چرا باید به تایلند سفر کرد؟

تایلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آسیا به شمار می‌رود که برای سال‌ها است مورد توجه گردشگران از سراسر جهان قرار گرفته است

چرا باید به تایلند سفر کرد؟

تایلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آسیا به شمار می‌رود که برای سال‌ها است مورد توجه گردشگران از سراسر جهان قرار گرفته است. سواحل بسیار زیبای اینجا سبب شده تا هر سالانه هزاران گردشگر به اینجا هجوم بیاورند اما سواحل تنها یکی از دلایل سفر به تایلند به شمار می‌روند. در ادامه همراه با ما باشید تا به این موضوع بپردازیم که چرا باید به تایلند سفر کرد؟

1. سواحل خارقالعاده

به‌طور کلی در کل تایلند سواحل بسیار زیبا و چشم‌نوازی به چشم می‌خورند و این سواحل در جزایر تایلند بیشتر و زیباتر هستند. آب‌های فیروزه‌ای و ماسه‌های سفید نیز سبب شدند تا این سواحل درخشان‌تر و تماشایی‌تر باشند. مهم نیست که به کدام یک از جزایر تایلند سفر می‌کنید، سواحل آنجا شگفت‌انگیز خواهد بود.

2. گشت و گذار در جزایر ناشناخته

تایلند مقصد گردشگری بسیار محبوبی برای گذراندن تعطیلات است و جزایری همچون فوکت و کوه ساموی همیشه مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. با این حال، همچنان جزایری ناشناخته در این کشور وجود دارند که توریست‌های خارجی کمی در آن‌ها به چشم می‌خورد. کوه لیبونگ و کوه جوم از جمله این جزایر هستند که هر دو در جنوب دریای آندامان واقع شده‌اند. در اینجا گردشگران خارجی بسیار کمی حضور دارند و مطمئناً می‌تواند تجربه بهتری از سفر به تایلند به شما بدهد.

3. یادگیری غواصی

جزیره کوه تائو در جنوب شرقی تایلند به‌عنوان یکی از بهترین و ارزان‌ترین مکان‌ها برای یادگیری غواصی در جهان شناخته می‌شود. در اینجا مدارس غواصی متعددی وجود دارند که آموزش‌ها را به زبان‌های مختلفی همچون فرانسوی و انگلیسی ارائه می‌دهند. در بیشتر موارد، ابتدا باید کلاس‌هایی را در استخر شنا بگذرانید و سپس به سراغ غواصی در داخل اقیانوس بروید. البته در جزیره کوه تائو می‌توان کلاس‌های آموزشی را در قسمت‌های کم عمق اقیانوس تجربه کرد.

4. غذاهای خوشمزه

غذاهای تایلندی در سراسر جهان مشهور هستند و دلیل آن نیز خوشمزه بودن آن است. از جمله غذاهای تایلندی که در سفر خود به این کشور باید بخورید می‌توان به پد تای، پد کراپاو، سوم تام، گرین کوری و ماسامان کوری اشاره کرد. بهترین مکان برای لذت بردن از غذاهای تایلندی نیز بازارهای شب است که در آنجا مردم بومی در کنار گردشگران خارجی در حال لذت بردن و خوردن غذاهای خوشمزه و دلنشین هستند.

5. بازدید از پناهگاه فیلها

تایلند بیشتر به‌خاطر فیل‌هایش نیز شهرت دارد و این در حالی است که در سفر خود به این کشور باید از فرصت استفاده کنید و این موجودات غول‌پیکر و تماشایی را از نزدیک شاهد باشید. البته توجه داشته باشید که در بازدید خود از پناهگاه‌ها سعی کنید تا قوانین را رعایت کنید، به این حیوانات احترام بگذارید و از مسئولین تقاضای سواری با فیل را نکنید. یکی از برجسته‌ترین پناهگاه‌های فیل در تایلند نیز Elephant Rescue Park است که در حاشیه جنگلی بارانی در نزدیکی چیانگ مای واقع شده است.

6. بازدید از معابد

تایلند کشوری غنی از لحاظ فرهنگی است و در آنجا معابد بسیار زیادی به چشم می‌خورند و یکی از بزرگ‌ترین و بهترین معابد نیز Grand Palace نام دارد که در مرکز بانکوک واقع شده است. این مجموعه از سال 1782 میلادی سکونتگاه رسمی شاهان تایلند بوده و همین نیز آن را به یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی این کشور تبدیل می‌کند. با نقش و نگاره‌های زیبا، معماری خیره‌کننده و مجسمه‌های طلایی، گشت و گذار در اینجا می‌تواند برای چندین ساعت شما را سرگرم کند.

7. لذت بردن از طبیعت

یکی دیگر از دلایلی که شما را برای سفر به تایلند ترغیب می‌کنند، لذت بردن از طبیعت آنجا است. اینجا پر از مناظر زیبای طبیعی است و یکی از آن‌ها نیز شهر کوچک پای در شمال این کشور است که در داخل یک دره و در سواحل رودخانه پای واقع شده و پیرامون آن را نیز زمین‌های پلکانی برنج فراگرفته‌اند. گشت و گذر در اینجا و سفر در دل دره و بازدید از آبشارها و چشمه‌های آبگرم مطمئناً می‌تواند تجربه‌ای خارق‌العاده را برای شما رقم بزند.

8. لذت بردن از جشنها

جشن ماه کامل (Full Moon Party) یکی از جشن‌هایی است که در جزیره کوه فانگان در تایلند برگزار می‌شود و هنگام سفر خود به این کشور می‌توانید در آن شرکت کنید تا بتوانید تجربه شباهنگی خارق‌العاده‌ای را پشت سر بگذرانید. یک شب در کل ماه سواحل زیبای این جزیره به مکانی برای جشن و سرور تبدیل می‌شوند و همین نیز انرژی و جو خاصی را به اینجا می‌بخشد.

9. قایقسواری

تایلند جزایر بسیار زیبا و متعددی دارد و یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توان در این کشور انجام دارد، قایق‌سواری در بین جزایر آن است. گشت و گذار درون آب‌ها و لذت بردن از مناظر خیره‌کننده و تماشایی جزایر مختلف تایلند مطمئناً می‌تواند اوقات سرگرم‌کننده و به‌یادماندنی را برای شما رقم بزند. یکی از بهترین مکان‌ها برای قایق‌سواری نیز خلیج مایا و تالاب فی له است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان