ماهان شبکه ایرانیان

راهنمای سفر به کشور بلیز

وقتی صحبت از رفتن به تعطیلات در آمریکای مرکزی به میان می‌آید، کمتر کسی به کشور بلیز (Belize) فکر می‌کند

راهنمای سفر به کشور بلیز

وقتی صحبت از رفتن به تعطیلات در آمریکای مرکزی به میان می‌آید، کمتر کسی به کشور بلیز (Belize) فکر می‌کند. با این حال، اگر به دنبال داشتن تعطیلاتی کارائیبی با هزینه‌های کمتر و ماجراجویی‌های بیشتر هستید، کشور بلیز می‌تواند مقصدی ایدئال باشد. بلیز تنها کشور در آمریکای مرکزی است که انگلیسی زبان رسمی آن است و این در حالی است که حس و حال کارائیبی دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی کشور بلیز و راهنمای سفر به آن بپردازیم.

بهترین زمان برای سفر به بلیز

اوایل فصل خشک بهترین زمان برای سفر به بلیز به شمار می‌رود، فصلی که از اواسط نوامبر شروع می‌شود و تا ماه آوریل ادامه دارد. در این مدت زمان می‌توان انتظار آسمانی آبی و آفتابی را داشت، اگرچه در فصل بارانی هم می‌توان برای رفتن به ساحل برنامه‌ریزی کرد چراکه در بعدازظهر معمولاً فقط چند ساعت باران می‌بارد. اگر اهل غذا هستید، به‌خاطر داشته باشید که فصل خرچنگ در بلیز از ماه ژوئیه شروع می‌شود و تا اواسط فوریه ادامه دارد. در این مدت، خرچنگ در خیابان‌ها و در منوی تمام رستوران‌ها دیده می‌شود.

مسیرهای دسترسی به بلیز

شهر بلیز یک فرودگاه بین‌المللی کوچک دارد که در آنجا می‌توان با پروازهای داخلی به سایر نقاط بلیز سفر کرد. از طرف دیگر، اگر از قبل در آمریکای مرکزی حضور دارید، می‌توانید از طریق مرزهای زمینی یا دریایی وارد بلیز شوید. اگر از مکزیک می‌آیید، پس از شهر چتومال وارد بلیز خواهید شد. از آنجا نیز می‌توان با قایق به شهر بلیز یا دیگر شهرها رفت. از مرز بلیز با گواتمالا نیز می‌توان وارد این کشور شد.

گشت‌وگذار در بلیز

بلیز کشوری کوچک است که کلاً دو جاده اصلی دارد. یکی از این جاده‌ها از شرق به غرب و از شهر بلیز به سن ایگناسیو می‌رود و دیگری نیز از شمال به جنوب و از شهر بلیز به پونتا گوردا می‌رود. از همین رو، گشت‌وگذار در این کشور بسیار راحت و آسان است. با استفاده از اتوبوس‌ها نیز می‌توان به نقاط مختلف این کشور سفر کرد. این در حالی است که کشتی و قایق نیز راه بسیار خوبی برای سفر به شهرهای مختلف این کشور است.

جاهای دیدنی بلیز

کایه کائولکر

یکی از تفریحاتی که به هنگام سفر به بلیز باید انجام داد، شنا در داخل آب‌های آن است و بهترین مکان برای انجام این کار نیز کایه کائولکر (Caye Caulker) است که در آنجا دومین صخره مرجانی بزرگ جهان واقع شده است. به همین دلیل است که اینجا در بین تورهای گردشگری و غواصی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. با این تورها می‌توان از زیبایی‌های زیر دریا و این صخره مرجانی لذت برد.

حیات‌وحش زیر آب در اینجا بسیار فراوان و متنوع است و در آنجا می‌توان حیواناتی همچون کوسه پرستار، لاک‌پشت‌ها و لقمه ماهی‌ها را در میان مرجان‌های رنگارنگ مشاهده کرد. بلیز همچنین یکی از معدود مکان‌هایی است که در آنجا می‌توان شاهد گاوهای دریایی بود. Great Blue Hole نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی در اینجا به شمار می‌رود که از شهرت بسیار زیادی برخوردار است.

هاپکینز

هاپکینز (Hopkins) روستایی کوچک در خط ساحلی شمال شهر دانگریگا است. اینجا یک روستای گاریفونا با هویت فرهنگی قوی است و به‌عنوان یکی از دوستانه‌ترین مکان‎‌ها در بلیز شناخته می‌شود. اینجا تنها یک خیابان اصلی دارد و چند رستوران و بار نیز در آن به چشم می‌خورند و همین نیز سبب شده تا زندگی در اینجا بسیار آرامش‌بخش باشد. ساحل زیبا و فرصت‌های عالی برای سفرهای کوتاه به مناطق اطراف سبب شده تا روستای هاپکینز جاذبه‌ای ارزشمند در بلیز باشد.

پلسنسیا

پایین‌تر از هاپکینز، پلسنسیا (Placencia) واقع شده که شهر کوچک دیگری است ولی نسبت به هاپکینز پر جنب‌وجوش‌تر است. پلسنسیا مکانی ایدئال برای استراحت و گردش به شمار می‌رود و سواحل شنی بسیار زیبا، خیابان اصلی تماشایی و پیاده‌روی کنار ساحل دلنشین آن سبب شده تا اینجا مقصدی ایدئال برای ساحل‌گردی و استراحت باشد. در همان نزدیکی ساحل نیز رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و بارهای متعددی وجود دارند که می‌توان در آن‌ها از نوشیدنی و خوراکی‌های خوشمزه لذت برد.

سن ایگناسیو

بلیز تنها مربوط به ساحل نیست و در بخش‌های داخلی آن و در نزدیکی مرز گواتمالا نیز ذخیره‌گاه جنگلی کوه پاین ریج و تعدادی جاذبه دیگر واقع شده است که ارزش بازدید را دارند. شهر کوچک سن ایگناسیو مکانی ایدئال برای گشت‌وگذار در بلیز به شمار می‌رود. این شهر در کنار روخانه واقع شده و در آنجا چندین اقامتگاه بسیار خوب قرار دارد و این در حالی است که می‌توان از بازار محلی و همچنین رستوران‌های متعدد آنجا استفاده کرد.

جاذبه اصلی در این منطقه نیز Actun Tunichil Muknal نام دارد که به عنوان غار ATM نیز شهرت دارد. در داخل این غار باقیمانده اجساد قربانیان مایان‌ها وجود دارد و در کاوش در داخل غار، این اسکلت و استخوان‌ها را پیدا خواهید کرد. همین نیز سبب شده تا بازدید از این غار بسیار منحصربه‌فرد باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان