iPhone ۱۵ با پورت USB-C، ارتقاء دوربین و Dynamic Island معرفی شد

اپل iPhone ۱۵ و ۱۵ پلاس را معرفی کرد و خبر مهم این است که این مدل دارای پورت USB-C است. سرانجام! ما منتظر روزی بودیم که iPhone به جای کانکتور خاص اپل به استفاده از استاندارد رایج USB-C منتقل شود. اپل سال گذشته تایید کرد که این تغییر را برای پیروی از مقررات آتی اتحادیه اروپا انجام خواهد داد، و iPhone ۱۵ اولین آیفون است که این تغییر را انجام می‌دهد.

iPhone 15 با پورت USB-C، ارتقاء دوربین و Dynamic Island معرفی شد

اپل iPhone 15 و 15 پلاس را معرفی کرد و خبر مهم این است که این مدل دارای پورت USB-C است. سرانجام! ما منتظر روزی بودیم که iPhone به جای کانکتور خاص اپل به استفاده از استاندارد رایج USB-C منتقل شود. اپل سال گذشته تایید کرد که این تغییر را برای پیروی از مقررات آتی اتحادیه اروپا انجام خواهد داد، و iPhone 15 اولین آیفون است که این تغییر را انجام می‌دهد.

آیفون 15 با قیمت شروع از 799 دلار برای مدل 128 گیگابایتی و آیفون 15 پلاس با قیمت شروع از 899 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. هر دو در تاریخ 22 سپتامبر در دسترس خواهند بود و پیش‌خرید‌ها از این جمعه آغاز می‌شود.

USB-C خبر خوبی است، اما اگر طراحی تماماً جدیدی از iPhone 15 داشتیم، اتفاق بهتری می بود. آیفون امسال به طور عمده مانند آیفون 14 قبلی خود به نظر می‌آید، با آیفون 15 که از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی استفاده می‌کند.

 

تمام مدل‌های iPhone 15 همچنین با Dynamic Island همراه هستند. این برش به شکل قرصی که ابتدا در iPhone 14 Pro و Pro Max معرفی شد و یک راه جدید برای مشاهده اعلان‌ها و تعامل با برنامه‌ها فراهم می‌کند. همچنین آیفون 15 دارای یک نمایشگر OLED Super Retina است که محتوای Dolby Vision را با 1600 نیت روشنایی پشتیبانی می‌کند. روشنایی بیشینه این نمایشگر در نور خورشید 2000 نیت است، دو برابر آیفون 14.

بزرگ‌ترین ارتقاء قابل مشاهده در دوربین iPhone 15 و 15 پلاس به جز تغییرات قابل مشاهده در USB-C و Dynamic Island، ارتقاء سیستم دوربین است. حسگر دوربین اصلی به 48 مگاپیکسل ارتقاء یافته است، از 12 مگاپیکسل حسگر موجود در iPhone 14 قبلی. همچنین یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی و بهبود‌هایی در حالت پرتره وجود دارد که دیگر نیازی به تعویض دستی به حالت پرتره نخواهید داشت.

اپل همچنین در دوربین iPhone 15 حالت شب، عکس‌های زنده و حالت عمل را بهبود داده است. و اگر طرفدار سلفی هستید، دوربین جلو دارای فوکوس اتوماتیک و نورپردازی پرتره است.

در داخل iPhone 15، اپل نیز تراشه را به A16 ارتقاء داده است، همان تراشه‌ای که در مدل‌های iPhone 14 Pro سال گذشته یافت می‌شود. اپل همچنین “عمر باتری تمام روزه” را با iPhone 15 به دلیل باتری بزرگتری ارتقا می‌دهد. iPhone 15 همچنین شامل یک تراشه فراگیر اولترا وایدبند نسل دوم است، همانند Apple Watch Series 9 جدید. این اتصال به دستگاه‌های دیگری که دورتر هستند را بهبود می‌بخشد و می‌تواند قابلیت یافتن دقیق در Find My را فعال کند تا شما بتوانید دوستان خود را اگر آخرین مدل‌های iPhone 15 را داشته باشند، به راحتی پیدا کنید.

آیفون 14 سال گذشته بیشتر از طراحی iPhone 13 را حفظ کرد. سال گذشته نسخه مینی وجود نداشت و یکی از افزودنی‌های بزرگ iPhone 14 سیستم پیام رسانی اضطراری به نام Emergency SOS بود که از طریق ماهواره‌های ارتباطی کار می‌کند زمانی که خارج از دسترس سیگنال تلفن همراه هستید.

اپل همچنین آخرین مدل‌های iPhone 15 خود را همزمان با Apple Watch Series 9 جدید عرضه می‌کند که شامل تراشه ارتقاء یافته با عملکرد GPU بهتر، تراشه فراگیر اولترا وایدبند نسل دوم، و ویژگی “ضربه دوتا” و موارد دیگر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان