چرا باید به مصر سفر کرد؟

مصر به‌خاطر تاریخ باستانی و غنی و همچنین گنجینه‌های باستان‌شناسی خودش شهرت دارد و برای مدت‌ها است که مقصدی دوست‌داشتنی برای گردشگران از سراسر جهان بوده است

چرا باید به مصر سفر کرد؟

مصر به‌خاطر تاریخ باستانی و غنی و همچنین گنجینه‌های باستان‌شناسی خودش شهرت دارد و برای مدت‌ها است که مقصدی دوست‌داشتنی برای گردشگران از سراسر جهان بوده است. از اهرام الهام‌بخش گرفته تا سواحل مجلل دریای سرخ، گنجینه‌های بی‌شماری در این کشور وجود دارند که باعث می‌شوند تا این کشور ارزش سفر را داشته باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا به این موضوع بپردازیم که چرا باید به مصر سفر کرد؟

1. بسیار مقرون به صرفه است

در مقابل بسیاری از ارزهای جهان، پوند مصر ارزش کمی دارد و همین نیز سبب می‌شود تا پول شما بسیار با ارزش باشد. با داشتن بودجه اندک برای سفر می‌توانید تعطیلاتی دلنشین در این کشور را تجربه کنید. هزینه‌های حمل‌ونقل و غذا و نوشیدنی در مصر در مقایسه با دیگر مقاصد گردشگری بسیار پایین است و همین نیز باعث می‌شود تا بتواند حتی با بودجه‎‌ای اندک سفری خوش و دلنشین در مصر را تجربه کرد.

2. تاریخ باستانی مصر

اهرام و بناهای تاریخی مصر باستان را می‌توان آخرین بقایای جهان باستان در دوران ما دانست. با گذشت 4500 سال از زمانی که این بناها ساخته شده‌اند، آن‌ها همچنان سرپا هستند. مطمئناً تجربه گذشته مصر می‌تواند بسیار منحصربه‌فرد باشد و همین نیز سبب شده تا این کشور از جمله مقاصد گردشگری بسیار مهم و محبوب در بین گردشگران و مردم سراسر جهان باشد. از جمله جاهای باستانی مصر می‌توان به معابد اقصر، مجموعه معبد کارناک، معابد ابو سیمبل و ابوالهول بزرگ جیزه اشاره کرد.

3. فرهنگ مهمان‌نوازی مصر

فرهنگ مصر در تقاطعی میان خاورمیانه و آفریقا است و مردم نیز از گردشگران استقبالی گرم و مهمان‌نوازانه دارند. فرهنگ گردشگری منبع امرار معاش درصد بسیار بالایی از جمعیت این کشور است و همین نیز باعث شده تا مردم سعی کنند تجربه‌ای به‌یادماندنی و مفید را به بازدیدکنندگان ارائه بدهند.

4. سواحل درخشان

شرم الشیخ یکی از مکان‌های محبوب برای تعطیلات ساحلی است و در سمت بالای دریای سرخ واقع شده است. در اینجا می‌توان هتل‌ها و استراحتگاه‌های برتری همچون فور سیسنز و پارک رجنسی را پیدا کرد که مکانی ایدئال برای استراحت کردن و آفتاب گرفتن به شمار می‌روند.

هورگادا نیز از دیرباز رقیبی برای شرم الشیخ بوده است. در صورتی که مبدأ سفر شما قاهره است، دسترسی راحت‌تری به هورگادا خواهید داشت و این در حالی است که اینجا نسبت به دیگر مقاصد در طول سال خلوت‌تر است. سواحل سفید و زیبای خط ساحلی دریای سرخ در تمام سال آفتابی هستند و همین نیز سبب شده تا آن‌ها مقاصدی ایدئال در سفر به مصر باشند.

