زن یوتیوبری که به ۲ میلیون بیننده اش درس والد خوب بودن می‌داد به اتهام آزار فرزندانش بازداشت شد

ماجرا از آنجا آغاز شد که پسر ۱۲ ساله خانم فرنک از پنجره خانه‌شان فرار می‌کند و برای کمک نزد همسایه‌ها می‌رود و از آنها آب و غذا طلب می‌کند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، یک زن اهل ایالت یوتا آمریکا که توانسته بود در شبکه اجتماعی-ویدیویی یوتیوب برای خود صدها هزار دنبال‌کننده دست و پا کند و به آنها درباره چگونه تربیت کردن فرزندان‌شان «تعلیم» دهد، به اتهام بدرفتاری و غفلت از فرزندانش بازداشت شد.

روبی فرنک و شریک کاری‌اش جودی نن هیلدبرنت روز چهارشنبه - 30 اوت - در شهر ایونز ایالت یوتا بازداشت شدند.

ماموران به هنگام بازداشت او دختر 10 ساله‌اش که آشکارا از سوءتغذیه رنج می‌برد را مستقیم از خانه به بیمارستان منتقل کردند.

خانم فرنک و شریک کاری‌اش هر دو با اتهام‌های جدی آزار کودکان روبرو هستند.

بی‌بی‌سی برای دریافت جزییات بیشتر به خانم فرنک و خانم هیلدبرنت تماس گرفت اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

پلیس می‌گوید ماجرا از آنجا آغاز شد که پسر 12 ساله خانم فرنک از پنجره خانه‌شان فرار می‌کند و برای کمک نزد همسایه‌ها می‌رود و از آنها آب و غذا طلب می‌کند.

همسایه‌ای که به پلیس تلفن کرده می‌گوید از ظاهر نحیف این پسربچه مشهود بوده که او دچار سوءتغذیه است و روی بدن او آثار جراحت پانسمان نشده دیده می‌شده است. این همسایه همچنین گفته روی دستان و پاهای این پسربچه نوارچسب‌های پهن که برای محصور کردن استفاده می‌شود، وجود داشته است.

در بیانیه پلیس محلی هم آمده ماموران به محض رسیدن به محل جراحات و آثار سوءتغذیه را در این پسربچه مشاهده و مستند کرده‌اند.

در بیانیه پلیس تصریح شده ماموران فورا این پسر 12 ساله را به بیمارستان منتقل کردند چرا که آثار «جراحات عمیق و بسته شدن با طناب و سوءتغذیه جدی» در آن مشاهده کردند. به گفته پلیس دختر 10 ساله خانم فرنک هم به بیمارستان انتقال داده شده است.

ماموران سپس با کسب مجوز قضایی به خانه خانم فرنک بازگشته و علاوه بر بازداشت او، چهار کودک دیگر را هم از این خانه به مرکز نگهداری موقت منتقل کرده‌اند.

رابی فرنک (راست) در این ویدیو در کنار جودی هیلدبرنت در یک ویدیو در یوتیوب دیده می‌شود
رابی فرنک (راست) در این ویدیو در کنار جودی هیلدبرنت در یک ویدیو در یوتیوب دیده می‌شود

خانم فرنک که 41 ساله است در سال 2015 و از طریق انتشار ویدیوهایی در کانال یوتیوب خود به نام «8 مسافر» (8 Passengers) شهرت یافت که محتوایی درباره «والد بودن» و روش‌هایی که او برای تربیت 6 فرزندش به کار می‌گرفت، منتشر می‌کرد.

کانال یوتیوب او کم کم شهرت یافت و تعداد مشترکان آن به دو میلیون نفر رسید. هر چند این کانال به علت شکایات و تخلفات متعدد چند ماه پیش از سوی شرکت یوتیوب - متعلق به گوگل - غیرفعال شد.

این ویدیوبلاگر قبلا هم به علت اعمال روش‌‌های «سختگیرانه و بیرحمی» با فرزندانش با اعتراض و شکایت رسمی روبرو شده بود.

برای مثال، پسر او یک بار اعتراف کرده بود که مادرش برای تنبیه او را چند ماه مجبور به خوابیدن روی یک گونی پر از حبوبات کرده بود. خانم فرنک در کانال خود از گرسنگی دادن به کودکان هم به عنوان یکی از روش‌ها برای «تربیت» فرزندانش یاد کرده بود.

توصیه به مجبور کردن کودکان به خوابیدن روی گونی پر از حبوبات باعث شده بود که برخی از بینندگان کانال خانم فرنک رسما از او به مقامات محلی در یوتا شکایت کنند هر چند او به ماموران گفته بود که گفته‌های او خارج از متن و به طور نادرست تعبیر شده است.

خانم فرنک حتی در ویدیوهایی که جودی هیلدبرنت در یوتیوب منتشر می‌کند هم در کنار این مشاور سبک زندگی دیده شده بود. کانال یوتیوب خانم هیلدبرنت به نام «کلاس درس کانکسیونز» در یوتیوب بینندگان قابل توجهی دارد.

در یکی از این ویدیوها که در ماه مه 2022 منتشر شده خانم فرنک خودش را «دستیار» خانم هیلدبرنت معرفی می‌کند.

بنابر گزارش رسانه محلی «سالت لیک تریبیون» خانم هیلدبرنت هم با حکم مقام قضایی برای 18 ماه تحت نظارت قرار داشته و پروانه مشاوره او به عنوان درمانگر اعتیاد به پورنوگرافی تا مرز لغو رفته بوده چرا که او جزییات یک پرونده را بدون کسب رضایت از مراجع خود فاش کرده بود.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، پس از بازداشت خانم فرنک، دختر بزرگ او به نام شری فرنک در اینستاگرام نوشت که او و سایر اعضای خانواده «بسیار خرسندند که بالاخره عدالت در حال اجرا» است.

او نوشته:‌ «ما سالها بود که به پلیس و مرکز حمایت از کودکان می‌گفتیم که کاری بکنند و حالا خوشحالیم که آنها بالاخره دست به کار شدند».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان