آواتار ۱۲: خودرو گرن کوپه الکتریکی چینی در بازار اروپا

آواتار ۱۲ به عنوان یک خودروی گرن کوپ الکتریکی با ۵۷۸ اسب بخار قدرت و محدوده‌ی ۴۳۴ مایل معرفی شد.

آواتار 12: خودرو گرن کوپه الکتریکی چینی در بازار اروپا

آواتار 12 به عنوان یک خودروی گرن کوپ الکتریکی با 578 اسب بخار قدرت و محدوده‌ی 434 مایل معرفی شد.

آواتار، توافق مشارکتی خودروسازی چینی بین چانگان، CATL و هوآوی است که به نظر می‌رسد مثل یک نوشته اشتباه در نام آواتار است، اما نیست. دیروز در مونیخ، آلمان، مدل دوم EV خود را در پرتفوی خود معرفی کرد و وارد بازار اروپایی شد.

این مدل به نام آواتار 12 (تلفظ: یک دو) نام گذاشته شده است و یک کوپ چهار دره انعطاف‌پذیر به نظر می‌آید که به طور واقعی شبیه یک سدان است اما در پشت آن یک هاچ‌بک دارد و دارای نمایشگر هالو بر روی هود می‌باشد. شرکت ادعا می‌کند، این نمایشگر یک پنل LED سیاه است که به خودرو امکان برقراری ارتباط با افراد خارج از خودرو را می‌دهد.

آواتار 12 به طول 197.6 اینچ (5,020 میلیمتر)، عرض 78.7 اینچ (1,999 میلیمتر) و ارتفاع 57.4 اینچ (1,460 میلیمتر) اندازه گیری می‌شود و دارای یک میان‌گام با طول 119.2 اینچ (3,030 میلیمتر) است و با دو گزینه پیشرانه، هر دو از باتری‌های لیتیوم-یون ترناری CATL استفاده می‌کنند.

مدل با پیشانداز عقب دارای یک موتور الکتریکی 230 کیلووات (313 اسب بخار) بوده و نسخه با داشتن موتور دوگانه هوآوی با توان خروجی 425 کیلووات (578 اسب بخار) می‌آید. هر دو مدل از یک باتری 94.5 کیلووات-ساعتی برق تغذیه می‌شوند که محدوده رانندگی بین 403 مایل (650 کیلومتر) تا 434 مایل (700 کیلومتر) را فراهم می‌کند، اما در اعلام به چه دوره آزمایشی این اعداد مشخص نشده است، آیا WLTP یا CLTC استفاده شده است.

مشابه پول‌استار 5، این کوپ چهار دره به شکل سدان عقب دارای پنجره عقب ندارد و به جای آن دارای یک دوربین ویدیویی است که تغذیه زنده به آینه دیجیتال عقبی می‌دهد.

نادر فقیه‌زاده، مدیر عامل طراحی ارشد؛

“در دنیایی که محصولات مجرد اشیاء هستند، آواتار یک دوست است – آینه‌ای برای آرزوهای شما، یک وسیله برای جوهر شما، و یک شریک برای سفر شما”.

درون خودروی الکتریکی چینی، یک داشبورد گسترده با عناصر شناور وجود دارد که – طبق ادعای آواتار – شبیه یک فضاپیمای صاف با بالهای گسترده است که بین درهای جلویی دراز می‌شوند. یک صفحه نمایش پهن که عرض داشبورد را پوشش می‌دهد و به عنوان یک پنجره دیجیتال شناخته می‌شود و صفحه لمسی مرکزی جایی است که تمام برنامه‌ها و تنظیمات قابل دسترسی هستند.

در بالا، یک سقف شیشه‌ای الکتروکرومیک وجود دارد که می‌توان آن را با فشار دکمه از حالت عدم شفافیت به حالت شفاف تغییر داد و دارای افت و تنفس خودکار و صندلی‌های گرانروی نامرئی هم هست.

از نظر ایمنی، آواتار 12 دارای حداقل 29 سنسور است، از جمله 3 سنسور لیدار و یک کامپیوتر مرکزی با کارایی بالا که سیستم رانندگی پیشرفته هوآوی (ADS) 2.0 را تشکیل می‌دهند.

آواتار در سال 2018 تأسیس شده و مدل اول خود – مدل 11 (تلفظ: یک یک) کراس‌اوور EV – در سال 2022 در چین معرفی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان