مردم چه اندازه خواهد بود .
شاکری در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها انتقاد کرد و گفت: به شهرداری تهران تذکر داده می شود که در خصوص رعایت ضوابط ایمنی و بصری و رعایت فرهنگ ایرانی –اسلامی در تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها نظارت کامل تری را اتخاذ کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر به رغم اینکه دستور العمل ضوابط تبلیغات در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از طرف وزارت کشور و شورای عالی ترافیک از سال 89 ابلاغ شده لکن مشکلات زیادی در تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها در سطح شهر دیده می شود.
شاکری با برشمردن برخی مشکلات در این زمینه تصریح کرد: مشکل دید مسافران در اثر پوشیده شدن شیشه ها ، مشکل کاهش تمرکز خودروها ی مجاور و آلودگی بصری در انتخاب تبلیغات نامناسب و در آخر مشکل تبلیغ کالاهای خارجی روی بدنه اتوبوس ها که می بایست هر چه سریعتر به این موارد رسیدگی شود .
بر اساس گزارش روابط عمومی شورای شهر، وی با بیان اینکه هر گونه تبلیغات بر روی شیشه اتوبوس ها ممنوع بوده است. با این تبلیغات، اتوبوسها شبیه زندانهای متحرک شده اند، افزود: مسافرانی که داخل اتوبوس ها هستند بر اثر این تبلیغات بر روی شیشه ها از موقعیت مکانی خود خبر ندارند و این در حالی است که پنجره اتوبو سها نیز امکان باز و بسته شدن ندارد .