5. دریای مدیترانه

تعداد اندکی از کشورها هستند که خطوط ساحلی درازی در امتداد دو دریای بزرگ دارند و همین نیز سبب شده تا مصر بسیار خاص باشد. علاوه بر دریای سرخ، در سفر به مصر می‌توان از دریای مدیترانه و سواحل زیبای آن لذت برد. شهر شمالی اسکندریه در کنار دریای مدیترانه واقع شده و قدم زدن در سواحل آن با وجود شلوغی بسیار زیاد، تجربه‌ای شگفت‌انگیز و آرامش‌بخش است. مطمئناً تماشای شهر اسکندریه که دومین شهر بزرگ مصر است از داخل قایق‌های روی آب بسیار شگفت‌انگیز و دلنشین است.

6. غذاهای خوشمزه

کوشاری غذای ملی مصر است که بسیار خوشمزه و لذیذ است. این غذا شامل برنج، عدس، ماکارونی، سس گوجه‌فرنگی و پیاز است و با سس تند و آبلیمو سرو می‌شود. این یک غذای خیابانی مقرون‌به‌صرفه است و افراد از هر طبقه از خوردن آن لذت می‌برند. گردشگران می‌توانند از این غذای لذیذ در رستوران‌های متعدد یا دست‌فروش‌ها در سراسر شهر بخورند و لذت ببرند.

فلافل یکی دیگر از غذاهای محبوب در مصر به شمار می‌رود که در این کشور از لوبیا فاوا تهیه می‌شوند و خوردن آن‌ها می‌‎تواند تجربه جدیدی را برای بسیاری از افراد به همراه داشته باشد. در کشور مصر غذاهای بسیار زیادی از گیاهان ساخته می‌شود و همین نیز اینجا را به مقصدی ایدئال برای گیاه‌خواران تبدیل می‌کند.

7. موزه‌های مشهور

موزه بزرگ مصر که در اواخر سال جاری میلادی افتتاح می‌شود، مکانی خارق‌العاده و تماشایی برای علاقه‌مندان و گردشگران خواهد بود. این موزه بزرگترین موزه باستان‌شناسی در جهان خواهد بود و برای اولین بار نیز مجموعه کامل گنجینه شاه توت را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین آثار باستانی بی‌شماری از سراسر دوران فراعنه و فراتر از آن نیز در این موزه در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. علاوه بر این موزه، یکی دیگر از موزه‌های برجسته مصر موزه قاهره است که در آن، اشیاء متعددی از طول تاریخ به نمایش گذاشته شدند.

8. مکان‌های غواصی فراوان

کسانی که به هنگام تعطیلات و سفر دوست دارند تا ورزش کنند، مطمئناً فرصت‌های غواصی و اسنورکلینگ را غنیمت می‌شمارند. مکان‌های غواصی بسیار زیادی در مصر وجود دارند که در آن‌ها می‌توان زیبایی‌های دنیای زیر آب را کاوش کرد و از صخره‌های مرجانی بسیار تماشایی لذت برد. از جمله این مکان‌های غواصی محبوب و توصیه شده می‌توان به Shark Reef، Little Brother و Elphinstone اشاره کرد.

9. قایق‌سواری روی نیل

مطمئناً تجربه‌های پنج ستاره هزینه‌های بسیار زیادی دارند اما در مصر و به دلیل تفاوت ارزش ارز، بیشتر افراد می‌توانند از تجربه‌های لوکس و پنج ستاره لذت ببرند. در مصر شما می‌توانید با قایق تفریحی روی رودخانه نیل سواری کنید و از مکان‌های باستانی اقصر و اسوان در جنوب این کشور دیدن کنید. در این سواری لوکس می‌توان از غذاهای خوشمزه و تفریحات برجسته لذت برد و اوقات خوشی را سپری کرد.

10. واحه سیوا و دیگر موارد بوم‌گردی

در دنیای بسیار سریع و اینترنتی امروزی، تنها تعداد اندکی از مردم فرصت پیدا می‌کنند تا به‌خوبی از تکنولوژی فاصله بگیرند. با این حال، اقامتگاه‌های بوم‌گردی زیبایی در سراسر مصر وجود دارند که می‌توانید سفری بدون برق را در آنجا تجربه کنید. لذت بردن از شب‌ها در کنار چراغ‌های نفتی، خوردن غذاهای محلی تازه و تجدید قوا در زیر روشنایی ستارگان مطمئناً می‌تواند بسیار آرامش‌بخش و دلنشین باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان